Ostrov Kythira

Zdroj: recko.name/diskuze.php?id=5597
Uživatel: Miňa1 2.11.2007  
Zdravím vás všetkých. Pomaly začíname vyberať dovolenku na rok 2008 na niektorom z gréckych ostrovov Hľadáme ostrov kde to ešte nie je preľudnené.kde by sme sa dostali ( po skúsennostiach z minulého roku) bez cestovky. Našli sme na mape ostrov Kythira, má niekto skúsennosti z pobytu na tomto ostrove? Privítame akékoľvek informácie. Vďaka.
Uživatel: mato 2.11.2007  
Tam sa dostanete asi iba po vlastnej ose, myslim ze ziadna nasa cestovka tam nerobi zajazdy. Tento ostrov je v ponukach specializovanych cestoviek ako je Laskarina a pod. ktore robia male ostrovceky, ale je to dost drahe.
Mne sa zda jednoduchsie ist tam po vlastnej osi z Aten.
Je to ostrov kde hladaju bohati Atencania klud pred masami.
Uživatel: Šarulka 2.11.2007  
http://www.greeka.com/ to je odkaz na stránky,které nabízejí ubytování na řeckých ostrovech bez CK - je tam i Kythira Kythira : http://www.greeka.com/ionian/kythira/index.htm
Uživatel: Helena 2.11.2007  
Miňo, Kythiru dělá u nás jediná CK a to je Viamare.Má tam krásné apartmány, ale poměrně drahé.Kythira je velmi malinká, ale krásná.Dají se z ní dělat skvělé výlety trajktem na pevninu na Peloponés, do Monemvasie, Gythia, Sparty atd.Viamare to dělá na 14 dní a letí se do Atén a potom vnitrostátní linkou na ostrov.
Uživatel: ladybee 18.5.2014  
Vďaka "nudistovi" som šla spať dnes o druhej v noci - zdieľam jeho odkaz, samozrejme, na Kythiru http://tripinview.com/#/presentation/38/?video=19974
Krajina je to dosť vyprahnutá, drsná, s rozoklaným pobrežím a roklinami. A občas celkom pustá, keď dlho nikoho nestretnete. Sú však miesta, ktoré si človek obľúbi. Napriek tomu, že mám radšej zelenšie ostrovy, ako je napríklad Skopelos, predsa ma ostrov uchvátil. Tá drsnosť neobrúseného diamantu, ktorý krajina pripomína, má niečo do seba. Srdečnosť dejinami ťažko skúšaných ostrovanov, príroda, architektúra a "nekultivované" pláže to len potvrdzujú..
Uživatel: ladybee 19.6.2014  
Kythira, slideshow + video, doplnenie mojej fotogalérie. Ak si chcete trocha oddýchnuť, mrknite na ďalší z mojich pokusov: http://recko.name/video.php?id=393&str=1 (-) __| |o| --| )o(
Uživatel: Kačule 19.6.2014  
Krásné potěšení, dýchá klidnou atmosférou, malebností a barvami.
Pokračování jižního Peloponésu, i pobřeží je tam podobné jako na samém jihu Messinie. Lákadlo na další cestu příště (x)
Uživatel: ladybee 14.10.2014  
Žiaľ, koniec článku je uzamknutý
http://tech.sme.sk/c/7436654/slavny-vrak-z-antikythery-ukryva-dalsie-poklady.html
ale aj tu sa o tom píše http://www.whoi.edu/news-release/antikythera-finds
a http://www.youtube.com/watch?v=q1uoVrfcr1M
je tam toho viac
http://www.youtube.com/results?filters=month&lclk=month&search_query=shipwreck+antikythira
Uživatel: ladybee 2.11.2014  
Dúfam, že nevadí, ak sa tu na tomto mieste poďakujem za komentáre k našej fotogalérii a adminovi takisto. Mala som trocha obavy, ale vaše ohlasy nás veľmi milo prekvapili. Moju vďaku a obdiv si zaslúži aj ostrov a jeho obyvatelia :)
Viacerí majú dojem, že ostrov je suchý a pustý. Áno, v septembri je najmä jeho východná časť vyprahnutá - od Diakofti približne po Aroniadiku. Zato západnú časť okolo Mitaty, Milopotamosu a Potamie až po Agia Pelagiu pokrývajú lesy. Mimochodom, väčšina turistov, ktorých v posledných rokoch počas sezóny privážajú charterové lety z Dánska, sú ubytovaní v Agia Pelagii alebo na juhu v Kapsali.
Pridávam ilustračné foto, kde vidno časť ostrova od Mitaty na východ. Ráz krajiny sa, prirodzene, mení podľa ročných období - tak ako na ostatných ostrovoch. Na jar sa aj tá pustatina - väčšinou náhorná plošina prerušovaná roklinami - zazelená a celý ostrov prežiaria žlté kvety semprevivy, ktorá je symbolom ostrova.
Tento môj komentár, prosím, neberte ako reklamu. Či už Kythiru navštívite alebo nie, podstatné je, aby nepodľahla tlaku developerov a jej pláže sa nikdy nezmenili na súkromné.
Uživatel: ladybee 7.11.2014  
Dodatočné info k môjmu príspevku zo 14.10.14 o 17:03
http://www.aktuality.sk/clanok/261812/veci-objavili-chybajucu-cast-starovekeho-pocitaca/
Uživatel: ladybee 4.3.2015  
Ponúkam trocha romantiky na jednej z najkrajších pláží ostrova. Dvaja ľudia na celú pláž sú však v lete výnimkou. September to istí :)
http://recko.name/video.php?id=437
Uživatel: ladybee 7.5.2015  
Parádne video - pohľady z dronu
https://www.youtube.com/watch?v=47ThvAdJ1cs (_)
Uživatel: Kačule 7.5.2015  
Krásné pohledy na Kythiru. Drony nabízejí zase trochu jiné možnosti.
