řecké speciality

Zdroj: recko.name/diskuze.php?id=6946
Uživatel: tovicek 18.8.2009  
Ahojky, jaké řecké speciality máte nejraději?Krom klasických nejznámějších vynikajících specialit jako jsou gyros a souvlaki, které zná každý,kdo navštívil řecké kouty. Dejte tipy, co dalšího v Řecku ochutnat.
Uživatel: perlinka 18.8.2009  
Tovicek : možná by ses napasovala i do tohoto tématu
http://www.recko.name/diskuze.php?cti=1&id=4160&idd=16&str=1&sum=178
Uživatel: tovicek 18.8.2009  
Radši jsem založila nový téma,protože tam jsou spíš recepty nez řecký speciality na místě.
Uživatel: tony2 18.8.2009  
Zaručeně taramasalatu! Krém z růžových jiker, našlehaný s brambory, olivovým olejem, citrónem a cibulkou. Zdobí se petrželkou a olivami. Miluju!
Uživatel: tovicek 18.8.2009  
Díky Tony,ochutnáme,jestli teda na Lefkádě budou mít,kam se chystáme.A co dalšího vás napadá??
Uživatel: Kalimero 18.8.2009  
Salát (kaši) z lilků melitzanosalata a okru v oleji bámies laderés. Okru mají na pláži Kathisma v taverně úplně napravo při pohledu čelem k moři. Lilkový salát v Agios Nikitas v taverně Poseidon.
Uživatel: tony2 18.8.2009  
To tovicek - právě na Lefkadě jsem si je objednala 2x, pokaždé v jiné taverně v Agios Nikitas a vždy přinesli něco jiného! Ani jednou taramasalatu! Tak pozor! Jednou přinesli sýrový salát, dobrý, ale s tím jikrovým se nedal srovnat. Myslela jsem si, že jsem to třeba blbě řekla, tak jsem neprotestovala a pokrm zblajzla. Byla tam navíc řecká svatba, tak bylo veselo, takže jsem nedělala žádné dusno a brala to jako svou chybu nebo šum. Ale ve druhé taverně, když donesli lilkový, tak to už jsem vracela, ale bohužel, byl tam polský čísník, hrozně milý kluk, ale vůbec nevěděl, která bije! Taramasalatu měli na jídelníčku a on nevěděl, co to je! Salát jsem vrátila a on přišel z kuchyně s tím, že už došel. Tak ho nejspíš vůbec neměli! Vynikající jsem jedla v taverně v Plakias-u na Krétě a nejlepší v taverně na nábřeží městečka Charaki na Rhodu. Ale tam asi nejedete, což? Fotku taverny v AN, kde nevěděli, co tom je, posílám! Jinak se tam výborně jedlo!
Uživatel: PaSt 18.8.2009  
Kleftiko z jehněčího masa.
Uživatel: PaSt 18.8.2009  
Stifado-dušené hovězí maso s cibulkou.
Uživatel: Kalimero 18.8.2009  
Grilované jehněčí kotletky s tzatziky. Mňam!!!!!
Uživatel: PaSt 18.8.2009  
Musaka-zapečené maso,brambory,lilek....
Uživatel: Kalimero 18.8.2009  
Vezmi jídelní lístek a ochutnej z něj všechno. Určitě tam nenajdeš nic, co by nebylo dobré.
Uživatel: Greta 19.8.2009  
To xταπόδι ..........mňam :-)
Uživatel: tovicek 19.8.2009  
To Kalimero:a co je prosím to "okru"? Jinak díky všem za tipy, čím si udělat dobře v žaludku. Mňam už se těším na ty jejich specialtky!
Uživatel: Kalimero 19.8.2009  
Okra - plod ibišku jedlého.

http://www.novyvek.cz/index.php?sekce=maminka&pg=clanek&id=436
Uživatel: tovicek 19.8.2009  
Díky za info a za poslání odkazu, tak to musím vyzkoušet. A chtapódi aneb chobotnička od grety vypadá taky luxusně!!
Uživatel: tovicek 29.9.2009  
To Tony 2: Je tohle ta správná taramosalata?Jinak moc dobře chutnala!!!Pěkně slaný předkrm, připomínalo mi kaviár!Výborné!
Uživatel: tovicek 29.9.2009  
A tohle bylo absolutně nej jídlo, Stifado v pekáčku s cibulkama!!Fakt lahůdka!Ochutnali jsme ho při večerní zastávce v Nidri v taverně Apolon, pak ještě i jinde ale to už nebylo ono a hlavně ne v pekáčku a ne tak výrazná chuť.Jinak zdravím všechny mlsné jazýčky!!!:-)
Uživatel: tony2 29.9.2009  
To tovicek - jestliže chutnala jako jemný kaviár, tak to určitě byla pravá taramasalata! Letos jsem si ji taky dala v Lefkose a tam ji dokonce měli v marketu, takže jsem si ji přivezla i domů. Ale ta už nebyla tak dobrá, jako v taverně. Ale to stifádo ti fakt závidím, vypadá skutečně báječně! Já jsem se na ně pořád chystala, až jsem nakonec nešla. V Lefkosu měli stifado jen ve dvou tavernách nebo jsem ho na jídelníčku jinde neviděla. Takže my papali choriatiki, mousaku, pastitsio, paidakia, mbiftekia, souvlaki kotopulo, mydopilafo, gemistu, paputsakia melitzanes, tzatziki, tiganita lachanika, saganaki a kotopulo a kotopoulo, protože manžel má dietu! To bylo v Řecku všem k smíchu! Byly to vážně dobroty, ale po 11-ti dnech jsme se už celkem těšili na českou kuchyni.
Uživatel: lu-lu 29.9.2009  
Tony2-nevím proč máte v Řecku chuť na naše jídla. No a když ji přeci máte, tak pojíme svíčkovou s knedlíkem a k tomu Mythos. A je to.
Uživatel: tony2 29.9.2009  
Svíčková v Řecku, to už je moc! Upozorňuji, že jsem měla na svíčkovou chuť až jedenáctý den! No, možná desátý ... Ale to holt byla ta gemista!
Uživatel: lu-lu 29.9.2009  
No právě to byl ten desátý den. Jinak se jedlo jen toto.
Uživatel: zlaticko 30.9.2009  
No já nestíhám čučet!!!!!!!!! To jste vařili svíčkovou v Řecku na dovolené? Ještě nikdy jsem tedy nebyla v Řecku bez stravy v apartmánu (letos mě to asi čeká), ale o vybavení kuchyní se vždy píše, že je základní. jestli zvládnete uplácat knedlík a udělat omáčku a masko za těchto podmínek tak to teda smekám!!!!! Nebo to je přivezeno z domova? :-)
Uživatel: Romik 2.10.2009  
Tak tohle jídlo nám dali ve vyhlášené taverně Gallini ve Vassilikos (oblast Porto Roma) :-( pod názvem Lamb Kleftiko.
Jinak celkově hodnotím taverny v této oblasti velice podprůměrně.
Uživatel: Danydarts 2.10.2009  
Chobotnička zbaštěná v taverně na Kalymnosu ve Vathi před čtyřmi dny.
Uživatel: Sofia 5.10.2009  
Plněné cuketové květy, chobotnice dušená na víně a třeba sardinky pečené ve vinných listech ............ Danydarts--ta tvoje gril chobotnička vypadá úchvatně- úplně se sbíhají chutové bunky....
Uživatel: lu-lu 5.10.2009  
To zlatíčko-ta svíčková je velká recese. Bývá vždy v neděli a z moji zkušenosti vím, že pokud máš jen pánev a hrnec na špagety, musíš i přemýšlet, jak na to. Ilustr. foto-snídaně na Karpathosu.
Uživatel: harom 7.10.2009  
Http://greekgourmand.blogspot.com/2009/01/leek-pie-prassopita.html
Uživatel: ladybee 7.10.2009  
Romana, recept vyzerá dobre, aj tie ďalšie, no ten tanier je úžasnýýý . Taký chcem, chcem, chcem... :-)
Uživatel: zden42 9.10.2009  
Na Krétě jsem jedl dvě vynikající jídla - tedy mimo jiných. Byly to kaše z luštěnin. Jedna se jmenovala Fava - něco jako žlutá čočka ale nebyla to žlutá čočka, a druhá se jmenovala Kuča. Něco jako fazole ale nebyly to fazole :-) Měli jsme to jako přílohu k masu. Nevím ale jestli se to dá objednat v taverně. My jsme to jedli u známých doma. Jo a ještě mě napadá jedna vynikající specialita. Byly to naložené Sardele, koupené na váhu. Naše známá je vždy propláchla vodou a zalila olivovým olejem a pokapala hojně čerstvým citrónem. Mohl jsem se po nich utlouct.
Tečou mi sliny z pusy a tak jsem si vzpoměl na další specialitu. Tu si můžete připravit sami. Je to ale svinská práce :-) Jsou to ašinós - mořští ježci. Nasbíráte si OPATRNĚ hromadu mořských ježků - je jich tam všude docela dost a ještě dnes mám pár ostnů v noze :-) musíte je něčím odlounout z kamenů - třeba nožem, pak nejlépe vidličkou vylámete schránku kolem otvoru na spodní straně asi do poloviny schránky. Vyberete a vyhodíte všechny ty vnitřnosti a trubice co tam jsou až vám zůstane prázdná schránka a v ní je na stěnách asi 5 oranžových pásků masa. Dlouhé jsou asi 2 cm a tlusté tak 3 mm. Ty se pak propláchnou vodou, zalijí olivovým olejem a citronem a když seberete dost odvahy, tak se potom sní. Chuť je hodně po rybině ale když vás to neodradí, tak přijdete na to, že je to velmi dobré. Známí říkali, že se ježci v obchodech prodávají za docela velké peníze, jako delikatesa. Není divu. protože práce je to opravdu náročná a výsledek je malý.
Ještě jsou dobří vaření hlemýždi. Jedl jsem je taky poprvé v životě a není problém hlemýždě sníst, ale dostat jej z ulity. Po půlhodinovém školení už jsem se najedl sám :-)
Uživatel: tony2 9.10.2009  
Zdeňku, koukám, že jsi opravdový gurmán :-) , ale šneky jsem taky ochutnala/párkrát i z donucení/, ale ty jíst nemůžu, nechutnají mi vůbec! Paštika ze šneků ano, ale vaření/jedla jsem i ragů/, ble ...
Uživatel: Kalimero 9.10.2009  
Favu jsem si přivezla ze Santorini a zkusila ji připravit doma podle řeckého receptu. Musím se přiznat, že se mi to asi moc nepovedlo, protože jsem pořád nemohla docílit žádné chuti. Šneky si dal letos manžel na Kosu a tvářil se, že mu chutnají, tak nevím....On je ten typ, co musí ochutnat úplně všechno. Také je vyfotil, ale pouze mobilem a za tmy, takže se omlouvám za strašnou kvalitu.
Uživatel: zden42 9.10.2009  
To tony2 - asi je to hlavně o psychice. Poprvé jsem z toho taky nebyl odvázaný, ale pak jsem si řekl že když to jedí oni, tak to zkusím taky. A šlo to a dokonce mi ti šneci zachutnali. Moje žena je ovšem do pusy nevzala. Zato mořské ježky ochutnala a to jsem hleděl jak bagr na tvrdou hlínu. Ona takové experimenty nemusí a proto mě to dost překvapilo. Je fakt že jsme to hojně zalévali rakií a ouzem, ale stejně to byl od ní výkon :-)
Mimo jiné jsme tam ještě jedli květy z cuket nebo ibišků či co to bylo, plněné rýží jako dolmades, kuře v omáčce z nějakých malých cuket, domácí taštičky plěné sýrem a špenátem, skopovou polévku s citronem a nalámaným sušeným chlebem, jehněčí ve vynikající rajské omáčce a hromady hranolek z čerstvých brambor smažených v olivovém oleji a to všechno bylo vařeno na pláži na plynové bombě. Názvy těch jídel ani přesné suroviny neznám, ale všechno bylo výborné. A to jsem určitě ještě spoustu zapomněl. Sousedi ná ještě slíbili, že donesou ochutnat zmíneru - murénu co ulovili, ale už jsme odjížděli a tak k tomu nedošlo. Tak snad příští rok :-)
Uživatel: Tromen 9.10.2009  
Já mám rád sušené olivy :-) http://dmhermes.cz/E-shop/Olivy/2/
Uživatel: Pet 71 9.10.2009  
Zde je pro inspiraci fotka mořských ježků.

Zrovna je připravovali v Sigri na Lesbosu. Je možné, že se vyslovují "achtanos". Alespoň takto jsem taverníkovi rozumněl na dotaz jak se to jmenuje "po Řecku".

A souhlasím se zden42, že jsou to dobré.
Uživatel: Iva 12.10.2009  
Při hledání něčeho jiného jsem našla tuhle fotku grilovaného kokoretsi. Tak si taky poslintejte klávesnici jako já!
Uživatel: lu-lu 12.10.2009  
Tyto dobroty vytahovali z pece na Krétě.
Uživatel: tony2 13.10.2009  
Teda Ivo! To je k rannímu kafi fakt strašný!
Uživatel: Kalimero 13.10.2009  
Tedy Ivo a Luďku, já mám plnou pusu slin.......netrapte nás......
Uživatel: Kalimero 13.10.2009  
Kostasův speciální chléb s olivami. Zia, Kos.
Uživatel: bedru 13.10.2009  
Ten Kostasův chleba byl luxusní. Olivy, vlašské ořechy, tuna koření, cibule. Byl ještě horký, když nám ho donesl na stůl.
Uživatel: lu-lu 18.11.2009  
Tradiční vepřové souvlaki a někde vedle bylo kuřecí.
Uživatel: Kusnirova 18.11.2009  
Na to se nedá koukat, už mi škrundá v břiše. A navíc jsem si vzpoměla, že mám udělat briam na zítra.
Uživatel: jaruna111 9.1.2010  
Jako kuvert jsme v Petře na Lesbosu v jedné taverně dostali na podlouhlé misce s dvěma,, okénky" takovou černou kořeněnou,možná olivovou pastu(v druhém ,,okénku" bylo tzaziky),která se dala mazat na ten výýýborný chleba.Nevíte někdo(i když z mého popisu...)co to bylo? :-)
Uživatel: Pavel2 9.1.2010  
Jak sam rikas, je to olivova pasta. V Recku se to v tavernach dava jako starter a necha se to koupit i u nas. Dokonce jsem ji v Intersparu videl i ceske vyroby. My si ji vzdycky vozime z Recka. Maji ji tam v kazde samoobsluze (existuje tmava a svetla) v malych sklenicich. Nejlepsi je ale koupit ji na letisti ve free shopu.
Uživatel: jaruna111 9.1.2010  
Díky a nevíš za kolik?
Uživatel: Pavel2 9.1.2010  
V Recku stala neco okolo 2.50 Euro, kolik stoji ta v Intersparu si bohuzel nepamatuji.
Uživatel: Dita 9.1.2010  
Jaruna111: My ji vloni kupovali na Korfu, stála od jednoho do dvou eur, i ta za jedno euro byla moc dobrá. Naopak nedoporučuju ten český výrobek v Intersparu, zkusila jsem tu černou a rovnou ji vyhodila, bylo to fuj :-( Ve sparu stala si sedmdesát korun.
Uživatel: tony2 9.1.2010  
My máme tuto pastu /zelenou nebo tmavou/ moc rádi a pravidelně si při dovolené v Řecku alespoň několik skleniček s sebou domu kupujeme. Moc mi chutná s másílkem a chlebem, Radana/Kusnirova/ nedávno v diskusi poradila i s lučinou, je to vynikající! :-)
Uživatel: Kačule 9.1.2010  
Jestli jste z Prahy tak zkuste prodejnu Olympia delikatesy a vína v Radhošťské ulici mají tam solidní výběr řeckých výrobků.
Uživatel: jaruna111 9.1.2010  
Doufám,že to mají i na Samosu,já to na Lesbosu nenašla,ale to asi proto,protože jsem nevěděla,co to přesně je.
Uživatel: Lucka-Dáda 25.1.2010  
Ve středu 27.1.2010 proběhne ve studiu Chefparade kurz řecké kuchyně
:-) (x) :-)

http://www.chefparade.cz/cs/rezervace/776/
Uživatel: Danydarts 4.2.2010  
Pauza na reklamu.
http://www.youtube.com/watch?v=Gg1WxQqZzdY&feature=player_embedded
Uživatel: Isoniki 1.7.2010  
Může mi někdo poradit, jaké speciality ochutnat na Kypru? A které pití je na Kypru tak charakteristické jako řecké ouzo, tsipouro nebo retsina? :-)
Uživatel: anka 1.7.2010  
Isoniki: Doporučuji ochutnat červené víno Commandaria. Sladká vína nemusím, ale toto bylo fakt výborné. Co se týče jídla, tak si na žádnou vyloženě kyperskou specialitu nevzpomínám (byli jsme tam před 7 roky). (-)
Uživatel: Gimly 1.7.2010  
Neměl už někdo Ouzo bonbony? Narazil jsem dnes na ně na webu, ale nikdy jsem je neviděl v řecku prodávat.
http://www.christosmarket.com/Ouzo-Hard-Candy-Krinos-p/cdy03.htm
:-)
Uživatel: Dita 1.7.2010  
Ja je taky nikde v Řecku neviděla, ale kolega v práci je vloni přivezl z Kréty. Většině lidí v práci nechutnaly, ale mě jo :-)
Uživatel: sokolnice 1.7.2010  
Tyto bonbony jsem koupila letos ve Free Shopu na letišti za 2.50 na Rhodu a v obchodech je tam měli běžně -malé i větší balení.Loni je měli v Kalamaki a zdály se mi drahé za 5E.
Uživatel: sokolnice 1.7.2010  
Ještě fotečka -málo komu chutnají,mě ano.
Uživatel: evča1 1.7.2010  
Isoniki na Kypru je výborný sýr halloumi. Vrže mezi zuby a je výborný grilovaný. Není to feta. Ten vyzkoušejte a dovezte si ho i domů, prodávají jej vakuovaný a dlouho vydrží . A jinak vyzkoušejte i bohatý noční život a zábavu v AN. :-)
Uživatel: Kalimero 26.3.2011  
Staka - máslo z kozího mléka z Kréty. Ještě nikdy jsem o tomto jídle neslyšela:
http://www.flickr.com/photos/17354842@N00/2183302946/
Znáte to někdo? To se jí jen tak? Nevypadá to zrovna moc lákavě. To bude asi jiné kafe, než to na obrázku.
Uživatel: norika70 26.3.2011  
Ouzo cukríky su dobreee, ja som ich kupila na Krete, take velke 0,5kg balenie, ale za kolko to si uz nepamatam....
Uživatel: Olina 26.3.2011  
Už se mi tak stýská, že se snažím vařit po řecku :-) :-) :-) :-)
Uživatel: Vančiišin 26.3.2011  
Jako Olča, zítra budu dělat patisio podle Jirky, už se těším. Do dovolené daleko, tak aspoň si to takhle připomenout.
Uživatel: RR 27.3.2011  
No jo, taky jsem právě strčil do trouby můj pokus o musaku :-)
Uživatel: mira.recko 1.4.2011  
A kdo uz ochutnal Patsas ?? Rozhodne je to pro reckou kuchyni typictejsi nez gyros, ale malo cechum to chutna .. :)
Uživatel: Kalimero 1.4.2011  
Míro, jestli myslíš tohle: http://www.greek-islands.us/greek-recipes/patsas-greek-soup/, tak to by mi opravdu nechutnalo.
Uživatel: TYDRA 1.4.2011  
...no jo, základní surovina jehněčí.... to fakt asi každýmu nešmakuje.
Ale z jiného soudku. Ze Samosu jsme si přivezli pytlíček koření na Řecký salát. S klasickýma surovinama - rajče, okurek, cibule - je to skoro jako v Řecku, ale na obmněnu jsem místo Fety dal Nivu a je to taky paráda. Ovšem zkusil jsem úplný harakiri - místo klasickýho základu pokrájím na 1cm proužky pekingské zelí, cibuli, na centimetrové kostičky již zmiňovanou Nivu, rozpůlím černé olivy a hojně olivovýho oleje, trochu pepře - a samozřejmě to zmiňované koření ze Samosu - a věřte, s čerstvým chlebem a stopkou bílýho to nemá chybu :-) (x)
Uživatel: Dita 1.4.2011  
Koření na salát potvrzuju, vozíme si ho už každý rok a jeden pytlíček nikdy nestačí :-) Snažíme se dělat řecký salát, cibuli dáváme červenou a fetu občas nahradíme balkánem...ale i tak je to mňamka...ale typy od Ladi (TYDRA) musím vyzkoušet, zní to dobře :-)
Uživatel: Kalimero 1.4.2011  
My jsme si zamilovali řeckou směs koření do masových kuliček. Dávám ji nejen do kuliček, ale i do sekané, karbanátků atd. Je to senzace. Jen se v Řecku trochu hůř shání než ostatní koření, někde ji vůbec nemají.
Uživatel: TYDRA 1.4.2011  
...když už si tady tak žereme... mňam... úplná pecka je směs koření na brambory (patátes). Nejvíc je využiju, když si na pánvi osmahnu nadrobno nakrájenou cibulku, trochu celého kmínu a jakmile cibulka začne zlátnout, tak na ni aplikuji to diovské kořeníčko - silně promnout mezi prsty !!!! - a zlehounka nechám s cibulkou reagovat na uvolnění všech vůní a chutí... Pak už jen přidám na plátky nakrájené brambory ze včerejšího oběda, no v podstatě cokoliv, co je z brambor, francouskými bramborami počínaje :-) s kefírem je to přímo mana nebeská
Uživatel: Dita 1.4.2011  
Teda, vy mi dáváte :-) Já zas nedám odpustit na koření na souvlaki...sypu to na jakékoli maso (kuřecí, vepřové, hovězí), plátky, kousky, cokoli a pak už si k tomu jen udělám skorořecký salát a citronové brambory. Ty dělám tak, že syrové oloupané brambory nakrájím na plátky, v misce si smíchám dobrý olej se šťávou z citronu, trochu soli a trochu namletého barevného pepře a ty plátky v tom pěkně opatlám. Pak už s nima jen na pečící papír na plech a do trouby...nemají k tomu chybu. A když je čas, tak ještě udělám trochu tzatziků a používám je místo tatarky k namáčení toho masa a brambůrek. Ach jo :-)
Uživatel: Kusnirova 1.4.2011  
Na halouni přežívá naše vegetariánské parchantě mimo domov. To je jediné co zvládá ukuchtit. Stačí ji pořádná grilovací pánev /sillit/ a kousek olivového oleje na potření sýra. Halouni ji nakupujeme do zásoby. Dá se u nás koupit běžně v hypermarketech nebo v německém nettu. Protože je nasolené, tak má i šílenou trvanlivost. Pak miluje gigantes v rajčatech /plechovka, většinou Zanae/. Ty kupuju na www.bioobchod.cz, jsou tam i slušné olivy v nabídce a grilované lilky.
Uživatel: Kalimero 1.4.2011  
Radano, prosím, kde přesně se dá haloumi v ČR koupit? Šíleně ho miluju a v Řecku se s ním láduju ostošest. Tady jsem ho zatím nikde neviděla.
Uživatel: rendamel 1.4.2011  
Asi budu za divnou,ale co jsou halouni? :-)
Uživatel: manoulka 1.4.2011  
Tak to potvrzuji, chaloumi je kyperský sýr tužší konzistence s jedinečnou chutí. Je dost slaný, výborně chutná v syrovém stavu tence nakrájený k vínku či jen tak opečený na pánvi, nebo grilovaný. Nesmí se to ovšem přehnat, aby neztratil to své typické aroma. V Řecku se dá koupit prakticky v každém větším marketu, tady jsem ho kupovala na Lávce na řeckých vánočních trzích, ale mají ho i v Makru.
V Řecku si ho dávám často v tavernách, je to zkrátka bašta, třebaže nikoliv nejlevnější :-) (x)
Uživatel: tony2 2.4.2011  
Já jen Láďovi k tomu choriatiki - onehdá jsem neměla doma slaný sýr, tak jsem salát také udělala s nivou. Bylo to moc dobré, ale niva úplně změnila chuť, takže to nebyl řecký salát, ale mělo to úplně jiný šmrnc. Raději s fetou! :-)
Uživatel: TYDRA 2.4.2011  
...s tou Nivou je to taková typická Moravsko - Řecká zobka... :-) Ruku na srdce - i když tam dám doma nemlich ty samý komponenty, tak to prostě není to samý, jak jak v Řecku. Prostě k tomu chybí ta prosolená pohoda (-)
Uživatel: tony2 2.4.2011  
Naprostý souhlas!
Já např. miluju řecké souvlaki a nikde! jsem nejedla lepší než tam! A vlastně na souvlaki - špízu z masa- nic není! Jo, není, houby! Tam je to prostě božský pokrm, tady jenom špíz. :-) Masíčko křehoučké a zároveň šťavnaté, a ta vůně koření ... A když k tomu ještě na Krétě podávali pravé domácí smažené bramborové hranolky a ty jejich tzatziky ... No, mana nebeská!
Uživatel: Kusnirova 4.4.2011  
Jano,obávám se, že ho v poslední době nakupujeme jen v nettu. My to máme stejně daleko do Plzně a do Waidhausu, takže volíme převážně nákup v nettu. Tak tuším,že ho máme jen odtud. Ale mám pocit, že jsem jeden druh koupila i v Lidlu při řeckých dnech. Bo mám v lednici dva druhy. A nikde jinde jsme dlouho nebyli.
Uživatel: Kalimero 4.4.2011  
Radano, za kolik haloumi kupuješ? Koukala jsem do nabídky řeckého obchodu v Radhošťské v Praze a docela mě tam odradila cena 250 Kč za 250 gramů:
http://www.recky-obchod.cz/index.php?pre=1&cat=2

Tady jsem našla nějaký levnější: http://www.vinokralu.cz/grilovaci-syr - mají i kamenný obchod v Praze v Hybernské

Ještě jsem při pátrání po sýrech narazila na zásilkový obchod:
http://www.dobrebydlo.com/pochutinyshop.php?k=syry - zajímavé je, že je tam tentýž haloumi jako ve "vinokralu" o polovinu dražší, kamenný obchod mají v Opavě

A tady ho mají dokonce několik druhů: http://www.e-bonbonek.cz/index.php?load=sortiment&kat=39 - tohle je fakt obrovská nabídka mléčných výrobků z Řecka, kamenný obchod mají v Plzni
Uživatel: Kusnirova 5.4.2011  
Já se přiznám, že ceny u potravin přesně nesleduju. Ale vím, že úplně levné není.
Tuším, že kolem 80,- za jednu kostku - balení.To je fajn, že to mají v bombónku, občas se do Plzně vydáme.
Uživatel: crea 7.4.2011  
Od zítřka v Globusu kilový řecký jogurt Kolios v akci za 90,- :-)
Uživatel: Kusnirova 8.4.2011  
To je mi líto dítěte, bude nám ho muset opět přívézt. To je vynikající cena. a hlavně jogurt úžasný.
Uživatel: Lusyy 8.4.2011  
Manžel bude muset udělat zajížďku z Matějský .-)))
Uživatel: Kusnirova 12.4.2011  
Znásilnili jsme švagra a přivezl z Budějovic zásoby. Škoda, že je lednice tak malá.
Uživatel: crea 20.4.2011  
Opět akce, kilový jogurt Kolios ve Sparu za 80,- :-)
Uživatel: Kusnirova 21.4.2011  
Úžasné, jenom ta lednice není nafukovací.
Uživatel: Lusyy 21.4.2011  
Zase jsem vyslala manžela pro jogurt - ten ze mě už nemůže :-))
Uživatel: Kalimero 1.5.2011  
Kýbl Koliosu z Intersparu za 79 v akci (uchvátila jsem posledí kus) vydržel jen 3 dny. Dnes jsem zaběhla do Lidlu pro jiný mls, bílý nugát s mandlemi, originál řecký. Ještě pořád ho mají, dokonce se slevou za 11.90.
Uživatel: Kalimero 1.5.2011  
Tuto prodejnu jsem objevila v Praze minulý týden:
http://www.galaxyhalalfood.cz/galaxy-halal-food.php
Mají tam výbornou pittu, balená je po 5ti plackých a stojí kolem 25 Kč. Od řecké je k nerozeznání. Bohužel není na jejich internetových stránkách vidět.
Varování z vlastní zkušenosti: podívejte se mezi placky, velmi často tam bývá plíseň ještě dřív, než proběhne doba doporučené spotřeby.
Uživatel: crea 25.6.2011  
Zrovna si dělám zapečené bruschetky s rajčaty, originál zakynthoskou fetou a řeckou tapenádou.............kurva to je žrádlo :-) se vzpomínkami na začátek letošního června............viz foto
Uživatel: tony2 25.6.2011  
Teda, Moniko, ty nám děláš chutě!
Uživatel: crea 25.6.2011  
Marcelko, to je takové to doužívání dovolené :-) co třeba na osvěžení limonáda z pravých zralých zakynthoských citrónů? )o(
Uživatel: Danydarts 25.6.2011  
V Kaufl. dnes sleva na sušená, naložená rajčata - 50%
Uživatel: crea 25.6.2011  
A abych nezapomněla na řeckou cibuli :-)
Uživatel: SMART47 25.6.2011  
Z nedavnej dovolenky na Karpathose mame aj uzasne gastronomicke zazitky, napr. dusena na velke kusy nakrajana zelenina s articokami. Vo svojraznej taverne na planine Lastos pod najvyssim vrcholom ostrova Kali Limny .
Uživatel: SMART47 25.6.2011  
A opat z Karpathosu, tentokrat z tradicnej dedinky Avlona na samom konci sveta , teda na divokom severe ostrova a to omeleta s articokami.
Uživatel: tony2 25.6.2011  
Soňo, tohle vědět! Na planině Lastos jsme byli, celou jsme ji pod Kali Limni prošmejdili, ale do žádné taverny jsme nezašli! Kde, prosím tě, zmiňovaná taverna byla? To jídlo vypadá senzačně! Mně na Karpathosu chutnalo velmi!
Uživatel: SMART47 25.6.2011  
Marcelo, sli sme na vystup na Kali Limni a na jeho upati je taverna, resp. povodny gazdovsky dom aj s premyslenou sipkou na parking pre turistov na Kali Limni priamo k domu :) a vo dvore je par stolov, lavic, pohovka...a svojrazny majitel. Teda navsteva jeho taverny po zdolani Kali Limni bola skvelou odmenou. Okrem zmienovanej dusenej zeleniny sme tam jedli stifado ako nikde....proste uvarene dochutene ako pre vlastnu rodinu.
Uživatel: bedru 25.6.2011  
Taverna pod Kali Limni
Uživatel: tony2 25.6.2011  
Tak to máme za úkol propříště - my skončili asi kilák za dědinou s klášterem Ag.Fanourios. Ta dobrota na foto ze 13.32 je skvostná! :)
Uživatel: Iva 4.7.2011  
Dnešní nabídka pro Brňáky a okolní:
http://www.zapakatel.cz/cs/brno/detail/id-3159--800g-cernych-nebo-zelenych-reckych-oliv-jen-za-99