Uživatel: ladybee 2.7.2015  
Milí reckonamisti, konečne spúšťam našu novú webovú stránku. Nájdete na nej množstvo fotografií, popisov našich ciest autom, mapy a informácie najmä o Kythire a ostrove Elafonisos Dúfam, že napriek súčasnej situácii v našej obľúbenej destinácii radi kliknete na našu stránku http://www.kapab.sk A že keď navštívite tieto končiny, tak vám naše informácie uľahčia plánovanie. |o|
Uživatel: Kačule 2.7.2015  
Katko, krásné stránky :-) celé jsem je ještě nestačila projít, ale těším se až se ponořím do oblastí, které jsi navštívila a které jsou tak milé mému (x) . Vše je přehledné a krásně uspořádané.
Uživatel: kompersor4 2.7.2015  
Pro ladybee ze dne 02.07.15/00:03

..tvoj web site kapab.sk, vobec nieje len dobry. pretoze tvoj novy slovensky web je priam FAMOZNY. vas vlastny obsah, popisy, fotky, videa su super nielen instruktazne, ale po technickej stranke ojedinele. moznost navolenia dalsich PIATICH jazykovych mutacii je jednoducho skvely pocin, ktory nieje bezny. preto moj uzas nad spracovanim stranok... drzim palce do dalsich rokov cinnosti webu. zelam vela novych priaznivcov. bravoooo.
Uživatel: Maruska777 2.7.2015  
Super Katlka, chváliim tak,že mooooc (x) (F)
Uživatel: ladybee 17.12.2015  
Ešte raz ďakujem za vaše povzbudivé slová (x)
Mimochodom, nedávno som natrafila na článok, ktorý iba potvrdil moje pocity, dojmy a skúsenosti z pobytu na tomto ostrove http://www.theguardian.com/travel/2015/sep/03/is-kythira-the-perfect-greek-island |o| --| (-)
Uživatel: ladybee 13.4.2016  
Veľmi pekne spravené krátke videá z Kythiry s anglickým komentárom na https://www.youtube.com/channel/UClLkCMOlGEQ0AlyIeDEfi-A/featured?nohtml5=False (-)
A krátky prehľad o ostrove https://www.youtube.com/watch?v=MhYo1-NhqtU (x)
Uživatel: tony2 13.4.2016  
Díky za pěkná videa z ostrova, kam mě to také už dlouho táhne! Pobyt tam musí být velmi příjemný! Ale moc CK Kythiru nenabízí, pokud vím, tak Viamare, nebo pak po vlastní ose. Lákavé! :-) (x) (F)
Uživatel: Melissa 13.4.2016  
Kythiru mám v plánu již několik let, je to naprosto užasný ostrov. Z ĆR tam nikdo zájezdy nepořádá, dá se to zajistit pouze přes Athény, ale to je drahé. Bohužel TVS nemá letadlo, které by mohlo vzlétnout z tohoto ostrova, vzhledem ke krátké dráze. Přistane, ale nevzlétne. Mají jinou specifikaci motorů než jiné společtnosti. Doporučuji všem.
Uživatel: ladybee 14.10.2016  
Tento rok sme sa vrátili na Kythiru po dvoch rokoch. Napriek tomu, že sme tam strávili úžasných osem dní, nestihli sme "presnoriť" všetky zákutia. Dostali sme sa na ďalšie štyri pláže, z ktorých sa nám najviac páčila dlhočizná Firi Ammos na východe ostrova a tiež Limni, kde sú zaujímavé skaly a je tam fajn šnorchlovanie.
Manžel vyskúšal šnorchlovanie aj na našej obľúbenej Kaladi
http://recko.name/video.php?id=546&str=1
Fotky zo spomínaných štyroch pláží som doplnila tu http://kapab.sk/kythira-plaze/ __| [o] |o|
Uživatel: ladybee 14.10.2016  
Veľká novina, ktorá potešila: zničené úseky cesty do hlavného mesta pokryl nový asfalt a na poľnú cestu k pláži Kaladi takisto položili novučičký asfaltový koberec až k dolnému parkovisku nad schodmi. Navyše, na kopci oproti vilkám Kaladi Rock Resort pribudlo veľké parkovisko aj s bufetom, čo až tak nepotešilo ;). Mali sme z toho trocha obavy, ale dolu na prostrednej pláži sme boli iba my a na opačnom konci jedna Talianska rodinka, takže vivat september :)
Uživatel: kompersor4 13.1.2017  
Kythira okom kamery Gréckej SAT TV https://www.youtube.com/watch?v=LSCrLyBcWts
Uživatel: ladybee 9.5.2017  
Fotogaléria z tretej návštevy Kythiry je konečne na svete. Doplnila som ňou niekoľko čriepkov do kythiorskej skladačky
http://recko.name/galerie.php?id=2645&str=1
To, ako som tam varila figový džem, som nespomenula. Bol však výborný a je dávno preč. Tvoril jedinečnú súčasť darčekov dovezených z ostrova, niečo ako handmade :). (Recept môžem poskytnúť :) )
Uživatel: Háňa 14.7.2017  
Pan Baranik nás ladí, že by příští rok mohla být Kythira. Tak to budou zas dilemata pro příští rok.... :-) ::¯ (F) (x)
Uživatel: vostrucha 14.7.2017  
... taky jsem to dnes zaregistrovala na jejich chatu a už mám zase hlavu zamotanou :-) :-) :-)
Uživatel: Vasso 16.9.2017  
Tak už nahlizim na červen 2018, a vidím tam Kythiru. Byl jste někdo v poslední době? Přečetla jsem už kdeco včetně skvělého kapab.sk , ale každá další zkušenost me zajímá.