Jo, a ten briam v taverně na Lastosu jsme ochutnali taky (ohřívaný) a byl opravdu skvělý!!
Uživatel: Kusnirova 5.7.2011  
Miluju tyhle plněné cuketové květy a salát z divoké trávy /chutná jako špenát/. Opět mně letos neminulo jeden den špatně z přežrání. Už mi tečou sliny, jenom si na ta jídla vzpomenu - jemista, papucaki, stifádo, kleftiko i ten gyros. :-)
Uživatel: tony2 3.10.2011  
Moc nám v Panormosu chutnala místní tyropita, event.spanakopita, když sýrovou neměli - šnek z listového těsta s náplní z fety nebo i jiného sýru. Však tu dobrotu všichni znáte. Ale na Skopelose měli senzační a dost veliké. Stačila mi párkrát na rychlý a výborný oběd.
Uživatel: manoulka 7.10.2011  
To, co vidíte na tom talíři, není žádná specialita z taverny, ale vlastnoručně uklohněné papání od skvělé Řekyně Anny z Kavourisu na Skopelosu. Protože jsme se spřátelily, ochutnala jsem těch specialit několik (x) :-) :-) :-) Tenhle talíř obsahuje: porci dušené divoké kozy, králičí jatýrka, domácí artyčoky a domácí sušené švestky. Ty tam mimochodem přidávají i do stifáda a je to skvělé :-) :-) :-)
Uživatel: manoulka 7.10.2011  
A toto je nefalšovaná domácí rybí polévka - rybička už je trochu ujedená, než mi došlo, že stojí za fotku. Zprvu jsem se jí trochu vyděsila, ale pak jsme to s dědkem slupali, krom páteře neměla ani kostičku a bylo to výtečné. Budu se tam muset vrátit :-) (x) :-)
Uživatel: H-A-H-A 8.10.2011  
Http://www.lidl-pageflip.com/cz.html?kid=huKKnv
řecké speciality :-)
Uživatel: Kusnirova 10.10.2011  
To moc s řeckem společného nemá. Vinné listy z plechovky jsou přímo nechutné /zvláště pro ty, kteří jsou zvyklí na domácí výrobu/ a keftedes jsou něco jako náš třenčanský párek s fazulou.Prostě konzerva.Tzatziky už ani nekomentuju. Jedině snad to Asyrtiko ze Santorini by nemuselo být špatné.
Uživatel: Kalimero 10.10.2011  
Jediné, co v celé nabídce za něco stojí jsou rybičky - ančovičky. Ty mi vážně chutnají a jsou fakt made in greece.
Uživatel: Menkaure 10.10.2011  
Musim sa zapojit do diskusie k tejto ponuke; zachos ouzo rozhodne nie je zla vec. :) zvykli sme si ho kupovat aj priamo v grecku, chuti nam dokonca viac, ako niektore ine zancky ouza. :)
Uživatel: Lucelle 12.10.2011  
Hani, myslíš ten Elinas? Snad tedy změnili recepturu, protože tomu, co jsem si kdysi v tomhle kelímku koupila se ani jogurt říkat nedalo, ve složení, asi pro to správné "řecké" zahuštení, pěkne škrob a želatina! A to oranžové želé na dně, kterému říkali med se taky skládalo z pěkné řádky ingrediencí, jestli si správně pamatuji,

Mimochodem, řeckému jogurtu se říká strandisto, je odkapaný, proto je hustý, ne jako ty zázraky u nás, zahuštěné želatinou, anebo řídké a plné syrovátky, že se dají pít z kelímku...
Uživatel: Kalimero 13.10.2011  
Hani, dojdi si pro originál řecký Kolios do Intersparu. Tahle německá napodobenina mu nesahá ani po kotníky.
Uživatel: H-A-H-A 13.10.2011  
Jo,jo,jo :-) to já ffšecko ffím :-( :-( :-(
spar mám sice z ruky,ale už se tam chystám hezky dlouho :-) :-)
Uživatel: fioma 13.10.2011  
A skoušeli jste někdy : plátek fety mezi plátky rajčete,trochu bilinek a oliv.oleje,zabalit do alobalu,a prohřát na roštu nebo pánvi,s osmahnutým chlebem nebo pečivem.
Uživatel: Kusnirova 13.10.2011  
Ano používám.Moje oblíbená rychlá zimní svačina. Mám pocit,že se to menuje feta psiti.
Do malé skleněné zapíkací misky z Ikea dám fetu, obložím rajčaty nakrájenými, na fetu dám oregáno a česnek a zaleju olivovovým olejem. Může se přidat i cibule.
Tak 25 minut pizza program. Já si všechno ulehčuju, Ale chutná to taky výborně.
Uživatel: Lucelle 13.10.2011  
Zapíkací je možná ještě horší slovo než bilinky :-)

Čtverec alobalu, na to čtverec papíru na pečení, doprostřed nakrájenou fetu, oregano, pepř, kousek citronu a olivový olej, zabalit jako měšec a dát na 15 minut do trouby - odpadá mytí nádobí :-) (ano, vím, že máte myčku)
Uživatel: Kusnirova 14.10.2011  
Jasně, zapékací. :-) Miska je ekologičtější. Alobaly a papíry na pečení my chrániči přírody neradi. :-) Nicméně, je to v obou případech vynikající. Jak začne zima, tak moc chuti na salát nemáme a volíme raději tuto teplou variantu fety.
Uživatel: crea 2.11.2011  
Neviděli jste reklamu na nové příchutě bohemia chips? Nahlédla jsem na web a zatím vede GYROS
http://www.vitezstvizaprichut.cz/nejlepsi-prichute
Uživatel: Kalimero 2.11.2011  
A už jste ochutnali majolku tzatziky od Boneca? Úplně jsem se do ní zamilovala.
Uživatel: Kusnirova 3.11.2011  
Fuj holky, to jsou nezdravé brutality. Doporučuju vymíchat na zálivku olivový olej s citrónovou šťávou. Pak jakýkoliv salátek dochutit pravým řeckým jogurtem. Místo hotových majolek a tatarek.
K čipsům už jen dodávám fujtajbl. :-)
Uživatel: mini 3.11.2011  
Crea: taky soutěžím s příchutí Řecký gyros,ale první jsem asi nebyla,protože mi nepřišel mail,že postupuju do dalšího kola :-(
Uživatel: crea 3.11.2011  
Kusnirova - souhlas. Jen jsem psala, že jsem viděla reklamu. :-)
Uživatel: crea 5.11.2011  
Zkouším napodobeninu musaky, místo dostupného drahého lilku, jsem dala kapustu. kterou jsem lehce spařila. Na zapékací mísu kladu brambory, mleté maso orestované na oleji, slanince a cibuli, smíchané s kapustou, několika cherry rajčátky pro pikantnější šťávu, kořením na gyros, sýrem, pokračuji ve vrstvách, nakonec brambory, sýr, smetana a zapéct.
Výsledek je mňam.....a-lá Řecko :-)
Uživatel: Kusnirova 5.11.2011  
Dobrý nápad, asi bude zítra k obědu. Trošku jsem se zastyděla, že vůbec netuším kolik lilek stojí a to nejen lilek. Já mám i lilek a kapustu, tak to zkombinuju. Lilek předtím ale ugriluju. Vynechám slaninu a místo koření gyros použiju musaka koření. Kapustu růžičkovou, bo tu klasickou nemám.
Lilek máme pořád, protože často peču briam. To je bezmasá varianta.
Jen lilek, česnek, cibule,cukety,mrkev /šoupu tam i patáty/rajčata, papriky, vše na větší kusy, brambory /teď ani neloupu, protože jsou hezké/, koření,
zalít olivovým olejem a během pečení třikrát promíchat.
Uživatel: norika70 6.11.2011  
Viem, že to sem nepatrí, nechcem kvoli tomu otvárat novu tému. Chcem Vás vsetkých velmi pekne poprosit o podporu v sutaži. Tí ktorí ste na Facebooku poprosím o jeden LIKE pre Jablkové dolky s čučoriedkovou polevou na stránke Update Slovakia s r.o.
https://www.facebook.com/UpdateSlovakia?sk=app_266390536739537

Zo (x) (x) (x) dakujem !
Uživatel: sokolnice 6.11.2011  
Myslím ,pokud má někdo pocit ,že si bod zasloužíš rád ti ho dá ......ale takto "soutěžit" ...promiň přijde mi to .......no coment
Uživatel: norika70 6.11.2011  
Hanka, musim tomu robit reklamu, lebo UPDATE výrobky su zatial málo známe... vela ludí nevie o co sa jedna.... Ja viem, je to trosku trapne... ale dajako si pomoct musím, ked viem, ze aj ostatní sutaziací využívaju túto taktiku... Koho takýto sposob kampane uráza, nech ignoruje moju prosbu! Dakujem!
Uživatel: Háňa 6.11.2011  
:-( Nějak nechápu, jak to souvisí s Řeckem! :-(
Uživatel: norika70 6.11.2011  
Hanka, vobec to nesuvisí s Greckom... este raz vsetci PREPACTE, ked to cítite ako obtazovanie... len som si myslela, ze su tu správní ludia a sme ako jedna velká rodina.... ja by som to pre hocikoho z vás bez problemov spravila...
Uživatel: Joanna 10.11.2011  
Vracím se k musace, zítra bude....dnes jsem koupila lilek, kilo stojí 29,90 a je pevný, čerstvý, pěkný....myslím si, že není tak drahý. :-) - a využiju radu, napřed ho ugriluju... :-)
Uživatel: Evikaaa 10.11.2011  
Jani, ať se musaka vydaří! Já měla pečený lilek s cuketou minulý týden - mňamka. A dnes k obědu stifado! Oooh! (x)
Uživatel: Joanna 10.11.2011  
Díky moc, stifádo můžu taky pořád, ještě pořád mám originál koření z Kréty...ale až dojde, to bude smutek.....
Uživatel: Evikaaa 10.11.2011  
Nevadí... Já používám skořici i nové koření kupované v obchodě, bobkový list mám z Chorvatska. Horší je to s cibulkama... ty malé jsem zatím nikde v obchodech neobjevila a domácí úroda už došla :-(
Uživatel: Joanna 10.11.2011  
To máš, Evi, pravdu. Cibulky jsou velký problém.....a bez nich to není tak elegantní...:-) Už jsem ze zoufalství nakrájela větší cibuli na měsíčky, a taky to šlo......dostala jsem totiž něco podobného na Krétě také - viz foto....taky jim došly.... :-)
Uživatel: Evikaaa 10.11.2011  
Přesně takto vypadá i to moje... Ale hlavně, že chutná! :-)
Uživatel: Joanna 10.11.2011  
Ano, o to jde na prvním místě. Hlavní je, že chutná a to chutná...:-)
Bohužel, krom toho, že nemám malé cibulky, minulý týden jsem spotřebovala poslední červenou cibuli, kterou jsem si v září dovezla.... :-(

Ještě že mi olej ještě zbyl :-)
Uživatel: Evikaaa 10.11.2011  
No já jsem na jaře objevila řecký olej v Bille za 90 Kč 750 ml - brala jsem ho s nedůvěrou, protože mi přišel dost levný, ale od té doby jiný nekupuju! Bohužel teď nevím, jak se jmenuje (můžu doma mrknout a zítra doplním) :-)
Uživatel: crea 10.11.2011  
Tak v CB kdekoli jsem se dívala stojí lilek 49,90 a to už mi přijde dost.
Uživatel: Joanna 10.11.2011  
Moniko, tak to je síla....ale vím od mého bratra, co v CB bydlí, že tam máte dost draho.....cvakla jsem ten můj nákup zhruba za 10,- Kč..... (-)

Evi, napiš......mrknu se u nás taky....
Uživatel: perlinka 10.11.2011  
Cibulky do stifada mívají v prodejnách řeckých speciali - např. v Praze v Radhošťské. Jsou v plechovce s kořením a rajčatovou omáčkou cca za 50,- Kč. :-)
Uživatel: Kalimero 10.11.2011  
Já používám šalotky, prodávají se v supermarketech v takové malé síťovce (asi 1/4 kg). Ty jsou docela malé a nemusí se půlit. A také nemají tu štiplavou chuť jako obyčejná česká cibule.
Uživatel: Kusnirova 10.11.2011  
Jani my máme ve Stříbře nějakého šikovného zelináře, on výtečně sám vaří a tak u nás koupím úplně vše. Šalotky - ty dávám do stifáda, pak i bílou a červenou cibuli. Rajčata ta podlouhlá masitá, cukety, lilky, patáty,čerstvé byliny atd. Udělejte si výlet, provozuje i vinárnu u rybiček - Fresch restaurant a vedle je hned náš místní pivovar a nakonec na pěší zóně zelenina. Díky za informaci o ceně lilku, příště se kouknu kolik pro zajímavost u nás stojí. Měli jsme do minulého týdne ten sicilský, ten je ještě chuťově lepší. Teď už je jen klasický tmavě fialový. Zrovna dělám briam, ten dokud ještě slušná zelenina skoro každý týden. Jo ještě moje dodavatelka bio hovězího /sousedka/ jezdí na farmářské trhy do Plzně a doporučuju kromě roštěnky,svíčkové apod- i mleté, má ho vynikající.
Uživatel: tony2 10.12.2011  
Chci se podělit o chuťový zážitek z lilkové pomazánky - jedla jsem ji poprvé, nevím, proč jsem si ji v Řecku zatím nikdy nedala!? Recept jsem použila z řecké kuchařky, ale dala jsem do ní ještě rajče, což doporučují ti, co ji už u nás dělali. Jinak přesně podle návodu. Byla dobrá, manžel se mohl utlouct, mně ale chutnala více druhý den, kdy se trošku uležela. Hned jak se ocitnu v Řecku, dám si ji tam, abych věděla, jak chutná z tamních surovin a "po řecku". Jinak - už jsem jedla lepší pomazánky, ale chuť je zajímavá.
Uživatel: Kalimero 10.12.2011  
Dělala jsem ji zrovna minulý týden. Polovinu jsem nechala jen tak a do druhé jsem přidala řecký jogurt Kolis. Obě varianty byly vynikající.
Uživatel: paolo 13.12.2011  
Máme také velmi rádi tuto lilkovou pastu a pokud k ni je jěště opečený křupavý lilek tak to je pošušňáníčko. Každý rok i v řecku neopomenu si ji dát,
neboť tam chutná vše jinak.
Uživatel: Kusnirova 14.12.2011  
Už vím kolik stojí lilek, u nás je trochu dražší 40 Kč a v nettu u sousedů jsem včera koupila za 22,- Kč. Jste mně navnadili, zkusím tu pastu z grilovaných lilků taky stvořit.
Uživatel: Elsea 4.7.2012  
Kalamri - vždy jen kroužky?
Do té doby, než jsem byla na Lesbosu, jsem byla zvyklá z řeckých ostrovů na klasické obalované a smažené kroužky. Na tomto ostrově ale servírovali sépii CELOU, upravenou na spoustu různých způsobů - plněnou bylinkami, dušenou, pečenou, grilovanou - s rýží a bramborem... Doslova jsem si tenhle pokrm zamilovala, ale když jsem chtěla to samé třeba vloni na Krétě, nikde už takhle sépii nepřipravovali - zase jen ty fádní kroužky.

Jaké máte s kalamari zkušenosti vy? Je to snad jen nějaká specialita z Lesbosu? Nebo je v tavernách pod jiným názvem? I letos bych chtěla tohle jídlo ochutnat, přestože na Lesbos neletíme

Přikládám foto jídla
Uživatel: Kačule 4.7.2012  
Kalamari jsme jedli často v Řecku celé obalované zřejmě v kukuřičné mouce a smažené na olivovém oleji s citronem. Vždy to byly ty malé tak do 10 cm.
V jedné taverně na Rhodosu nám je udělali na přání na česneku, jak to známe z Chorvatska, ale nebylo to ono.
Uživatel: tony2 4.7.2012  
Pokud vím, olihně, sépie nebo kalamáry se připravují na různé způsoby - vždy jsem je našla pod názvem kalamarakia, a to gemista-plněné, nebo třeba tiganita-smažené. V Chorvatsku byly pod názvem lignje, miluju je. Chobotnice je, myslím, chtapodi /octopus/. Píšu to správně?
Uživatel: Kačule 4.7.2012  
Lignje v Chorvatsku neměly nikde konkurenci. Jak miluji řecká jídla, tak toto opravdu nejlépe uměli ti Jugoši. I když jsem je doma také dělala, niky to nemělo tu stejnou neuvěřitelnou chuť jako tam. Mám plnou pusu slin, budu muset něco pojíst :-)
Uživatel: tony2 4.7.2012  
Ivano, nadšený souhlas! Jsme tedy na stránkách o Řecku, a snad mi to ostatní prominou, ale přesně - chorvatské lignje neměli konkurenci - bylo to vždy první jídlo, které jsem si tam dávala!
Uživatel: Kačule 9.7.2012  
Je doba grilování a tak děláme samozřejmě také suvlaki. Vím, že chuť určuje hlavně kvalita masa, tedy čím je vepřík živen a jakou má péči. Je mi jasné, že nikdy stejné chuti jako v řecké taverně nedosáhnu, ale zajímalo by mne, z jaké části prasátka se v Řecku maso ( nakrájené na pravidelné kostičky) připravuje. Z kýty je suché a z kotlet také, krkovice to podle struktury masa není, tak že myslím, že by to mohlo být plecko, ale to je tuhé, musela bych ho naložit nejméně na 2 dny a pak ale nemá tu správnou chuť.
Že by mladý čuník?
Uživatel: Kalimero 9.7.2012  
V řecké kuchařce píší libové plecko.
Uživatel: Kačule 9.7.2012  
No jo, myslela jsem si to, ale asi není plecko jako plecko :-)
Uživatel: Kalimero 9.7.2012  
Hlavně není české plecko jako řecké plecko :-( :-( :-(
Já bych doporučovala koupit vykostěnou pečeni, ta bude dokonale křehoučká.
Uživatel: Kalimero 20.7.2012  
Od 26.7. v Lidlu sýr halloumi (zn. Eridianous) za 54.90 - 225 g.
Uživatel: Kalimero 26.7.2012  
Připomínám: dnes v Lidlu sýr Halloumi, viz. minulý příspěvek
Už jsou v lednici 3 kusy :-)
Uživatel: Kalimero 19.3.2013  
V novinkách na Seznamu se objevil krásný termín "cestožraní". Taky by se nám sem hodil, ne?
Uživatel: masi 4.5.2013  
Papriky z Penny (Kréta) a cuketa. Ogrilované,papriky oloupané ochucené česnekem octem a solí.
Uživatel: Pavel2 10.6.2013  
Doufam, ze to necte zadny Rek: http://ekonomika.idnes.cz/svetovy-podnikatel-roku-2013-ddw-/eko-zahranicni.aspx?c=A130608_221953_eko-zahranicni_spi
Uživatel: Vřesiňáci 10.6.2013  
To zní obludně: Turek... v USA... Řecký jogurt :-)
Uživatel: crea 15.6.2013  
Namlsala jsem se letos na Santorini mimo jiné i pomazánek z fety. Tak jsem hned doma vyzkoušela z dovezených surovin, s tím jejich kořením a cibulí je to lahůdka, dá se přidat paprika, česnek, olivy.
Uživatel: tony2 15.6.2013  
A ta jejich cibulka! Nad tu také není! My jsme na ostrově Ios ochutnali místní tyrokefteri - domácí sýrovou pomazánku s pečenou pomletou paprikou, nejlépe pálivou, cibulí, česnekem a kořením. Domácí nám to podal s olivami a domácím chlebem, pomazánka byla štiplavá, pikantní, vynikající!
Uživatel: Iriska 15.6.2013  
Na ostrově Skopelos je k dostání jejich tradiční Skopelos cheese pie (těsto naplněný fetou a stočené do šneku..) smaží to na oleji, ještě teď je mě z toho těžko :D ale chutné to bylo!
Uživatel: Iriska 15.6.2013  
Řecká pizza nás nikdy nenadchla, ale hlad si ji žádal...
Uživatel: tony2 15.6.2013  
Irisko, tak tu tvoji dobrotu jsem neochutnala, ale různé tyropity ve městě nebo párkrát i v našem marketku ano a moc mi chutnaly! Se špenátem-teplá, byla vynikající!
Uživatel: Iriska 15.6.2013  
Také jsme si koupili Marcelko.. v Glosse ;) v té známé pekárně :-)
Uživatel: tony2 17.6.2013  
Konečně jsem v Řecku ochutnala paputsaki :-) ! Mívala jsem dříve smůlu - již asi 3x se mi v taverně stalo, že tohle báječné jídlo - plněný lilek - zrovna neměli nebo "došel" :-( V taverně Poseidon na perisské promenádě jsem si ho jednoho večera dle jídelníčku objednala a opět uslyšela ono známé - paputsaki nemáme :-( Zklamaně jsem si dala něco jiného, ale už při další návštěvě /chodili jsme k panu Nikosovi nejčastěji/ hned u přivítání u vchodu hlásil, že dnes je paputsaki! :-) Doma jsem si udělala plněný lilek také slušně, ale nad pravou řeckou kuchyni prostě není! :-)
Jak je vidět na [o] - v Perisse přidávali skoro ke každému teplému jídlu i hromádku malých těstovinek, říkali tomu kouskous, ale pravý kuskus to není...
Uživatel: elpe69 17.6.2013  
Marci, paputsaki vypadá na talíři více než chutně. No ale jak koukám na váš stůl tož nač se nejvíc těším je ten skoro prázdný talíř na fotce vlevo /samo že na obsah talíře/ :-)
Uživatel: tony2 18.6.2013  
Lubo, přiznám se bez mučení, že tzatziki byly denně! :-) (x) :-) Nad řecké prostě není!
Uživatel: heleto 18.6.2013  
Ahojky všichni, jak se mluví o řecké kuchyni musím se přidat. Já mám ráda řecká jídla vůbec, ale nejraději gyros, musaku, stifado a mořské potvory na všechny způsoby. Jo a kdo pojedete na Kefalonii tak tam mají specialitu Kefalonský masový koláč - moc dobrá mňamka, doporučuji. Už se na ty jejich dobroty těším. :-) (-) (x) )O( |o|
Uživatel: zunicka 18.6.2013  
Na greckej stranke Lidlu som nasla recepty, mozno sa niekomu hodia: http://www.lidl-hellas.gr/cps/rde/xchg/lidl_gr/hs.xsl/12041.htm
Uživatel: Kusnirova 18.6.2013  
Marcelo vítej ve klubu milovníků paputzaki. Letos tři večeře, manžel mně láme, ať je taky udělám. Ty těstovinky jsou hilopita. Já hlásila paputzaki bez všeho, protože byly vždy dva kusy, brambory a těstovinky k tomu už by mně zabily. Manžel zase jemista -většinou rajčata, jednou i lilek. Někdy výjimečně je člověk uloví jako plněné cuketové květy. Jen jednou jsme to změnila na bifétki a jednou tsipuru - rybu, cuketky smažené a dolmadákia domácí vždy. Na Krétě je specialita čerstvý dvoudenní sýr z ovčího a kozího mléka/toho méně/ Mizitra. Dává se i koblžků smažených a koláčů slaných plněných.
Za dovolenou zboucháme jeden celý bochník. :-)
Uživatel: Kalimero 27.6.2013  
Děláme dobře, když milujeme řecká jídla:
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/305515-stredomorska-dieta-je-zdrava-a-ma-dlouhodoby-efekt.html
Uživatel: Pandaa 27.6.2013  
Zdravím, před několika lety jsem byla na Zakynthosu s kolegyní z práce a musím říct, že to byla povedená dovolená. Bydleli jsme v Aghios Sostis a jedli jsme v restauraci Syrtaki. Majitel byl moc milý a také kuchař se nám snažil vyjít vstříc. Ochutnali jsme tradiční řecká jídla jako je souvlaki či moussaka, ale moc jsme si pochutnali na youvetsi což je jehněč ímaso s těstovinami. Já osobně mám ráda také různě připravené "mořské potvory" proto jsem neodolala ochutnat chobotničky na několik způsobů. :-) Na Zakynthosu proto ochutnejte jakékoliv jídlo a pítí a určitě budete mile překvapeni. Mě hodně pomohli stránky http://www.zakynthos-web.cz/, kde jsem ce dočetla i další informace o ostrově.
Uživatel: mini 30.7.2013  
Dnešní večeře :-) Letos už po dovče a tak se nám stýská :-( no aspoň si naleju Retsinku a kouknu na nový fotogalerky (-)
Uživatel: tony2 31.8.2014  
Přátelé, vypěstovali jsme náš první lilek! Nemá žádnou závratnou velikost-asi 14 cm bez šťopky, ale je náš a zcela ekologický! Navíc ve skleníku dozrává dalších 5. Čeká nás nějaká řecká dobrota! Pěstujete je také někdo? Je to náš první pokus-proto ta radost! :-)
Uživatel: Kalimero 31.8.2014  
Marcelko, posílám gratulaci k lilku :-) Já zatím vypěstovala jen bylinky. Ale ty využívám hojně do všech řeckých jídel, která vařím.
Uživatel: Kačule 1.9.2014  
Pěstujeme rajčata na způsob trojnožky, který jsme viděli na Peloponésu, je to super. Ze zeleniny, kterou rádi jíme v Řecku a u nás není, jsem zkoušela okru. Dopadla hanebně, vyrostlo pár chudinek velikosti 2 centimetry, keřík nějak vyběhl a zežloutl, tak že nic :-( možná to chtělo ten skleník, který bohužel nemám.
Uživatel: sifaka 10.7.2015  
Prosím vás lidičky,jak se jmenuje ta "niťová buchta"-namočená v medu??
Zatra to nikde nemůžu najít :-(
Nevíte to někdo fofrič?
Díky předem
Uživatel: Luky24 10.7.2015  
Pro Sifaka: niťová buchta v medu by mohla být kataifi (nevím přesně íčka :-) )
Uživatel: Kalimero 10.7.2015  
Opravdu je to Kataifi, tady je recept:

http://www.ultimate-guide-to-greek-food.com/kataifi.html
Uživatel: RottenFox 11.7.2015  
"Naše" Kataifi na Symi. :-) (-)
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/11/11520/11520285_f6071be9da3342f5b41a9788903bd9f4/images/DSCF2632_2.jpg?ver=2

Pak jsem kupoval domů aj ty menší, balené po třech ve škatulce, jsou moc dobré. :-) Ale tohle čerstvé na Symi bylo nejlepší. (-)
Uživatel: sifaka 11.7.2015  
Pro RottenFox ze dne 11.07.15/01:10

na revanš moje krevetky na Symi.Sice v úprkové verzi směrem na trajekt:-) ale jejich pověst opravdu nelže (F)
Uživatel: tony2 12.7.2015  
Už jsem se zmiňovala v jiném tématu - letos jsem v Lefkosu ochutnala plněnou sépii - jelikož pan šéf nepředkládal jídelní lístek, ani nezval k hrncům do kuchyně, ale hezky anglicky na nás chrlil celou nabídku od předkrmů po hlavní chody jako pěkně naučenou roli - zastavila jsem ho u grilované sépie v domnění, že půjde o kousky s nějakou zeleninou - o té také mluvil, se sýrem - tomu jsem také rozuměla, a objednala - nejsem dobrý angličtinář! Po předkrmu přinesl s patřičným komentářem a širokánským úsměvem na velkém tácu celou nádherně ogrilovanou sépii - něco takového jsem ještě neviděla, natož ochutnala - současně se mi udělalo trošinku mdlo, protože právě takové nádherné tvory jsme obdivovali odpoledne ve skaliscích krásné severní pláže Papa Mina - dva a živé!
Omlouvám se za nekvalitní foto - v šoku jsem nepustila blesk - sépie byla plněná rajčetem, paprikou a fetou, ozdobena krabím salátem-absolutní delikatesa. A měla s chapadýlky více než 30 cm!
Posléze jsem zjistila, že se plní různými náplněmi - rýží, špenátem aj. Tahle kombinace byla ale vynikající. Asi to většinou znáte, ale já se dříve nikdy neodvážila ... :-)
Uživatel: Vančiišin 12.7.2015  
Pro tony2 ze dne 12.07.15/06:56

Tak to bych se opravdu neodvážila objednat :-)
Uživatel: sifaka 12.7.2015  
Pro tony2 ze dne 12.07.15/06:56
Tak to ti Marci opravdu závidím,takhle si umět objednat!
:-) Měla jsem onehdá něco podobného v Sivotě a opravdu delikatesa (_)
Letos na Rhodosu jsem byla zklamaná,protože místo sépie na grilu mi vrazili obyčejné sépiové kroužky z friťáku,které si můžu vytáhnout doma z mražáku.
Jestli se můžu zeptat,kolik ta sranda stála a jestli jsi ji zvládla celou nebo jsi musela požádat o pomoc jiného strávníka? :-)
Uživatel: tony2 12.7.2015  
Hani, psala jsem to kdesi v reakci na připomínky "Jeleny" - měli jsme colu a Mythos, pak manžel džbáneček bílého domácího vína, choriatiki, cuketové placičky jako předkrm, manžel souvlaki a já tuhle dobrotu a účet zněl na cca 43Eur. Jako poděkování přistály na stole 2 ouza a miska ovoce, jak říkala Mária - z jejich zahrádky :-) Ale mám fakt zážitek - byla to neskutečná a pro mě zcela netradiční dobrůtka!
Uživatel: Dejna100 12.7.2015  
Marcelko,název asi nebudeš vědět,?Já jsem takový hovádko,sice nevím jak to chutná,ale neskutečně mě to láká..i s tím krabím salátkem.
Uživatel: machajda 6.4.2016  
TAk jsem zaslechla, že příští týden budou v Lídlu Řecké dny - juchůůůů, bereme ho útokem!!! :-) :-)
Uživatel: IrenaT 6.4.2016  
Pro machajda ze dne 06.04.16/19:51

Jé, dobrá zpráva ::¯ Hned zaúkoluju dceru :-)
Uživatel: Kalimero 7.4.2016  
Lidl leták:
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=795

Jak mám zhubnout, když si tam v pondělí koupím alespoň 3 kyblíky řecké zmrzliny a hodně mythosů ????
Ale pozor, koukala jsem např. na pitu a je vyrobená v Německu, na letáku to při rozkliknutí jde přečíst.
Uživatel: aarak 7.4.2016  
Je to tak, s těmi řeckými produkty v Lidlu jsme to tady už řešili. Výrobek, který opravdu pochází z Řecka má na sobě napsáno (překvapivě) Original Greek Product. Jiné nápisy znamenají produkci z třetích zemí, nejčastěji to zmiňované Německo.
Uživatel: fischerack 7.4.2016  
Tak to v pondělí opět přijedu do práce pozdě :-) :-) protože odpoledne by tam už nic nebylo :-( už jsem na to myslela, že by mohl být řecký týden, zásoby se tenčí :-)
Uživatel: Vladuska 7.4.2016  
Zkoukla jsem to a jestli se nepletu, tak opravdu řecké jsou jen alkoholy typu metaxa, retsina atd., že ?
Uživatel: Kalimero 7.4.2016  
Lidl leták řecký týden

Země původu - co se dá z letáku vyluštit:

NĚMECKO:

Bifteki se sýrem
Tzatziki
Tvarohový krém
Kořenící směs
Pita chléb
Všechny smetanové jogurty
Jogurtový nápoj
Loupaná sluneč. semínka
Směs ořechů
Arašídy v těstíčku
Bramborové chipsy
Tyčinky

KYPR:

Haloumi

NENÍ VIDĚT ZEMĚ PŮVODU:

Bulgur
Koláč z listového těsta
Gyros
Plněné taštičky

ŘECKO:

všechno ostatní
Uživatel: Cedra 12.4.2016  
Trošku som nakupovala..... :-)
Uživatel: kompersor4 13.4.2016  
Pro Cedra ze dne 12.04.16/21:05

...nakupene fajn, az mi skoro hlavu vykrutilo do lava :-)
Uživatel: machajda 13.4.2016  
U nás to v pondělí vypadalo podobně. Včera jsme si pochutnávali na pita chlebu - mňam. :-) (F)
Uživatel: Cedra 14.4.2016  
Pro kompersor4 ze dne 13.04.16/07:16