Uživatel: Mili 17.9.2017  
Katko, jak je to na ostrově s větrem?, někde jsem četla, že je bičován větrem, jinak děkuji moc za tvoje galerie a články o Kythiře.. líbí se mi totiž a ráda bych ostrov volila pro dovolenou 2018 :-)
Uživatel: Háňa 18.9.2017  
A k větru přidám dotaz na teplotu vody? Všimla jsem si na Poseidonu, že je voda malinko chladnější, ale fakt nevím....
http://poseidon.hcmr.gr/ocean_forecast.php?area_id=aeg
Uživatel: ladybee 18.9.2017  
Ahojte dievčatá, dnes navečer sme sa vrátili z Grécka, preto sa ozývam až teraz. Aká náhoda. Práve počas pobytu na Peloponéze sme si s manželom hovorili, že na Kythire sme vietor vôbec neriešili. Nepamätám si, že by mi tam nejako výrazne vadil tak ako na Tinose.
Pokiaľ ide o teplotu vody, tak more bolo v prvej dekáde septembra teplé a príjemné (po všetky tri razy sme boli na ostrove v septembri). Do studenej by som určite nevliezla:-) A tam som sa vykúpala na každej pláži, na ktorú sme sa dostali. Samozrejme, more bolo vždy teplejšie popoludní než ráno. Na Kythire sme väčšinu času nezažili také vlny (teda raz na pláži Kombonada, ale ďalší rok aj tam bolo more pokojné) ako tento rok na Peloponéze, či už v Stoupe alebo na opačnej strane na pláži Lambes medzi Methoni a Finikountou. Vlny prestali práve v deň, keď sme sa presunuli ďalej :-) Je jasné, že teplotu vody a silu vetra na ostrovoch nikto nikdy nikomu nezaručí, tak ako celkové počasie. Niekedy vyjde, inokedy nie. Ale všeobecne môžem povedať, že kythirské pláže sme si užili, aj keď nie sme práve tí najvzornejší plážoví povaľači :-)
Uživatel: ladybee 24.10.2017  
Viacerí sa ma pýtali na požičovne áut a motoriek - tu je stránka s prehľadom autopožičovní -
po kliknutí na SELECT nájdete odkaz na ich webové stránky https://www.kythera.gr/en/transportation/rentacar.php
Uživatel: Kopecek 24.10.2017  
Katarína, děkuji. Tyhle stránky jsem již našla, ale marně tam hledám čtyřkolky. No nic.....nechám to na jaro a pak jednotlivé půjčovny poptám. :-( :-)
Uživatel: ladybee 24.10.2017  
Jani, ako sa hovorí, čo nebolo, môže byť. Donedávna som našla na Kythire len tri autopožičovne, dnes tam vidím viac. Takže je dosť možné, že keby si niektorej napísala, že potrebuješ štvorkolku, tak nad tým pouvažujú.
Uživatel: dj.DEKL 20.11.2017  
Zdravím Vás, hledám dovču pro rok 2018, po delší době chci opět navštívit Řecko... padl mi do oka tento ostrov a ubytování MANEAS BEACH hotel v Agia Pelagia. Má někdo osobní zkušenost, případně jiný tip na ubytování blízko pláže ? Je někde jiná nabídka na tento ostrov než od Viamare ? Díky Petr (-)
Uživatel: hynek 20.11.2017  
Prohlédni si :
https://www.melissatravel.cz/ostrov/620-kythira
Bude to už ale trochu probrané. :-) Hodně štěstí. :-)
Uživatel: Kačule 20.11.2017  
Ohledně Kythiry je tu expert ladybee - Katka. Určitě ráda poradí.
Uživatel: ladybee 20.11.2017  
Ivanka, ďakujem za poctu :) Kythira je v katalógoch cestovných kancelárií po dlhšom čase. Spomínam si len, že bola v ponuke niektorej CK pred pár rokmi, ktorá ponúkala ubytovanie na pláži v Kapsali.
Keďže sme boli na Kythire vždy individuálne, s ubytovaním, ktoré majú CK neporadím. O našom ubytovani v Diakofti som písala v recenziách hotelov. Ďalšie informácie o Chore a dedinách, plážach atď sú na našej stránke.
Uživatel: machajda 4.12.2017  
Všimla jsem si, že Viamare uvádí u zájezdů na Kythiru, že mají na obě cesty s mezipřistáním v Kalamatě... nevíte, vy, kdo cestujete s Melissou, jak to mají oni?
Uživatel: Kopecek 4.12.2017  
Melissa o mezipřistání nic nepíše, ale nevím, nevím......někde jsem četla, že je tam krátké letiště. -|-
Uživatel: irmma 4.12.2017  
V Melisse mi bylo řečeno,ze je let spojen s letem na Kalamatu.