:-) :-) :-) fotené mobilom a takto to dopadlo....... :-) :-) :-)
Uživatel: Kusnirova 15.4.2016  
Někdo u nás vybral ančovičky, zůstaly na nás poslední 2 plechovky. Haloumi je s feferonkou, čisté jsem nenašla. Kdo si vyrábí svoji lučinu doma, tak ten kýbl řeckého jogurtu by měl mít 10% tuku. Uvidíme co z něj za sýr vyrobíme. :-)
Uživatel: Cedra 15.4.2016  
Pro Kusnirova ze dne 15.04.16/13:50

Ja som nabehla hneď ráno......tak som zohnala všetko............ :-) :-) :-) (F) (F) (F)
Uživatel: machajda 29.5.2016  
Po neděli něco málo řeckého v lídlu..... hlavně asi feta... půjdu si pro ni. :-)
Uživatel: Kusnirova 29.5.2016  
Já pro Haloumi, dítě už nás vybralo. Teď v létě je to super orgrilované na salátek.
Uživatel: machajda 29.5.2016  
Haloumi jsem v letáku nezahlédla, ale kéž by ho měli..... strašně nám všem chutná ::¯
Uživatel: machajda 29.5.2016  
Aaa, pardoooon, až vzadu - sekce grilování :-) :-) tak super! doufám, že sýr bude (F)
Uživatel: Verunkaa 1.6.2016  
U nás na severu nikdy Haloumi není :-( snad jen jednou jsem ho tam brala, jinak vždycky uplně vybrakováno a nic moc výběr :-( je to děs .... (F)
Uživatel: Cedra 2.6.2016  
Na slovensku v Lídli ako som zistila zaradili Haloumi do normálnej dennej ponuky............. :-) :-) :-)
Uživatel: Kusnirova 2.6.2016  
Na Haloumi u nás taky nějak zapomněli. Což mně zklamalo. :-(
Uživatel: evča1 2.6.2016  
Tak já mám uloveno 7 kousků :-) . V jednom Lidlu nic, tak až v jiném, větším městě tam jich bylo haba (G)
Uživatel: machajda 2.6.2016  
Taky mám ukořistěny 4 kousky - tentokrát jsou s mátou, minule byly s bazalkou... mňam... ::¯
Uživatel: Verunkaa 2.6.2016  
Teeeda machajdo mnam :) a u nas nic :(
Uživatel: Verunkaa 2.6.2016  
Drazi pratele, mam na vas zaludnou otazku :) :) na Peloponesu v Tolu jsme koupili cosi sladkeho - viz foto, ceho tam meli vsude hromady v ruznych prichutich - toto je coko, meli i maliny, jahody, karamel atd. Nikde jinde v Recku jsme to nikdy nevideli a az vcera jsme to otevreli a ani po ochutnani jsme nedokazali identifikovat co to je :) :) :) konzistence je trochu jako tuha a vic lepiva na zuby nutela. Na chut jen cukr :) No, moc nam to nejelo, ale stejne me zajima, coze by to mohlo byt :) :) Zna to nekdo?
Uživatel: Verunkaa 2.6.2016  
Zapomnela jsem dodat, ze je tam jen slozeni anglicky, jinac vse recky :) tady foto vicka :)
Uživatel: Verunkaa 2.6.2016  
A zezadu slozeni :) a ostatni :)
Uživatel: KatkaK. 3.6.2016  
Hezký večer :-) bohužel nevím přesně, ale při nezachované ledničkové teplotě, tzn, když by se to nechalo v teplejším prostředí, mělo by to jít i namazat na pečivo. Ale spíše jsem to viděla přidávat jako ingredienci do zmrzliny, sladkostí, různých buchet a dortů jako ochucovadlo. Tedy teď na internetu, když jsem pátrala co to je, protože mě to taky zaujmulo :-) ale přesně jsem se teď nedopátrala :-) třeba nám to někdo prozradí? ::¯
Uživatel: Portishead 3.6.2016  
Pro Verunkaa ze dne 02.06.16/21:18

Nugátovo vanilková pomazánka... )O(
Uživatel: Kalimero 3.6.2016  
Verunkaa:
Zeptala jsem se na to Pavly - Ostrovanky z Korfu. Tady je její odpověď:

Říká se tomu ponorka. To je taková sladkost, která se dá na lžičku a ponoří do vody, proto ponorka. A pak se to proste z té lžičky líže.
Uživatel: Verunkaa 3.6.2016  
No jako na pecivo bych to nemazala :) ma to fakt jen chut cukru ble :) :) ... takze to mam zkusit tak, ze naberu lzickou a lzicku namocim do vody a pak lizu? Zkusim, ale myslim, ze na chuti to nic nezmeni :D mame to v lednicce a je to strasne tuhe a lepive :) :) :) Diky za reakce, zajimave, aspon vime, ze uz to vice nemusime kupovat :) :) ale je zvlastni, ze iinde na ostrovech jsme to nevideli :) jen tam :) (_) (F)
Uživatel: KatkaK. 3.6.2016  
no jo, vlastně, až odpoledne mi došlo, že my jsme tohle taky měli doma :-) byla to tatáž cukrová pasta, ale byla s příchutí mastichy, barvy bílé :-) kupováno na Chiosu a lžičkovala jsem to do vody taky. Evidentně "ráno moudřejší večera" :-) Jo a to s tím pečivem - byly to receptíky na tu samou pastu, ale z lískových oříšků a s čokoládou - domácí Nutela. Dobře jsem to pomotala :-)
Uživatel: Portishead 11.6.2016  
Tak si možná budeme muset dávat pozor na "fetu" z Kanady a Jižní Afriky.

Ale co je velice nemile překvapivé, Česká republika po schválení Evropskou komisí, má právo vyrábět a vyvážet na mezinárodní trhy mléčný výrobek s názvem řecký jogurt.
Bylo mi divné, že Milko používá název řecký jogurt už dlouho. Ale ten jejich se stejně nikdy nevyrovná řeckému z řecka. A ještě 0% tuku...Měl jsem ho jednou a dost...

http://www.chaniapost.eu/2016/06/04/feta-cheese-and-greek-yogurt-in-danger-of-losing-protected-status/
Uživatel: Jasmína 13.6.2016  
Pro Portishead ze dne 11.06.16/13:26i
Naprostý souhlas. Taky jsme ten tekutý Milko jogurt vyzkoušeli pouze jednou. Jediný, který se nám z těch ala řeckých osvědčil, je 10% hustý Bohemilk z Opočna.

:-) ::¯
Uživatel: tony2 21.6.2016  
Loukoumades - kdo ještě neochutnal, ať pospíchá - je to velká dobrota! :-) Tentokrát jsme si téhle sladkosti opravdu užili - v Sivotě slavili pod dva dny výročí posvěcení zdejšího kostela a při oslavách nechyběly stánky s různými oblíbenými lahůdkami - poprvé jsme viděli, jak se ve velkém "vyrábí" loukoumades - pan stánkař na ně měl "strojek" - našinci nejprve okukovali, někdo se ptal, co to je, ale jak viděli, jak si nakupující pochutnávají a medy tečou kolem pusy - za chvíli byla u stánku fronta a všichni jen mlaskali! To byla lahoda a my jsme se poprvé v životě přecpali koblížky v medu a skořici! :-) ::¯
Uživatel: tony2 21.6.2016  
Šli jsme na ně totiž 2x za sebou :-)
Uživatel: tony2 22.6.2016  
Koukám, slušný článek ... :-) (x) (G) https://www.novinky.cz/zena/zdravi/407146-tajemstvi-recke-kuchyne.html
Uživatel: sifaka 22.6.2016  
Výtečný chobotnicový salát v taverně na pláži u akvaparku-tuším Zeri.Tam plážový servis v ceně jídla.Před 3 roky. ::¯
Uživatel: Prochy 2.7.2016  
Ahoj, leta jezdim na Kretu a nikde jsem nenarazil na tavernu s "tradičním " jídlem šneky... Máte někdo zlušenost ? Na západní části - Chania atd. Z velkým zaujetím jsem sledoval Donutila, mám již připravený itinerář kam letos pojedeme. Ale ty šneci mě dostali... Díky za typy. Prochy (|) (G) ::¯ (F) -|-
Uživatel: Petaloudi 2.7.2016  
My jsme teď na Krete u Heraklionu a tady mají šneky snad v každé taverne. Docela jsme na to koukali, Řecko máme docela sježděné, ale se šneky jsme se nikde nesetkali (a to ani v západní části Kréty).
Uživatel: Kalimero 2.7.2016  
My jsme měli šneky na Kosu v jedné malé taverně na okraji hlavního města. Bohužel, byli poněkud tužší :-)
Uživatel: Portishead 4.7.2016  
Několikrát jsme měli šneky v Agriroupoli u padajících vod... )O(
Uživatel: Kalimero 3.8.2016  
Před týdnem jsme na Korfu objevili jídlo, se kterým jsme se ještě nikde nesetkali - BLACK TZATZIKY - jogurt obarvený sépiovým inkoustem. Upřímně řečeno, nemělo to skoro žádnou chuť a vypadalo to dost nevábně, asi jako asfalt. Nebyla v tom ani okurka a připadalo mi, že ani česnek.
Bohužel se dochovalo pouze torzo tohoto zvláštního pokrmu :-)
Uživatel: Kalimero 25.8.2016  
Příští týden v Lidlu řecký týden:

http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=912
Uživatel: jvy 25.8.2016  
Zdravím. Loni jsme si přivezli z Kosu skořicový sirup Kaneláda. Je úžasný hlavně v zimních měsících. Nevíte někdo, jestli se dá koupit i na jiných ostrovech? (letos jedeme na Krétu). Díky.
Uživatel: Kalimero 25.8.2016  
Skořicový sirup se dá koupit i u nás:
http://www.potravinydomu.cz/produkt/24841-SIRUP-Monin-cannelle-skorice-0-7lit/index.htm
http://www.topdrink.eu/sirupy--likery--prisady-pro-barmany/giffard-cinnamon-skoricovy-sirup-1l/
Ale originál řecký bude asi lepší :-)
Uživatel: ladybee 25.8.2016  
Grécky týždeň od pondelka aj na Slovensku http://letak.lidl.sk/6755564d-f6b4-4eb6-884f-bd661e79bd10/html5.html#/1 :)
Uživatel: madona66 5.11.2016  
Tak už jsme zde dlouho nevařili... :-) tak dnes na oběd u nás doma stifado.....aby nám to lépe utíkalo do toho Řecka 2017... :-) (F) (x)
Uživatel: ZuzuKoctur 5.11.2016  
Pro madona66 ze dne 05.11.16/13:09

Zdravim Vas, Vase stifado vyzera super :) Tak si dovolim pridat sa.
Ja som sa minuly tyzden vyblaznila s kuracim souvlaki, tzatziky a potrapila som sa aj s pitou :) Ale vysledok stal za to ::¯ Tak verim, ze aj ostatnym urobime chute ;-)
Uživatel: madona66 5.11.2016  
Pro ZuzuKoctur ze dne 05.11.16/18:53

taky zdravím...super vypadají i tzaziki a suvlaki...pita paráda...tu jsem ještě nedělala... :-( a dnešní stifado se fakt povedlo...jako v řecku... (F) :-)
Uživatel: evča1 5.11.2016  
Holky máte to supr a podařilo se vám, mi udělat velké chutě :-) . Recept na pitu by mě zajímal ::¯
Uživatel: ZuzuKoctur 5.11.2016  
Pro evča1 ze dne 05.11.16/19:13

Dobry vecer Eva :) Recept na pitu je velmi jednoduchy. Vela ich najdete na nete. Ja som pouzila tento a vyslo to ;)

500 g muky (ja som pouzila spaldovu)
1 cajova lyzicka suseneho drozdia
1 cajova lyzicka soli
1 cajova lyzicka cukru (trstinovy)
cca 2,5 dcl vlaznej vody
.................................................
Suche ingrediencie som dala do vacsej misky a zacala pomaly pridavat vodu.

Cesto som miesila rukami, co je sice pracne....ale autenticke, ze ;)

Vodu treba pridavat postupne a cesto miesit, az je pekne elasticke. Ak sa droli, treba pridat viac vody. Ak to nahodou prezeniete s vodou a cesto je lepive, staci pridat trosku muky.

Cesto som prikrila utierkou nechala v teple kysnut do 2nasobnej velkosti (asi 30 min).
Potom som cesto vybrala, trosku "rozmasirovla" a rozdelila na 7 casti.

Valcekom som vyvalkala cesto na asi 1cm hrube placky (nabuduce uberiem na 1/2 cm, zdali sa mi dost hrube) a vidlickou jemne popichala po celej ploche.
Placky som piekla na suchej keramickej panvici z kazdej strany asi 3 minuty.
A hotovo! :)

Ja som ich este nazaver pokvapkala olivovym olejom a jemne posypala oreganom, ktore som si doviezla v septembri z Kythiri ;-)
Dobru chut! :)



(G) (x)
Uživatel: madona66 5.11.2016  
Pro ZuzuKoctur ze dne 05.11.16/20:08

super ..také si píšu, a kořeníčka mám letos také....ale žádné krámské.. :-) letos kupované od babiček v horách..tymián, oregano, bazalku, vše sbíráno rukou babiččinou a sušeno s láskou, baleno do pytlíčků a jen tužkou napsáno řecky...co to je..a teď babo raď... když chci poznat co to je.. už nemám ani ponětí...budu to muset asi nafotit a dát přeložit sem, znalcům této skvělé řeči.. :-) (F)
Uživatel: evaG 5.11.2016  
Pro ZuzuKoctur ze dne 05.11.16/20:08

mozem pouzit na FB? dakujem
Uživatel: ZuzuKoctur 5.11.2016  
Pro evaG ze dne 05.11.16/20:16

Jasne :)
Uživatel: ZuzuKoctur 5.11.2016  
Pro madona66 ze dne 05.11.16/20:13

:D Uplne Vam rozumiem. Ja nikdy nezabudnem na samobsluzne policky s bylinkami na Telendose. Pred domom policka s bylinkami a malou miskou na drobne.... To si akosi u nas neviem predstavit :)
Uživatel: evaG 5.11.2016  
Pro ZuzuKoctur ze dne 05.11.16/20:32

dakujeeeem
Uživatel: TYDRA 31.3.2017  
Tak jsem dnes vyzkoušel Agria chorta z pampelišky, bršlice, ptačince žabince (neboli pochcanky) a kokošky pastuší tobolky.
Více o Agria chorta na:
http://www.reckonasbavi.cz/vlito-agria-chorta-pro-svezi-recke-mezze/
Uživatel: EvaM 20.4.2017  
Od pondělka v Lidlu :-) http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=1131 :-)
Uživatel: Kalimero 20.4.2017  
Evi, už si chystám velké tašky :-) Hlavně na Mythos, ouzo a zmrzlinku :-)