Uživatel: Marigaux 4.12.2017  
Ojky :-D o mezipřistání nikde ani slovo...nebude to jen na krajích sezóny?? Jinak mi přijde, že těch nabídek na Kythiru je hodně - opravdu mnoho hotelů. Myslím, že snad v hl. sezóně nebude problém zaplnit letadlo, aby bylo mezipřistání. Nicméně u TS člověk nikdy neví :-D
Uživatel: TYDRA 4.12.2017  
Alespoň si pasažéři užijí tuplované porce adrealinu :-)
I cesta je přeci cíl -|-
Uživatel: Olča 4.12.2017  
No, tak já bych si právě ty starty a přistávání ráda odepřela! Navíc po čas tankování jsme museli sedět v letadle, nesměli jsme ani vstávat ze sedadel, cesta se prodloužila skoro o 2 hodiny...Tenhle adrenalin už neee!
Uživatel: Kopecek 5.12.2017  
Dobrý den, na Kythiru se bude létat přímo nebo s mezipřistáním? Předem děkuji za odpověď.

přibyla odpověď s textem:

Dobrý den, letí se Praha - Kalamata, zde vystoupí část klientů a hned se letí na Kythiru. Zpět se letí Kythira - Kalamata, zde se bude tankovat a nastoupí klienti na cestu do Prahy. Takto je to naplánované nyní.

Tak už mám jasno - odpověď od Melissy
-|-
Uživatel: machajda 5.12.2017  
Jani, díky za zjištění - já jsem si to stejně myslela, když jsem to viděla u Viamare.... je fakt,že na takový ostrov by se letadlo asi nenaplnilo a navíc jsem tady níže našla zprávu od p.Baranika, že na Kythiře v pohodě naše letadla přistanou, ale že nevzletí... tak je fajn, že se našla varianta na vzlétnutí. :-)
Uživatel: Melissa 5.12.2017  
Zdravím, letadlo by se určitě naplnilo, ale bohužel TVS má v letadlech motory, které potřebují určitou vzdálenost, aby bezpečně vzlétly při obsazené plné kapacitě letadla. Na těchto ostrovech jsou spíše malinká letiště s krátkou dráhou. K těm motorům: je to stejné jako s auty. Můžete si koupit stejný typ auta s litrovým motorem a s 3litrovým motorem, jezdí to stejně, ale ten silnější motor se rozjede rychleji :-). Baranik
Uživatel: machajda 5.12.2017  
Tak hlavně, abychom hladce přistáli a lehce vzlétli :-) děkujeme za vysvětlení. Letos bude na Kythiře doslova reckonamácká invaze! :-) :-)
Uživatel: ladybee 6.12.2017  
K nedávnej debate o letisku na Kythire pridávam odkazy na krátke videá (ak ste na ne už nenatrafili sami)
Mimochodom, pristávacia plocha meria 1 641 metrov.
O letisku: https://www.youtube.com/watch?v=BvjFx9UPTGY
Pristátie na ostrove: https://www.youtube.com/watch?v=BWTrHiIU9aI
Ešte jedna poznámka, rátajte s tým, že po júlových požiaroch bolo zničených vyše 2 300 hektárov - zasiahnutá oblasť sa však nachádza mimo oblastí hlavného turizmu. Pohľad na ňu bude smutný zrejme ešte nejaký čas. Príroda je však mocná čarodejnica. (-)
Uživatel: market23 8.1.2018  
Hezký den všem. Obracím se na zkušenější cestovala s prosbou o pomoc při plánování individuální dopravy na ostrov Kythira. Tuším, že můžeme letět do Athén a následně vnitrostátní linkou na Kythiru. Letenky se mi zatím nepodařilo nikde dohledat. Dále to asi půjde na Krétu a odsud trajektem, nevím však odkud trajekt vyplouvá ,jak to zjistit apod. Velice mi pomohou jakékoliv rady a doporučení od vás, kteří jste již na Kythiru individuálně cestovali. Předem moc děkuji, Markéta.
Uživatel: machajda 8.1.2018  
Marky, mám pocit, že na Kythiru individuálně zatím jen Ladybee a to vlastním autem ze Slovenska. Trochu se divím, že nevyužiješ nabídky našich cestovních kanceláří, protože právě obtížná doprava je tímto vyřešena, navíc se mi nezdá, že by zájezdy byly nějak předražené.
Ale - můžeš najít určitě let z Prahy/Bratislavy/Vídně do Athén. Tam budeš muset zřejmě přenocovat a na druhý den si koupit vnitrostátní letenku (zřejmě Olympic Air) z Athén na Kythiru. Tak poletí letos vostruchovi, jestli se nepletu. :-) Druhá možnost je lodí z Pirea na Kythiru, to by mohlo jít také. Na spřáteleném webu Řecko nás baví je odkaz na lodní trajekty, tam si můžeš orientační spojení najít i s cenou.
Cesta zpět už by snad i mohla navazovat bez přespání v Athénách, nebo si to budete muset zopakovat. Chce to kombinovat, hledat spojení. Dá to práci,ale mě to třeba baví :-)
Uživatel: pnemec 8.1.2018  
Pro market23 ze dne 08.01.18/15:44
Na Kythiru létá z Atén denně Skyexpress - http://www.skyexpress.gr/en-us/home.aspx
Uživatel: vostrucha 8.1.2018  
Pro Market23: Markéto, machajda to popsala přesně. My letíme letos 30.5. do Athén s Aegean Airlines. Dále na Kythiru pokračujeme s Olympic Air (vnitrostátní linka) druhý den ráno, takže odpoledne a večer využijeme k dalšímu poznání Athén :-) .
Z Kythiry se vracíme 12.6. opět přes Athény a tam už nám lety navazují asi s 3. hod. čekáním.
Letenky jsme kupovali již v říjnu přes stránky AA: https://en.aegeanair.com/plan/book-a-flight/.
Pokud bys chtěla další informace, ozvi se :-)
Uživatel: market23 8.1.2018  
Ahoj všem, moc vám děkuji za informace. Prohlédla jsem všechny možnosti, vše je bohužel pro nás moc zdlouhavé. Letos tož cestujeme s babi a dědou, tak jsme cestu nechtěli mít moc komplikovanou. Co píše Hanka o cestovkach je pravda, také jsem je zkoušela, Kythyru letos dělá jen Melissa a Viamare, ale zacala jsem to řešit pozdě. Na podzim byla nabídka dobrá, ale v červencovém termínu sehnat dva pokoje je teď už dost nereálné. Je to vše vyprodané. Navíc jsme vyrazit na více než 12 dní.... No Kythira asi počká na příští rok. Poohlédnu se po jednodušší destinace, asi zvítězí Zakynthos, jediný jónský ostrov, kde jsme ještě nebyli. Trochu se bojím komerčnosti :-) ale vše se má zkusit.
Uživatel: market23 8.1.2018  
Ahoj všem, moc vám děkuji za informace. Prohlédla jsem všechny možnosti, vše je bohužel pro nás moc zdlouhavé. Letos tož cestujeme s babi a dědou, tak jsme cestu nechtěli mít moc komplikovanou. Co píše Hanka o cestovkach je pravda, také jsem je zkoušela, Kythyru letos dělá jen Melissa a Viamare, ale zacala jsem to řešit pozdě. Na podzim byla nabídka dobrá, ale v červencovém termínu sehnat dva pokoje je teď už dost nereálné. Je to vše vyprodané. Navíc jsme vyrazit na více než 12 dní.... No Kythira asi počká na příští rok. Poohlédnu se po jednodušší destinace, asi zvítězí Zakynthos, jediný jónský ostrov, kde jsme ještě nebyli. Trochu se bojím komerčnosti :-) ale vše se má zkusit.
Uživatel: ladybee 9.1.2018  
Market, na Kythire bola (už je to vlastne) predvlani individuálne Zuzka - ZuzuKoctur, tá by ti mohla podať info okolo leteckej prepravy. Ale vidím, že táto informácia už pre teba asi nie je na tento rok aktuálna.
Uživatel: market23 9.1.2018  
Katko, dík moc za info. Nakonec mi zareagoval pan Baraník a v Melisse ještě vyčarovali 2 pokoje. Trochu jsem se individuální cesty obávala, budeme cestovat se staršími rodiči a nevím, jak by dali dlouhé přestupy s čekáním. Tak se ode dneška těším na Kyrhiru, o které už dlouho sníme a věřím, že ji zařadíme do stejné ligy jako Skopelos, Karpathos, Naxos apod. :-) Ještě si tady pro inspiraci pročtu všechny vaše postřehy a cestopisy a pak dlouhých půl roku těšení !
Uživatel: ladybee 12.1.2018  
Market, tak to je skvelé. Pán Baraník je vzácny človek. Škoda, že ho nemáme bližšie. Ale možno raz radi využijeme aj služby jeho CK. ::¯ :-) (-)
Uživatel: Verunkaa 30.1.2018  
Ahoj všem, byli jste někdo na Kythiře první týden v červnu? Jaké můžeme zhruba očekávat počasí a teplotu moře? Je to zhruba stejné, jako v polovině června nebo může být o poznání chladněji? Děkuji moc :-) :-) (F) (-) (x)
Uživatel: Verunkaa 30.1.2018  
Ještě jednou zdravím. Myslela jsem, že se letos budu řadit mezi "Milosáky" ale letenky nám nějak nepřejí, takže můžu zvolat: "Máme Kythiruuuuuuuu :-) :-) :-) a hned 1.6. " Snad bude počasí ok. :-) (F) (x)
Uživatel: ladybee 31.1.2018  
S Verunkou sme si písali. Verím, že bude spokojná nielen ona, ale aj všetci, ktorí sa tam tento rok chystajú. Na rozdiel od nás "septembrových" návštevníkov stihnete vidieť a zažiť zelenšiu Kythiru :) Príjemné tešenie!
Uživatel: Marigaux 8.2.2018  
Lidičky už na mě jde řecká nálada :-D Chci se zeptat či někdo ví, jaké jsou na Kythiře cesty? Brzy na jaro plánuji rezervovat auto a přemýšlím jaké. Či se vyplatí s náhonem na 4 nebo postačí "klasika". Určo nechci jezdit po rozbitých polních cestách s autem, které tam nemá oficiálně co dělat. Chceme rozhodně navštívit skvosty Kythiry, méně zaplněné pláže apod. takže jít rovnou do auta určeného i na horší cesty či se to Kythiře není třeba. Díky za poznatky :-)
Uživatel: ladybee 11.2.2018  
To Marigaux - cesty na Kythire všeobecne sú určite oveľa lepšie ako niektoré naše cesty 1. triedy. Ako som spomínala v staršom príspevku (stačí mrknúť nižšie), každým rokom pribúda nový asfalt. Napríklad o tom, na ktoré pláže vedú asfaltové cesty a kam iba "šotolína", som písala na našej stránke. Ono by chvíľu trvalo, keby som to tu všetko rozpisovala. Myslím, že podľa toho si urobíš obraz, kam stačí bežné auto a kam nie. Keďže sme boli naším autom, ktoré má navyše nízky podvozok, tak sme si radšej na dva dni požičali auto s pohonom 4 x 4. Tým sme boli napr. na severe ostrova, na pláži Melidoni alebo pri kostoloch nad Avlemonasom atď., teda kam viedla spomínaná šotolína. Robievali sme tak (a nie sme na tomto fóre jediní), aj keď sme sa prepravovali letecky. Na presuny sme si prenajali bežné auto a na náročnejšie výlety džíp.