Nemůžu u pity vyluštit, jestli je vyrobená v Řecku nebo v Německu. Na většině věcí je to napsáno zřetelně hned u názvu výrobku, ale tady ne :-( Ale sázím spíš na Německo.
Nepodařilo by se to někomu z toho obrázku vyčíst ? Mně to nejde ani když to zvětším a koukám lupou.
Možná to půjde lépe z tištěného letáku.
Uživatel: tony2 20.4.2017  
Jani, vidím tam Geproducend in Niederland ... :-(
Uživatel: Kalimero 20.4.2017  
Marcelko, díky. Tak to si můžou........ ::_
Uživatel: evaG 20.4.2017  
Http://letak.lidl.sk/2073ab2d-7a1c-48f1-ae17-077098ab5299/html5.html#/1

tak aj na Slovensku bude zas sialenstvo
ja len nepochopim, ako greckomilovia mozu nakupovat tie shity "greekstyle" ked je mozost si kupit echt grecke veci :(
Uživatel: Branko 20.4.2017  
Marcelko, neni tam carovy kod a vyrobcu na tom obrazku z Lidlu nemas sanci videt ;)
Uživatel: Kalimero 20.4.2017  
Evi, moje řeč. Některým lidem ani nenapadne zjišťovat, jestli to je originál nebo napodobenina :-(
Uživatel: evaG 20.4.2017  
Pro Kalimero ze dne 20.04.17/09:30

volala som priamo do Lidlu, nevedia to, vraj jedine az bude tovar v predajni sa da zistit
dost divne, aby to nevedeli, skor len neochota osoby, s ktorou som volala ::_
Uživatel: Kalimero 20.4.2017  
Marcela má pravdu. Na tomto obrázku, který jsem našla na internetu je jasně čitelné Geproducend in Niederland:

https://world.openfoodfacts.org/product/20261276/petits-pains-pita-style-grec-ail-coriandre-eridanous
(rozkliknou obrázek)
Uživatel: Branko 20.4.2017  
Jani, tak si porovnaj ty dva obrazky ( Lidl a ten co si nasla) radkovani je jine, nesedi ani pocet vet, a rok je 2015. Ale to je jedno :-) ja ty blafy-napodobeniny nekupuju ::_ ale chapem, ze vela ludi nema po ruke grecku predajnu a chce si urobit radost aspon z Lidlu :-)
Uživatel: Háňa 20.4.2017  
Teda máme vytypovaných pár dobrůtek, které v Lidlu při řeckém týdnu kupujeme jako Chalvu, Halloumi, Retsinu či Mythos, případně olej, olivy či víno...jsou řecké a dobré, tak nevím, proč to opovrhování. Tentokrát se mi líbí i řecká omáčka. U nás v Záholicích u lesa jsem ráda, že mám aspoň něco.
Uživatel: Kalimero 20.4.2017  
Háňo, to špatně čteš :-) Nikdo neopovrhuje řeckými potravinami z Lidlu, pokud jsou opravdu řecké, a to olivy, haloumi, retsina, mythos, víno, olivy i chalva, které zmiňuješ, jsou. Opovrhujeme jen německými napodobeninami označenými "v řeckém stylu" . Ty se opravdu s originály srovnávat nedají. Proto tak pečlivě zkoumáme údaje na obalech :-)
Uživatel: Janajjj 20.4.2017  
Kalimero & Eva: ony ty napodobeniny jsou tak zaroven oznaceny produced germany (nemci maju kvalitu potravin vybornou), je to hned viditelne. A i kdyz jsou to napodobeniny, nektere jsou fajn. Jidlo v reckem stylu nic vic / nic min :-) Koupim z te akce nektere original recke, jine napodobeniny za dobrou cenu, jist jen veci z recka bych se nedoplatila. Nejsem fanatik, ktory kdyz nema lokal recke veci (ty nemaju ani vsude v recku) tak nejim. I v reckem stylu je lepsi nez nic a potesi.
Uživatel: tony2 20.4.2017  
Branko, já si našla shodný výrobek na internetu - tam bylo jasně vidět Holandsko, tady to vypadá shodně. Ale já např. ničím nepohrdám, koupím to, co se nám osvědčilo, ale my nemáme v blízkosti ani ten Lidl! :-( ::_ Už se těším za 50 (-) do Řecka! :-) (x) (F)
Uživatel: Háňa 20.4.2017  
Jani, v pohodě, tak to jsem to špatně pochopila, já reagovala hlavně na Evu-Danku:
Ja len nepochopim, ako greckomilovia mozu nakupovat tie shity "greekstyle" ked je mozost si kupit echt grecke veci
Ať si každý kupuje, co mu chutná, já nerada hned každého odsuzuju. A jinak už se taky v Lidlu chystám koupit opalováky, které jsou levné a byly v Dtestu označeny za nejlepší TIP. Holt už za 50!!!! ::¯ :o: (-)
Uživatel: Babka 20.4.2017  
Tak já jsem při minulé akci také koukala v letáku jestli to co chci je vyrobené v Řecku a když to manžel přivezl, bylo to vyrobené v Německu. Takže ani to, že v letáku najdete obrázek s popiskou vyrobeno v Řecku neznamená, že je to pravda když to koupíte. Kdybych s ním byla v krámu, tak bych si to ohlídala, ale takhle jsem musela být ráda, že to vůbec přivezl.
Uživatel: evaG 20.4.2017  
Pro Háňa ze dne 20.04.17/19:05

ked na pisem, ze nepochopim neznamena to, ze niekoho odsudzujem
ale niekomu vysvetlovat ako co kto mysli je zjavne zbytocne, ked niekto vie vsetko najlepsie.....
skoda slov
Uživatel: Pesaja 21.4.2017  
Pro EvaG: No potrefená husa se ozvala...už jednou Tě admin vyhodil---jako Danku---pro Tvé neustálé nevhodné komentáře a napadání ostatních, tak jsi se sem zase nasáčkovala jako EvaG a děláš totéž.
Uživatel: Háňa 21.4.2017  
Teda, fakt Evo-Danko nám nic nevysvětluj, je to opravdu zbytečné, pochopila jsi to dobře. ::¯
Uživatel: Háňa 24.4.2017  
Vypito, snědena feta, mňam, byla výborná. Kdo ještě váháte jít do Lidlu, nečekejte. (G) )B(
Uživatel: IrenaT 25.4.2017  
Tož jsem si včera z Lidlu taky odnášela dvě tašky dobrot. Doma jsem se jen zmínila, že v mražáku přibyly 3 kelímky jogurtové zmrzlinky a už jednu večer můj chlap vytáhl a snědl (stihla jsem mu uzmout 2 polévkové lžíce zmrzliny). Ještě obcházel mlsně kolem chalvy, ale pak naštěstí uznal, že po desáté večer to už není dobrý nápad, je schopný sníst na posezení půlku krabičky :-) Ještěže ten Lidl dělá řecké týdny, zásoba z dovolené mi nikdy moc dlouho nevydrží. V Brně bývala prodejna s řeckými dobrotami na Josefské, měla jsem to po cestě z práce na vlak. Mám dojem, že janavi psala, že je nějaká prodejna v Brně na Anenské, budu tam muset o polední pauze někdy zajít.
V 2014 jsem měla v té taverně u ponořovacího se mostu Korintského průplavu choriatiki hustě posypané čerstvým koprem, jen nevím, jestli to je místní specialita nebo se zrovna moc urodilo kopru
:-)
Uživatel: Kalimero 25.4.2017  
Já jsem spořádala celý kelímek zmrzliny hned, jak manžel přišel z Lidlu s nákupem :-) Sice vyhrožoval, že mi to násilím sebere, ale nakonec to vzdal. Ještě, že mám v mrazáku další. Jo, a dneska jsem si místo snídaně dala Mythos. Jen jsem musela prázdnou láhev hned odnést do popelnice, aby ji manžel nenašel, jinak by mi asi navrhnul protialkoholní léčebnu. Ale strašně jsem se na Mytosek těšila, tak to nešlo odkládat.

Škoda, že teď v Lidlu už prodávají jenom jeden druh ančoviček - s cibulí a petrželkou. Dřív měli ještě další dva druhy, ty mi chutnali víc. Ta cibule mi není sympatická.
Uživatel: Háňa 26.4.2017  
Teda holky, já včera dala chalvu i po 10té večer! Fuj! Teda mňam, mňam...fuj, že jsem se neovládla! Ujíždíme na ní s manželem oba, a z prvního balíčku na mě skoro nic nezbylo, koukala jsem hodně vyčítavě! Nechali jsme v Lidlu tisku, už tam nemůžu, musím šetřit na dovolenou!!!!!
PS: Přišla mi jedna fajn soukromá zpráva, musím se podělit:
dakujem, ze si mi pripomenula, preco som sem prestala chodit
prave kvoli takym slepiciam ako si ty
vdaka
Uživatel: Věra1 26.4.2017  
Taky jsme včera nakoupili v Lidlu nějaké "tie shity "greekstyle" " a včera večer jsme si moc pochutnali na jogurtové zmrzlině s medem a pekanovými ořechy, mňam :-) Ta řecká omáčka s fetou a sušenými rajčaty taky není marná. Další dobrůtky jsou v zásobě.

P.S.: Hani, nic jiného jsem ani nečekala.
Uživatel: Háňa 26.4.2017  
Taky jsme, Věru, nakoupili obě omáčky, čekají na nedělní obídek, takové masové kuličky s řeckým kořením na bifteki+ omajdy, a na čáry budem grilovat haloumi-také oba druhy...tenhle sýr na grilování bych vůbec uvítala v české nabídce, myslím, že by byl velký zájem jako alternativa ke klobáskám a masům, mohli by ho mít pořád. :-) Asi jim to navrhnu.... :-) :-) :-)
Uživatel: machajda 26.4.2017  
Já sem raději ani nepíšu, utratila jsem tam peněz jako želez :-) :-) Mythosky nebyly, skoro jsem slzela, až dnes mi kamarádka dovezla 4ks od nich z Lídlu.... tak mám dušičku v peří. A Haloumi, tak na to nedám dopustit a taky jsem si říkala, že by ho tam mohli mít stále.
Uživatel: Háňa 26.4.2017  
Odcházím do jiného tématu...držím dnes novoluňský půst (je v Býku-Krk, hlasivky, hrtan, jícen, štítná žláza-vše moje achilova pata),a už se nemůžu dál mučit čtením a psaním o řeckých dobrůtkách, to je na mašli!!!!! :-) :-) :-)
Uživatel: Kalimero 26.4.2017  
Hani, ten haloumi je z Kypru, koukni na krabičku. Celoročně se dá koupit v arabských prodejnách. Když jsem v Praze, tak chodím do Myslíkovy ulice do Farah foodu. Ale haloumi je tam trochu dražší než v Lidlu, myslím že je větší.

P.S. Taky tam kupuji veškeré koření, které si nepřivezu z Řecka. Je tam fantastický výběr. A pokud ti v Řecku zachutnala okra, tak ji tam taky mají. Mraženou i nakládanou. Dělám podle řeckého receptu okru s rajčatovou omáčkou, to je bašta :-)
Uživatel: Háňa 26.4.2017  
No jo Jani, já jsem v Praze tak 2x do roka a to ještě vždy na rychle, rychle. A okru vůbec neznám...tak to budu muset letos zkusit koupit a přivézt... ::¯
Uživatel: jarmilka7 26.4.2017  
Holky, já kupuju haloumi sýr v Globusu u pultového prodeje sýrů, mají ho v balení cihla a je na váhu.Je klasik a s chilli.Nevim,jestli je to originál z Kypru,ale griluje se velmi dobře.
Uživatel: Háňa 26.4.2017  
No jo, Glóbus u nás taky není... ale v Liberci se občas otočím, tak díky za tip!
Uživatel: Vančiišin 26.4.2017  
Pro jarmilka7 ze dne 26.04.17/20:03

No vidíš, to jsem vůbec nevěděla.Až spapkáme ten z Lidlu, tak si ho v Globusu koupím.Díky za tip. :-)
Uživatel: Jasmína 27.4.2017  
Haloumi z Kypru mají také v Kauflandu, kdo má možnost.
Uživatel: sněhulík 27.4.2017  
Jarmiko...moc děkuju za tip na haloumi...do Globusu jezdíme ale že ho tam mají jsem vůbec nevěděla :-) ...no pult se sýry zas tak nezkoumám pravda :-) ale napravím to (F) ...jde vlastně i na saganaki a to já miluju
Uživatel: Háňa 28.4.2017  
Blani, jej, to mě nenapadlo, saganaki taky miluju. Tak to musím vyzkoušet! Posílám jedno skopelosské!
Uživatel: kompersor4 28.4.2017  
..ahojte. vcera som si dovolil kupit v lidli zopar tzv. greckych pochutin. ceny zrejme na svk podobne ako v cz, avsak dolezita je skor ne-kvalita tychto produktov. neviem ci mate podobnu skusenost, ale v slovenskom lidli uz ziadny tzv. grecky produkt NEKUPIM! pretoze to sa s tym co kupim v grecku, neda ani len porovnat...
Uživatel: kompersor4 28.4.2017  
..foto na ilustraciu mini nakupu. jednoducho gyros pita a.i. z LIDLA NEBRAT!
Uživatel: simča** 28.4.2017  
Navštívili jsme v Brně řeckou restauraci a pochutnali jsme si, pivečko )B( bylo také dobré, ale mohlo být řecké. :-) (F)
Uživatel: machajda 28.4.2017  
Simi , a ve které jste byli? na Sokolské v Ellas nebo v té nové na Pionýrské?? :-) právě jsem dodělala tzatziki z řeckého kyblíku z Lídlu, koření z Kréty a okurky z ... nevím. :-)
Uživatel: evča1 28.4.2017  
Hani (machajda) a nebyly okurky taky z Lidlu :) :-) :-) ážení zákazníci, máme pro Vás důležitou informaci, kterou doplňujeme o údaj, že do prodeje se dostalo necelých 200kg okurek. Jedná se o okurky prodávané POUZE DNES. V případě, že jste si tyto okurky zakoupili, můžete je samozřejmě vrátit do kterékoliv naší prodejny. Peníze Vám budou zpět vyplaceny i bez účtenky. Omlouváme se za případné nepříjemnosti. (x) [:]
Uživatel: simča** 28.4.2017  
Pro machajda ze dne 28.04.17/21:04

Byli jsme na Sokolské, nevěděli jsme že je i v Pionýrské :-)
Uživatel: Háňa 29.4.2017  
Tak manžel zase zaskočil do Lidlu a doplnil zásoby...Lukulské hody pokračují.... :-)
Uživatel: TYDRA 21.5.2017  
Nedělní siesta u Tydrů - čerstvě upečená bougatsa. Mňam :-)
Uživatel: RottenFox 21.5.2017  
Pro TYDRA ze dne 21.05.17/14:29