Želám ti príjemnú prípravu, študovanie informácií a tešenie. (-)
Uživatel: Kopecek 12.2.2018  
Tak my jsme připraveni - na 7 dní zarezervováno klasické autíčko a na 3 dny džíp. Takže nezbývá, než se těšit. :-) (-)
Uživatel: Verunkaa 12.2.2018  
U koho jste bukovali, Jano? :-) (F)
Uživatel: Marigaux 12.2.2018  
Moc děkuji, vše pročtu. Aktuálně jsem dostala nabídku od Panayotis půjčovny. Asi se mi "pozdává" jako nejlepší. Každopádně jako jediní mají auta 4x4...Nabídli mi Hyundai i10, Suzuki Celerio za 45€ na den (nebo podobné). Příp. Suzuki 4x4 na den 65€.....vč. plného pojištění. Což docela ujde. Budeme půjčovat asi na 3 dny, pač řídit bude náš soused z Paxosu a Skopelosu, se kterými frčíme letos na Kythiru. On s přítelkyní si pak budou půjčovat na zbytek pobytu skútr. Auto si vezmou kvůli nám, pač jsme ne- řidiči. Pokud jsou cesty na krásné místa Kythiry asfaltové, tak úplně vše stejně nestihneme projet za tak krátký čas. Jen bych nerada přišla o nějaké místo, které je fakt krásné, ale vede tam cesta pro terénní auto. Určo si neriskneme jet s nějakým prdítkem po cestách, kde s tím autem nemáme co dělat. To by mi za ty nervy nestálo. Teda soused asi jo, ten jede všude i skútrem :-D :-D, ale já bych asi zešedivěla :-) :-) :-)
Uživatel: Kopecek 12.2.2018  
Rezervaci máme u Panayotis
Uživatel: heleto 12.2.2018  
Jani my sice letíme až na podzim, ale chceme rezervovat auto dopředu. Také uvažujeme o stejné kombinaci jako vy 7dní osobák + 3 4x4, nebo 8 dní osobák + 2 4x4. Můžu se zeptat za jakou cenu máte půjčeno a je to s 0 spoluúčastí?
Uživatel: heleto 12.2.2018  
A ještě prosím tě chtějí nějakou zálohu dopředu, nebo zaplatit celé až na místě? Díky za odpověď.
Uživatel: Kopecek 12.2.2018  
Helen, auto máme za 29 na den a džíp za 55. Zálohu předem nechtějí a na rozsah pojištění jsem dávala ještě dotaz. Až budu mít odpověď, napíšu.
Uživatel: heleto 12.2.2018  
Jani moc děkuji.
Uživatel: janavi 12.2.2018  
Dívám se, že půjčovna Panagiotis půjčuje i kola. Nemáte někdo zkušenosti s výlety na kole z Agia Pelagia?
Uživatel: Marigaux 12.2.2018  
Mě z této autopůjčovny psali, že je to vč. pojištění, volných km, daní apod. :-) Kol jsem si taky všimla. Hodně mě zaujaly elektrokola, pač ve vedru si to vyloženě nedovedu představit. Tohle mi přijde snesitelnější. Konzultovali jsme to už před nějakou dobou a pořád nevíme....co nás dost brzdí, je bezpečnost. Každý si jezdí jak chce...i s auty a skútry je to někdy o ústa...či je to prostě dobrý nápad...aby nás na úzkých cestách někdo nesestřelil či nezahnal do příkopy apod. Každopádně by mě to též zajímalo :-)
Uživatel: machajda 13.2.2018  
To, že napíší, že cena je včetně pojištění ještě neznamená, že je včetně PLNÉHO pojištění. Pozor na to!
Uživatel: Verunkaa 13.2.2018  
Taky budeme bukovat za měsíc cca, juknu na to, až se vrátíme z Athén. Jak píše Machajda, pozor na to pojištění, nemusí být plné. To si většinou připlácíme :-) a ptám se vždy na Full insurance :-) .......... jo ted čtu níže, že psali, že je to plné pojištění, tak by to mělo být ok :-) Prozkoumáme, uvidíme :) Díky za tip :)
Uživatel: Marigaux 13.2.2018  
Jj vím, vím. Rovnou jsem se ptala na plné pojištění bez spoluúčasti. :-), ale děkuji za upozornění :-)
Uživatel: Lavetka 14.2.2018  
Tak to letos vidím na setkávání reckonamáků na Kythiře. Měla bych malý návrh. Co tam založit, podobně jako v Lefkosu na Karpathosu, nějakou knihu postřehů a námětů pro další cestovatele. První vyráží Verunkaa, Bylinka65 a BEDY, mohlo by to být na nich, jsou navíc všichni v jednom ubytku. Pokud by to nevyšlo, následuji já, Kopečkovi , Hynek :)
Co vy na to?
Uživatel: market23 15.2.2018  
Ráda se přidám. Na Kythiru vyrážíme až 24.07.. Díky informacím z tohoto webu vybíráme letní dovolenou už asi 10 let, takže každá aktivita vedoucí ke shromáždění rad, námětů, postřehů na jednom místě je vítána ::¯
Uživatel: ladybee 19.3.2018  
Tak mi napadlo, že pridám odkaz na autopožičovne, teda ak ešte niektorí nemáte rezervované. V odkaze sú spomenuté tie, ktoré by mali na ostrove fungovať. Uvedené majú aj webové stránky. My sme mali požičané autá 4 x 4, ako som tu niekde spomínala, od Drakakisa a Panayotisa. Tí majú kancelárie aj na letisku. Ako je v Grécku bežné, nie je problém dopraviť auto na letisko alebo k hotelu.
https://www.google.sk/search?rlz=1C1OPRB_enSK573SK573&q=Kythira+car+rental&npsic=0&rflfq=1&rlha=0&rllag=36235886,22996123,10392&tbm=lcl&ved=0ahUKEwiDnufUhfnZAhVOy6QKHRD2CZoQtgMIPg&tbs=lrf:!2m1!1e2!2m1!1e3!3sIAE,lf:1,lf_ui:2&rldoc=1#rlfi=hd:;si:8725229653039318752;mv:!1m3!1d100164.86905911234!2d22.9961239!3d36.23588650000001!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i121!2i747!4f13.1
Uživatel: Mili 20.3.2018  
Přidávám zkušenost, auta máme zarezervována u Panayotise, velmi rychlé a pohodové jednání, ceny v srpnu malé auto na 7 dnů 48 euro/ den, plné pojištění, Jimni na 2 dny 65/den, při havárce spoluúčast 300 euro, co mě překvapilo - platba v hotovosti :-) ::_ a dovoz a odvoz aut k ubytování ( A. Pelagia, kde mají kancelář) po 5 euro = 15 euro :-) :-) :-) ::_ , tak to jsme ještě nikde neplatili ::_ ::_ , ale dobře :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) , poslední 2 roky jsme objednávali auta u EconomyCarRentals, letos nebyla na ostrově nabídka 4x4 a špatně jsem se tam orientovala - kde si auto event. vyzvednout- a ceny nebyly lepší, byť mají nyní slevy, takže, děkuji za vaše informace, nic jsem nehledala, hned jsem objednávala :-) :-)
Uživatel: Wolfi1 20.3.2018  
Myslíte, že je nutné dopředu bookovat auto? Má někdo zkušenost, že by na něj nezbylo :-)? Zatím jsme vždy všude na jiných ostrovech na místě auto bez problému půjčili (červen). Většinou si chceme plánovat až na místě, kdy co budeme dělat.
Uživatel: Mili 20.3.2018  
Jitko v červnu zřejmě rezervace auta na pár dnů není nutná, ovšem malé ostrovy v plné sezóně - tady je problém a já už dlouho auto objednávám s předstihem :-) , protože 1. problém nám vznikl před lety na Paxu, aut tam nebylo na pronájem moc a sehnali jsme ho jen na 1 den - koncem srpna ::_ , pokud chceš auto na delší dobu, rezervovala bych raději i pronájem v červnu :-)
Uživatel: ladybee 20.3.2018  
Ak náhodou plánujete zájsť na pláž Melidoni na juhozápade Kythiry, tak som pre ilustráciu pridala do videogalérie krátke zrýchlené video posledného úseku cesty http://recko.name/video.php?id=685&str=1
Podobná, ešte hrboľatejšia, cesta bola k majáku na severe ostrova asi v poslednej tretine.
Uživatel: Marigaux 20.3.2018  
Já letos na červenec rezervovala u Panayotise - líbilo se mi, že má přímo v Ag. Pelagii kancelář - myslím, že jako jediný. Máme na 3 dny 4x4 suzuki jimmy za 65€, + ještě 10€ je pojištění do 300€ spoluúčast. V mailu byl velmi milý, trpělivě odpovídal na mé četné dotazy :-D - a že jich bylo. :-) :-) :-) A nemají ani zálohu předem. Na platbu se mě ptal - zda budeme platit hotově nebo kartou. Tak doufám, že bude vše ok. Na zmíněné půjčovny jsem se taky koukala, jen jsem v nabídce nenašla auto s 4x4 . A ještě vím o Anna půjčovně, ale tam jsem nějak vyčetla, že budou chtít asi zálohu předem. A to teda "ee"....pak se dohadovat, kdyby byl nějaký problém. A ještě co je fajn a trochu jsem se prve zděsila. Chtěla jsem auto na 3 dny termín 15. - 17. 7. s tím, že večer auto vrátíme, jak bývá zvykem a ještě ho celý den využíváme. Tak mi pak napsal, že vrácení 17., ale v 10. hod. ráno. Málem mě omylo, že chtějí 75€ za tuhle chvíli a berou to jako 24 hod. ne jako den takový. Naštěstí - doufám, že jsem to dobře pochopila teda - se u něj počítají 3 dny - s vrácení až následujícího dne (tzn. u nás 18. do 10. 00 hod.) takže fajn, člověk může neomezeně využívat ještě celý den. Tedy doufám, že jsem to tak opravdu ok pochopila.
Uživatel: ladybee 20.3.2018  
Prispejem našou skúsenosťou, i keď viem, že sme boli v inej pozícii. Mali sme tú výhodu, že sme boli vlastným autom a autá 4 x 4 sme si požičali vždy len na dva dni.
Takže ku spôsobu platby, i keď dnes to už môže byť inak. Berte to, prosím, iba ako info.
Keďže sme bývali v Diakofti oproti prístavu, tak sme k Panayotisovi po auto zašli pešo. Platili sme v hotovosti - zálohu pri vyzdvihnutí auta a zvyšok, keď sme auto odovzdali (Panayotis nás potom odviezol k štúdiu).