Za ten recept dík, hned jak byl na něj tuhle odkaz na fb Řecko nás baví, tak se do toho manželka pustila a je to naprosto super. :-) ::¯
Uživatel: TYDRA 21.5.2017  
...a navíc je to naprosto návyková mňamka :-) . Naša mladá to zkusila upgradovat a místo másla dala kokosák a mlíko makový - chytilo to trochu jinej šmrnc, ale je to pořát bougatsa jako řemen!!!
(F)
Uživatel: madona66 22.5.2017  
Pro TYDRA ze dne 21.05.17/17:18

sakra Laďo, ty mi děláš chutě, obzvlášť když je ještě můj oběd v nedohlednu, kde prosím najdu ten receptík, co tu zmiňuje Petr?? :-) Asi se budu muset pochlapit a něco takového uklohnit, do Samosu je ještě daleko... :-(
Uživatel: machajda 22.5.2017  
Ali, jak píše Peťa, najdeš to na Řecko nás baví!! :-) my už ji máme taky za sebou a dnes nebo zítra upečeme podruhé ::¯
Uživatel: madona66 22.5.2017  
Pro machajda ze dne 22.05.17/11:27

a jooo, Hani děkujii, já to jen přelítla...a viděla na fb...a to řecko nás baví jsem asi přehlídla...jdu se mrknout... ::¯ :-)
Uživatel: RottenFox 22.5.2017  
Tady je přímej link na web:
http://www.reckonasbavi.cz/bougatsa-siesta-se-sladkou-teckou/
:-) ::¯
Uživatel: TYDRA 22.5.2017  
Ahoj mlsouni :-)
konečně jsem se dostal ke klávesnici. Zkusil jsem teď dát do půllitru mléka celý vanilkový pudink a celá bougatsa tím byla hutnější, dala se ukusovat z ruky - když dáte půlku pudinku, je taková řidší, spíš na lžičku z talířku.
Přeji hodně sladkých pokusů :-)
Uživatel: Marcela K. 23.5.2017  
Nicméně, bougatsa je nejlepší z pravého řeckého těsta filo, balíček stojí kolem 100,- a do krému se dává máslo a semolina, je to druh krupice, dá se koupit v Tescu asi kolem 35,-.
Používám recept od paní z FB, která má v Brně řecké bistro a v Řecku žila. Zkoušela jsem i variantu z naší obyčejné krupice , ale od té doby, co jsem ji udělala ze semolinou, jinou nedělám. Má to úplně jinou chuť, horní vrstva těsta se nařízne do čtverců, vše se důkladně pokropí máslem a po upečení posype ještě horké skořicovým cukrem. Pak to chce zavřít oči a představit si, že jste v řecké pekárně.....
Uživatel: TYDRA 23.5.2017  
Tož - pokud se máme bavit o pravém řeckém těstě filo, tak shlédněte následující video:
https://www.youtube.com/watch?v=Z3L0cETXnKg
Ono i to kupované filo za stovku je průmyslový výrobek - stejně jako naše lístkové těsto. Níže uvedený odkaz je na Bougatsu po moravsku, tedy z u nás lehce dostupných surovin...
:-)
...přidal bych Moravskou vlajku, ale není k mání...
(F)
Uživatel: Chlupáč 23.5.2017  
A tady je bougatsa dělaná z filo těsta a semoliny. Nejlepší je ještě teplá.
Uživatel: Chlupáč 23.5.2017  
OK,Laďo, ano domácí výroba filo těsta je velice pracná a proto kupujeme průmyslově dělané. Filo těsto není tak tučné jako naše lístkové a také není tak silné. Ale .... což.... ogare... hlavně, že nám chutná.
Uživatel: TYDRA 23.5.2017  
Těsto filo tak tučné opravdu není, všimni si ale, jak při přípravě čehokoliv z fila jednotlivé vrstvy Řekové hojně prolévají ať už máslem, nebo oliváčem. Takže to mastné tam stejně ve finále je nastejno. Ne-li víc...
Uživatel: machajda 23.5.2017  
Přátelé, já si jdu tu moravskou "tydrabuchtu" - jak tomu doma říkáme - právě zakrojit. A jak říká Laďa, je mi příjemné si tu chuť navodit z běžně dostupných surovin. Díky za recept. a třebas se mi někdy bude chtít zajít do obchodů, kde mají filo a semolinu... :-)
Uživatel: madona66 27.5.2017  
Tak dnes konečně odhodlání k upečení řeckočeské ,, tydrabuchty " :-) ....chuťově se fakt povedla, jen bych měla jednu technickou ...mě to prostě nechtělo stát... :-) , ale pak v mezipečení se to nějak upravilo samo..., asi jsem si troufla na velkou bougatsu ... :-)
Uživatel: TYDRA 27.5.2017  
Blahopřeji :-) !!!
Ono to chce řasit opravdu na husto a raději nižší vlnky, pak se to během pečení samo "zesamečkovatí" :-) .
::¯
...asi si ji zítra zase udělám...
Mňam (F)
Uživatel: Zdeny 27.5.2017  
Nikdy jsem si v (F) nedala žádný zákusek, ale vaše fotky a povídání mě tak dostaly, že jsem ji dneska zkusila taky :-) nedala jsem tedy tolik cukru, co asi má být, ale byla a ještě kousek je, mňamka :-) za 14 dní to možná ochutnám i na Zakynthose, abych porovnala :-)
Uživatel: madona66 28.5.2017  
Dík Laďo za blahopřání.. :-) povedla se, ale samo že proto, že si dal krásný super návod ::¯
já jsem to řasila docela nahusto, ale vlnky padaly, možná jsem to vzala doslovně a to těsto vyválela fakt hooodně tenounce... :-) to by byla spotřeba aspoň 3 těst....měla jsem pekáček no řekněme asi 45 x 30, nevím přesně, béřu to od oka... :-) ale je pravda jak jsi napsal tím krásným výrazem....ono to v troubě
,, zesamečkovatí " ::¯ .....a nejlepší je ještě horká..
Uživatel: machajda 28.5.2017  
Ali, já to dělám z jednoho a půl balíčku. válím to faaaakt dost na tenko a naše Zuzka to "harmonikovatí". Právě to nemáme taky moc vysoké - v syrovém stavu max 3cm? a pak to při pečení krásně "zesamečkovatí". Až to pak propíchám a zaliju, tak to trochu klesne (to raději nebudu komentovat :-) ) ale zůstane celkem vysoká. A hlavně- ono je jedno, jak je vysoká, podle mě je vždycky dobrá!! ::¯
Uživatel: TYDRA 28.5.2017  
Holky - já vás miluju!!!!
:-) ::¯ (F)
Uživatel: madona66 28.5.2017  
Jeee, já to zapoměla propíchat, no jo, ale když já měla takovou radost že to stojí, že sem na to zapoměla...
a k čemu se to vlastně propíchává? Noo, vidíš Hani, a právě to kleslo... :-) a tak já to nepropíchla...a nekleslo..jupíí.. :-) ale jinak jsem to měla taky asi cca 3 cm?... :-)
no každopádně se to vyvedlo...že.... Laďo... :-) ::¯
Uživatel: danfi 28.5.2017  
Díky za tip....filo těsto se válelo v mrazáku ....tak uz se neválí....a je to opravdu výborné....
Uživatel: TYDRA 28.5.2017  
Holky, dnes jsem to dělal v kulaté formě, takže jsem to nařasené těsto stáčel od středu k vnějšímu obvodu a vůbec to nemělo šanci lehnout :-) .
A propichuji to proto, aby ta náplň prosákla všude ::¯
Uživatel: madona66 28.5.2017  
Pro TYDRA ze dne 28.05.17/17:45

aha, tak Laďo, já to nepropíchala, ale lila jsem to pomalinku, bylo vidět, jak se to krásně vsakuje...
a do kulatý jo?.... :-) ::¯ tak super...je i menší no... :-) dobrej tip...a příště si udělám nějakou sýrovou či špenátovou..
Uživatel: TYDRA 28.5.2017  
Tak na tyropitu či spanakopitu je dobrý tento způsob:
http://www.reckonasbavi.cz/tsouknidopita-klasicka-recka-koprivova-pita/
:-)
Dobrou chuť!!!
(F)
Uživatel: 3petr84 30.5.2017  
Přátelé dnes v OLm. v Globusu Haloumi dva druhy za 289kč/kg :-)
Uživatel: 3petr84 30.5.2017  
Přátelé oprava 389Kč/kg omluva :-) :-) :-)
Uživatel: Kalimero 8.6.2017  
Dnes jsem zakoupila v Penny marketu - Limetkový dresing (pemap), vyrobeno v Řecku, cca 12 Kč.
Uživatel: TYDRA 19.6.2017  
Tak jsem se v neděli hecnul a upekl jsem pravou moravskou πρασόπιτα - prasopitu, neboli pórkovou pitu. Pochopitelně z lístkového těsta :-)
Uživatel: tony2 21.6.2017  
Nedá mi to a musím se s vámi podělit se svým zážitkem se spartským pokrmem bardouniotiko-již jsem o té dobrotě psala-našla jsem recepty, a tomu mému se nejvíce podobal tenhle výtvor a recept, skutečně spartský:https://www.kopiaste.org/2009/09/kokoras-bardouniotikos-stewed-rooster-with-f - i fotka je nejpodobnější jídlu, které nám pan majitel hotelu Faris-rodilý Sparťan připravil. Začas to doma zkusím a uvidím, jak se zadaří ze zdejších ingrediencí, tam ty kombinace - kuře, rajčata, olivy, olivový olej, feta a spousta vynikající cibule a koření, dělaly z pokrmu opravdový zážitek! :-) (x) (G) Navíc jsem měla celé kuřecí stehno a kus prsou, dalo mi opravdu práci jídlo spořádat, ale byla to ukrutná dobrota. A brambor bylo méně, cibule mnohem více ... Navíc ještě menší kostky fety uvnitř, jako když se dává na choriatiki-v kuse!:-) ::¯ (G) Znáte někdo?
Uživatel: Kalimero 22.6.2017  
Marcelko, právě se to dovařilo a pravá řecká ovčí feta se pomalu rozpouští. Ještě jsem to pořádně neochutnala, jen jsem si lízla. Je tam dost cítit nové koření a bobkový list (vlastnoručně utržený na Korfu v Mon Repos). Myslím, že mi po tom bude hezky těžko :-) Dík za recept, zase mám něco nového.
Jo, a dělala jsem to z vykostěných kuřecích horních stehen.

Ať žijí řeckomaniaci (F)
Uživatel: tony2 22.6.2017  
Jani, jsem zvědavá, jak ti sparťanské nebo lépe řečeno lakónské bardouniotiko chutnalo, já se u pana majitele hotelu Faris tetelila blahem! V jídle má být skoro 1kg cibule, a to víš, řecká cibulka-ta je! Toho sýru tam nebylo tolik, jak máš ty, pár kousků v celku, olej s rajčaty a tím sýrem a šťávičkou z kuřete dělal skvělý sosík ... no, asi mám hlad :-) ::¯ (x) (G) Já se na to jídlo tak těšila, že jsem ho zapomněla vyfotit, škoda! Manžel měl jiné-kuře bylo také v rajčatové šťávě, bylo tam něco česneku a koření a široké nudle. Jemu už nebylo moc dobře tam, takže moc nechválil, naopak říkal, proč je toho takový kopec, že je mu nevolno jen z toho množství! Ale bylo podle mě také famózní! Já ochutnala, aby celé nevracel a pan Georgis se neurazil, naládoval do nás opravdu velikou spoustu skvělého řeckého jídla! Snídaně na druhý den byla jak pro krále!
Nedávno jsem tohle jídlo našla na jednom cestovatelském webu z Messénie-teď to ne a ne najít! :-(
Uživatel: Kalimero 22.6.2017  
Marcelo, je to prostě božské :-) A ani mě netíží žaludek !
Uživatel: tony2 22.6.2017  
Jani, gratuluji! Musím to taky rychle zkusit!!! ::¯ :-) (G) (x)
Uživatel: Kalimero 22.6.2017  
Použila jsem do toho konzervu kvalitních italských sekaných rajčat, protože čerstvá nemají žádnou chuť.
Kdyby sis nebyla jistá, tak allspice berries je nové koření :-) Naštěstí mám všechno koření, které je tam použité, dovezené z Řecka. Proto to bylo asi tak dobré :-)
Uživatel: Yanna 30.6.2017  
Od vcerejska v Lidlu opět Halloumi na gril, 2 druhy :)
Uživatel: ZuzuKoctur 30.6.2017  
Ahojte :)
Pred par dnami som robila grecke menu na rodinnu grilovacku a po velkom uspechu som dostala za ulohu spisat pribuznym recepty. No a nemozem sa o ne nepodelit aj s vami. A kedy uz grilovat grecke jedla, ako teraz v lete, no nie? ;-)
Jedna sa o Kuracie souvlaki, Pita chleba, Grecky salat Horiatiki a Tzatziki. Prikladam fotku skusobneho grilovania pre mna a manzela :)
Tak nech sa paci (x)
P.S. mnozsta v receptoch su cca pre 4 osoby.

Kuracie Souvlaki

-4 kuracie prsia, alebo vykostene stehna
-4 PL olivoveho oleja
-Stava z 1 citrona
-1 pretlaceny strucik cesnaku
-2 PL suseneho Oregana
-Morska sol, mlete cierne korenie
-Drevene spajle
--------------------------------------------
Maso nakrajaj na kocky ( 2,5x2,5 cm priblizne).
Vloz do misy, pridaj vsetky ingrediencie (okrem spajli :D ), poriadne premiesaj rukami a nechaj odlezat cez noc.
Nez zacnes maso napichovat, spajle namoc do studenej vody. Tak sa ti pri grilovani nespalia.
Griluj pomaly, aby sa kuracie maso cele prepieklo :) ......Ale zas nie tak dlho, aby sa vysusilo jak polystyren :D

Tzatziki

-1 vacsia salatova uhorka
-2 struciky roztlaceneho cesnaku
-cca 1dcl kvalitneho olivoveho oleja
-500 gramov bieleho "greckeho" jogurtu
(ja kupujem hocijaky biely jogurt, len musi mat vacsi obsah bielkovin - nad 3g na 100g jogurtu)
-1 az 2 PL cerveneho octu
-stipka morskej soli, mlete cierne korenie
------------------------------------------------
Uhorku olup, rozrez pozdlne a odstran jadierkovy stred.
Nastruhaj ju najemno do misky, osol a nechaj odstat asi 10 min, az pusti vodu.
Vloz celu masu do cistej utierky a vytlac vsetku vodu.
Vrat uhorku do misky, pridaj vsetky prisady a premiesaj.
Ochutnaj a dochut si podla chuti :)
Hotove Tzatziki je vhodne nechat aspon hodku odstat v chladnicke, bude iba lepsie :)

Grecky salat Horiatiki

-3 vacsie paradajky na mesiaciky (snaz sa zohnat co najvonavejsie paradajky, bo tie su zakladom chute tohoto salatu)
-1 stredne velka cervena cibula na tenke pol-kolieska
-1 salatova uhorka na pol-kolieska
-1 zelena, alebo zlta paprika na pasiky
-cele olivy s kostkami (mnozstvo podla chuti a nikdy nepouzivajte vykostkovane, ci uz cierne, alebo zelene. Tie chutia, jak papier)
-Feta syr
-1 PL cerveneho octa
-cca 1dcl kvalitneho olivoveho oleja
-1 PL suseneho oregana
-morska sol

Prichystaj si zeleninu a vloz ju aj s olivami do misy.
Pridaj ocot, olivovy olej, 1 CL oregana, trosku soli a rukami premiesaj.
Ochutnaj a dochut podla potreby.
Navrch salatu poukladaj kusy feta syru, posyp zbytkom oregana a pokvapkaj olivovym olejom.

Pita chleba

-500g polohrubej muky
-1 CL suseneho drozdia
-1 CL soli
-1 CL cukru
-1,5 hrnceka vlaznej vody
--------------------------------------------
Zmiesaj suche ingrediencie a zacni pomaly pridavat vodu a miesit (ja vzdy rukami).
Vodu pridavaj postupne a pomaly. Cesto by malo byt nazaver elasticke. Ak je priliz lepkave, pridaj trosku muky, ak suche, pridaj malinko vody.
Cesto vloz do misy, prikri utierkou a nechaj kysnut aspon 20 min.
Po vybrati cesto jemne premasiruj a nozom rozdel na 6-7 kusov.
Z kazdeho kuska vyvalkaj asi pol centimetra hrubu placku, z jednej strany popichaj vydlickou a nasucho opec na strednom ohni z oboch stran asi 3 min.(ja pouzivam keramicku panvicu).
Ja pred podavanim kazdy chlieb este posypem susenym oreganom a pokvapkam olivovym olejom.
Uživatel: evaG 30.6.2017  
Pro ZuzuKoctur ze dne 30.06.17/15:42

tzatziki robim z neolupanej uhorky a nekrajam, struham vcelku
a samozrejme s greckym jogurtom :-) originalom ;-)

a sakt robime bez octu

(nebrat prosim ako kritiku, len komentar :-) )
Uživatel: ZuzuKoctur 30.6.2017  
Pro evaG ze dne 30.06.17/15:48

Jasne, kazdu konstruktivnu kritiku rada zoberiem. Stale je co vylepsovat.
A co vzdy pocujem o Tzatziki, tak vlastne neexistuje presny recept. Zalezi na chuti.
Len tu uhorku by som asi vzdy zbavila semien zo stredu, lebo tie obsahuju vela vody a vody sa pri vyrobe tzatziky treba zbavit. Niektori dokonca nechavaju jogurt odstat stlaceny cez noc, aby sa zbavil casti tekutin.

Co sa tyka "greckeho" jogurtu, z viacerych zdrojov som sa uz dozvedela, ze, citujem: "jedini, co nepoznaju grecky jogurt su Greci" :) Dolezite je pouzit kvalitny jogurt so zvysenym obsahom bielkovin. Pojem "Grecky jogurt" je v podstate reklamny tah v obchodoch - lepsie sa predava, je to velmi "in" :) A dokonca, ak by chceli ponukat naozaj jogurt, ktori je typicky pre grecko, tak by urcite nesmel byt z kravskeho mlieka :)
A do salatu urcite nemusi ist cerveny ocot. Urcite je super aj cerstvou citronovou stavou.

Pozdravujem



::¯
Uživatel: evaG 30.6.2017  
Pro ZuzuKoctur ze dne 30.06.17/16:29

ja nasolim tu uhorku a potom ju "vyzmykam", aby nebolo tolko vody :)
no a ano, vela obchodov predava akoze grecke jogurty.... inac, viac sa mi osvedcil ovci, nez kravsky na tzatziki, tiez kupujem grecky (nie "grecky" :-) )

a nebola to kritika, len kazdy to robime inak a kazdemu to chuti inak :-)
ale uz som dostala chut na tie tzatziki, musim zajtra kupit na trhu uhorku a urobim si :-)
Uživatel: ZuzuKoctur 30.6.2017  
Pro evaG ze dne 30.06.17/18:41

Ja viem, ze to nebola kritika ;-) Chcela som tym len povedat, ze som rada, ked mi tiekto da nove typy, ako recepty vylepsit.
Jj, su aj dobre grecke jogurty. Len ja do receptu radsej uvediem, ake zlozenie ten jogurt ma mat, nez aby tam ludia supli hocijaku blbost oznacenu ze "grecky" jogurt :) Ten vyber v obchodoch je hrozne matuci....

Zelam dobru chut k tzatziki! Ja prave rozmyslam, ze spravim Patates Yahni....Milujem zemiaky :D
Uživatel: mini 30.6.2017  
Holky :-) já okurku loupu ob jedno,zasolim vyzdimu a když není zbití (není čas dojet pro opravdu řecký jogurt)míchám 18% zakysanku z Lidlu s tvarohem,základ vyslehanej olivac a citronová šťáva.Pridavam i sušenou mátu .Receptu je mraky,díky bohu většinou vařím pro reckoneznalky a těm to chutná
Uživatel: evaG 30.6.2017  
Pro ZuzuKoctur ze dne 30.06.17/19:23

a recept? :-)
Uživatel: ZuzuKoctur 1.7.2017  
Pro mini ze dne 30.06.17/21:57

Mini, je jedno, ako to robite :D Ten obrazok hovori za vsetko...Super! ::¯ :)
Uživatel: ZuzuKoctur 1.7.2017  
Pro evaG ze dne 30.06.17/22:12

Evi, recept dam, az to vyskusam. Idem to robit prvy krat ;-)
Ale urcite ho sem dam :)
Uživatel: Kalimero 18.9.2017  
Gyros X kebab - Jaký je v tom rozdíl?

https://www.vitalia.cz/clanky/take-si-pletete-kebab-a-gyros/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Uživatel: tony2 14.10.2017  
Ráda bych se podělila se zážitkem z večeře v taverně na náměstí městečka Metsovo v Epirusu. Ani nevím, jestli měla ještě další název-viděla jsem jen ceduli "Souvlaki a kontosouvli" - při hledání taverny k večeři nás prostě číšník/pak jsme zjistili, že to byl sám pan majitel/ prostě vtáhl dovnitř ... Jelikož se večer velmi ochladilo /letošní zářijový večer ve vysokých horách Pindusu byl už na teplé bundy a venku na terase již skutečně hřály plynové lampy/ byli jsme rádi a ochotně vstoupili dovnitř do taverny. Jaké bylo naše překvapení, když jsme viděli velmi jednoduše zařízenou místnost, dřevěné masivní stoly bez ubrusů a jakýchkoliv ozdob - připadali jsme si jak v nějakém rychlém občerstvení horského typu ... Ani jídelníček nebyl kdovíjak pestrý - místní sýry a pár pokrmů z nich, souvlaki a kontosouvli - v té chvíli jsme ještě nevěděli, o co kráčí, místní klobásy, saláty ... ale jelikož jsme již vloni místní skvělé sýry ochutnali, zklidnili jsme se, že tím snad nic nepokazíme, ale přece jen trochu nedůvěřivě objednali: tyrokefteri z místního sýra, klobásu i kontosouvli a choriatiki, k tomu samozřejmě místní pálenku, pivo, vodu přinesli automaticky ... a čekali, co v tomhle "bufíku" bude!? Po chvíli čekání nám přinesli opravdu sýrovou pomazánku - v plastovém kelímku, maso i klobásu na ohromném cáru pečícího papíru a korunu všemu nasadili s choriatiki, taky v balíku papíru! Byli jsme vyvalení jak joja, co to je, ale oni se jen chechtali našemu překvapení a bylo vidět, že si to užívají! Později jsme se v Sivotě dozvěděl od "našeho Janise", že je to jejich oblíbený styl a mají s tím prý u všech turistů úspěch! Trochu jsme "čuměli", ale jídlo bylo vynikající, pochopili jsme, proč nikde na stolech nic není, jen dřevěná deska ... a nacpali se těmi dobrotami k prasknutí! Tsipouro nebylo pak jen jedno, ale několik, pokecali jsme se všemi zaměstnanci, majitel nás vyprovázel skoro až k hotelu, no, parádní návštěva s velmi srdečnými Metsovany. Ale překvapili nás! Už jste jedli z papíru řecký salát? :-) :-) :-)
Na [o] - taverna Souvlaki-kontosouvli" na náměstí v Metsovu vloni v létě
Uživatel: tony2 14.10.2017  
Objednané pochoutky servírované v "metsovském stylu" - v papíru ...
Uživatel: tony2 14.10.2017  
Ale že jsme si pochutnali! :-) ::¯ (G) (x)
Uživatel: mira.recko 14.10.2017  
To Marcela: Tenhle způsob stolování se jmenuje ladokolla a není zas tak neobvyklý, ale spíše pro místní .. Například v Soluni naproti přístavu je ulice, kde jsou tyhle podniky, většinou na ryby .. Takové bakaliaros skordalia tam dělají úžasné .. :-)
Uživatel: Yanna 15.11.2017  
Pro zajímavost o kauze řecký jogurt https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=454972&sId=&mId=.
Uživatel: Kalimero 15.11.2017  
Jani, je tady rubrika "Řecký jogurt" - http://www.recko.name/diskuze.php?id=3566&str=1&s338&HLD=A&hledej=jogurt

Můžeš to tam taky vložit ?

:-)
Uživatel: Yanna 15.11.2017  
Pro Kalimero ze dne 15.11.17/11:09
Jasně, jdu to tam dát :)
Uživatel: hynek 20.11.2017  
Něco pro milovníky Metaxy. Odkaz se mi nepodařilo načíst, tak jsem překopíroval celý článek. :-)

Češi a Slováci vypijí nejvíc Metaxy na světě. Pomáhají tím problémům značky doma v Řecku. Metaxa se míchá ze sladkého vína, vinné pálenky a směsi koření v athénských sklepech. Většina jde na export. • Charakteristickou chuť dává ná- poji hlavně muškátové víno z ostrova Samos. • Češi a Slováci jsou v pití Metaxy přeborníci. Společné jí konzumují nejvíc na světě, víc než Němci či domácí Řekové. Loni Češi dohromady se Slováky (skupina Rémy Cointreau, pod niž Metaxa patří eviduje Česko a Slovensko jako jeden trh) vypili vůbec nejvíc Metaxy ze všech zemí světa. Podle údajů společnosti IWSR šlo o 129,5 tisíce devítilitrových kartónů, což je víc než milion litrů. To je víc než Němci (129 tisíc devítilitrových kartonů) či domácí Řekové (109 tisíc devítilitrových kartonů). Metaxa je v Česku a na Slovensku oblíbeným dárkem, svou pozici si v obou zemích drží ještě z dob minulého režimu, kdy byla na trhu k mání jako jedno z ne mnoha "západních" pití. Zatímco do začátku 90. let se Metaxa soustředila na výrobu méně stařených typů tohoto nápoje z vinného základu, nyní se snaží značka být více prémiovou. Na trhu je k mání dvanáctihvězdičková varianta, která značí, že Metaxa zrála v sudech dvanáct let. A další speciální varianty v podobě různých limitovaných edicí.
Moderní tvář Metaxy je dílem takzvaného Metaxa Mastera Kostase Raptise. U značky, která v Athénách vznikla v roce 1888, je Raptis od 80. let minulého století, v roli jejího faktického šéfa pak už víc než 25 let. "Loni jsme celkem vyrobili a prodali devět milionů litrů Metaxy, letos věříme, že překonáme hranici deseti milionů litrů. Zájem a spotřeba celkově roste," těší Raptise. Podle Raptise, jinak také vášnivého rybáře, je zajímavé, jak dobře je toto pití přijímáno jinde než v Řecku. Export tvoří asi 90 procent byznysu firmy. "Pro podporu exportu se ale snažíme vybírat potencionálně zajímavé trhy, nepůsobí- me úplně všude. Dobře jsme uchyceni ve střední, severní a východní Evropě. V USA a v Kanadě. Jinde tolik ne," popisuje Raptis. "V Řecku pijeme spíš ouzo, ale lidé značku vnímají dobře. Rádi ji berou do ciziny jako dárek. Ekonomická krize v Řecku pak znamenala navíc to, že se ještě snížila spotřeba, pije se obecně méně, takže soustředění se na export byla správná cesta," dodává. Kromě dopadů ekonomické krize Metaxu a další řecké výrobce lihovin postihlo také to, že se v některých pří- padech a u některých druhů alkoholu v podstatě až ztrojnásobila spotřební daň a dnes kolem tří čtvrtin ceny Metaxy a spol. V Řecku tvoří daně. "Obecně už se ale ekonomická situace v zemi uklidnila, i když pořád ještě není dob- ře, aspoň víme, co čekat, co se bude dít v nejbližším období," poznamenává Raptis. Výzvy ovšem nestojí před Metaxou pouze na domácím trhu. Obecně kvůli důrazu na zdravý životní styl po Evropě i jinde pijí lidé méně než dřív. Snahou v podstatě všech výrobců alkoholických nápojů je nabízet prémiovější, tedy draž- ší produkty, které vykompenzují klesají- cí prodané objemy. Odvětví se také stále více reguluje na úrovni vlád, Evropské unie a podobně. Jedním z dalších dopadů na alkobyznys může být i na evropské úrovni chystané značení lahví nápojů s upozorněními na zdravotní rizika. Jde o obdobu toho, čím si nyní prochází tabákový průmysl se zdravotním varováním na krabičkách cigaret. "Za prvé jsem zastánce toho, aby byli lidé svobodní ve svém rozhodování a za druhé chtít dávat alkohol a cigarety do jednoho pytle není správné," zamýšlí se Raptis. "Když kouříte málo, je to stejné jako když kouříte moc. U pití to tak není. Navíc pitím na rozdíl od kouření
neobtěžujete své okolí. A nesmíme zapomínat na pozitivní důsledky rozumné konzumace alkoholu, což lidi může uklidňovat, můžou se díky alkoholu cítit dobře se svými přáteli," uzavírá.
ZDROJ: IHNED.CZ, AUTOR: MICHAL ŠENK, 30.9.2017.
Uživatel: Babka 15.8.2018  
Zkušení řeckonamáci, máte někdo představu co to tenhle kuchař připravil za dobrotu? Protože dobrota to určitě bude vzhledem k tomu, že mezi jinými surovinami tam je nemalé množství hlavně Fety a také jogurt. https://www.youtube.com/watch?v=e4pAfbTZnOo
V té kuchyni to ale muselo vonět. :-)
Uživatel: Kalimero 15.8.2018  
Leni, to je tyropitakia - sýrové kuličky/placičky. Většinou jsem to ale jedla z filo těsta a plněné sýrovou náplní. Ten název se asi používá na leccos.
Uživatel: Babka 31.1.2019  
Tak nevím kam zařadit tohle čtení, tak to dám sem. https://www.i60.cz/clanek/detail/20225/zapomente-na-gyros-aneb-jake-jidlo-si-dat-v-recku
Uživatel: sokolnice 31.1.2019  
U mně tedy Leni v (F) na prvním místě gyros...a všude mi chutná jinak . Občas si dám i něco jiného
Uživatel: Vančiišin 31.1.2019  
Pro sokolnice ze dne 31.01.19/19:05

Hanko,já taky ujíždím na gyrosu.S ním zahajují a končím dovolenou,jinak to nejde.
Uživatel: TYDRA 6.3.2019  
Olivový chléb - Ελιόψωμο
Malá inspirace pro všechny řeckomilné mlsouny :-)
http://www.reckonasbavi.cz/olivovy-chleb/
Velice jednoduchý recept a epes-repes mňamka
(F)
Uživatel: tomba 6.3.2019  
Pro TYDRA ze dne 06.03.19/11:15

Včera jsem recept objevil a v sobotu budeme s dcerou kuchtit :-) , snad to dobře dopadne!
Uživatel: TYDRA 6.3.2019  
::¯
Pak dej vědět, jak to dopadlo!
(F)
Uživatel: tony2 7.3.2019  
Olivový chléb dělám v pekárně-je opravdu vynikající, jen ten tvar z pekárničky - to není ono! :-( :-) Je to vlastně tousťák, ale ta chuť! :-)
Uživatel: TYDRA 7.3.2019  
No právě :-) . Pekárna je dobrý pomocník, ale trochu stereotyp. Rukama si můžeme vytvarovat oku lahodící tvary. A není nad to si pěkně pořecku olivový chléb na sousta nalámat.
Mňam!
(F)
Uživatel: michala.n 7.3.2019  
Tak to musím vyzkoušet, nevíte, kolik droždí klasického místo 8g sušeného, nemám s ním zkušenosti.
Uživatel: šipka 7.3.2019  
Já veškeré kynuté těsto v pekárně pouze zadělávám a nechám vykynout/program těsto/.Po vykynutí vyklopím,na vále vypracuji do požadovaného tvaru a peču normálně v troubě.
Uživatel: TYDRA 7.3.2019  
Tohle jsem si vygooglil:
Množství sušeného droždí v balíčku(10g) odpovídá asi 25 g čerstvého droždí.
Budeme jim muset věřit :-) . Ale já bych si s tím hlavu nelámal, lupni tam to sušené, kyne to s ním dobře ::¯
Uživatel: tomba 9.3.2019  
Tak je napečeno. Jen jsme si recept trochu upravili a vrazili jsme tam místo sušeného droždí 1/4 kostky, čili asi 10g.Ještě jsme použili hladkou špaldovou mouku. S výsledkem jsme spokojení.
Uživatel: TYDRA 9.3.2019  
::¯
Paráda! To je právě na těchto receptech báječné, ta variabilita surovin - a pořád to chutná řecky :-) .
(F)
Uživatel: cesticky 10.3.2019  
Pro TYDRA ze dne 06.03.19/11:15

Hlásím upečeno, snědeno, oběd se přesouvá tím pádem na večeři :-) Díky za recepis ::¯
Uživatel: machajda 10.3.2019  
U nás vedle Tydrabuchty a Tydrakoláče dnes přibyl Tydrachleba :-)
Uživatel: machajda 10.3.2019  
Mizí velmi rychle, do večera bude zřejmě fuč ::¯
Uživatel: TYDRA 23.3.2019  
Dnešní ελιόψωμο
(F)
Uživatel: TYDRA 10.7.2019  
Pro všechny reckonamaky v recku: připravte si sqělý čaj z olivového listu. Nejlepší jsou listy na letorostech, nechte vyluhovat alespoň 1/2 hod. Čaj má nechejte poté chvíli odstát, získá zlatavou barvu jako Ceylonský a jemnou chuť. Dobry na snížení krevního tlaku a vůbec... (F)
Uživatel: Dita 16.7.2019  
Ahoj, potřebovala bych poradit. V Řecku teď budeme muset kupovat v marketech čerstvý sýr, naše malá si ho oblíbila na svačinu. Nikdy jsme tam žádný nezkoušeli a vždycky si užívali fetu, ale ta pro naši malou řeckomilku ještě není. Poradili byste nějaký běžně sehnatelný sýr, jako je naše Lučina nebo Palouček? Díky :-)
Uživatel: TYDRA 10.8.2019  
Dnešní oběd u TYDRŮ - Peinirli (Πεϊνιρλί) :-)
(F)