Dva roky predtým sme si auto objednali v kancelárii u Drakakisa v Livadi. Auto nám doviezli k štúdiu. Potom sme ho nechali pred štúdiom a v kancelárii v Livadi sme sa zastavili cestou do Chory. Vrátili sme kľúče a zaplatili kartou.
Inak je pravda, že s požičaním áut môže byť v sezóne problém, najmä džípov, ktoré sa rozoberú najrýchlejšie. Ani nám sa nepodarilo zohnať Jimmyho, iba Nissan Juke a Daihatsu. Cesty po šotolíne našťastie vydržali obe :)
Uživatel: Mili 21.3.2018  
My jsme vraceli také vždy auto večer, vloni mi bylo vysvětleno, že rezervace je na 24 hod, takže jsem to využila už vloni a letos vyloženě do objednávky i tak napsala a klaplo to :-), mně se neptal, zda budu platit kartou, hned mě informoval, že preferuje cash :-) , tak jen doufám, že jinak budeme moci vše platit na ostrově kartou :-), prosím o info, až se vrátíte :-)
jinak jsme vždy platili předem, žádná záloha - doplatek - tím teď myslím při převzetí auta, jak píše Katka
Uživatel: Verunkaa 26.3.2018  
Marigaux:
Víš co je zajímavé? Ted mi Panayotis psal a 4x4 mi nabídl v červnu (2.6 - tedy mimo sezonu) za 90 s plným pojištěním a vám za 65 v plné sezoně, a malé zase naopak za 30 - ale s tou pojistkou, co vám nabídl k velkému (a to jsem se vysloveně ptala na plnou - bez spoluučasti) takže znovu mejla a znovu dotazy. Ta cena toho 4x4 mě ale zarazila, 90 mimo sezonu je dost, kor když vidím, že každému řekl jiné ceny :-/ Takže uvidím, co napíše, ale zůstame asi u áčkového autíčka a zase to nějak zvládneme, jako vždycky :)

Jinak půjčujeme vždy všude také od večera do večera :-) To vždy rovnou píšu do objednávky, když jsou domluvené podrobnosti :-)
Uživatel: Kopecek 26.3.2018  
No, je v tom trochu zmatek. My zase máme potvrzenou objednávku v červnu na malé auto s plnou pojistkou, která ale obnáší 500 euro spoluúčast za 34 euro na den a 4x4 za 60 euro na den. O úhradě za převoz auta do Ag.Pelagie nic nepsali, ale přesvědčovali nás, ať si vezmeme auto přímo na letišti. Nakonec jsme s tím souhlasili. Takže nevím, co si o tom myslet. Snad bude všechno OK. :-(
Uživatel: TYDRA 26.3.2018  
S půjčovnou Panayotis jsem si vyměnil asi 15 mailů ohledně zapůjčení auta - na jeho stránkách se totiž nedozvíte cenu na jeden den za konkrétní auto, takže je dopředu nemožné se rozhodnout. Také ohledně vrácení ráno či večer byly asi tři, čtyři maily :-) . Finální mail na 8 denních cyklů tedy zní:
Thank you very much again for your email.
You can pay by creditcard the total amount of 280 euro.
Pick up date: July 14th, Agia Pelagia branch office, 09:00 (opening hour).
Drop off date: July 21st, Agia Pelagia branch office, 20:00.
Thank you again for your reservation.
Za jeden den tedy 35 euro za nejmenší prdítko (nebo podobný model). Takže v čem budeme nakonec jezdit je docela ve hvězdách.
Jo - a preferuje platbu keš, ale je ochoten akceptovat i kartu :-) .
Přijde mě to, že odpovědi vypadaly podle toho, kdo zrovna sedl ke komplu... Majitel, manželka, potomci, uklízečka... ::¯
Uživatel: Kopecek 26.3.2018  
Hezky jsi to, Laďo, shrnul. Mám z toho podobný dojem. A stejně nepochopitelná je ta rozdílná spoluúčast při full insurance. Někomu napsali 300 euro a nám 500 euro......docela slušný rozdíl. :-(
Uživatel: Marigaux 26.3.2018  
Hmmm to je nějaké divné...a nepřepsal se? Já co tak sleduji a psali lidi, tak pro hl. sezonu částka seděla. U toho vyššího pojištění spoluúčasti nemůže to být taky pro to, že to bude na nějaké novější auto? Taky jak někdo píše, kdoví jaké kdo zrovna info a kdo odpovídal. Ještě bych se poptala - 90€ je teda pálka. Když tady vidím, že jde auto vrátit večer, doufám, že neplánuje, že nám započítá - vrácení 18. ráno další den, by mě švihlo.
Uživatel: TYDRA 26.3.2018  
Katko - vykomunikuj si to stejně jako já. Co je psáno, to je dáno. Prostě ho dotlač k jasné formulaci s přesnými údaji :-) . Chlápek viditelně netuší, že si tady všechno vyslepičíme ::¯
Uživatel: Marigaux 26.3.2018  
:-D :-D jooo jo :-D Já si to budu i tisknout....napsal vracíte ráno 18. a já dopsala ještě tu cenu co udal a kdy to chce vrátit jeho problém, že nám dopřeje celý den a nemusíme vracet. Jsem právě připravena mu tam máchat papírem :-D jedeme se sousedy z Paxosu a Skopelosu, Míra je ranař a světoběžník, tak spoléhám na něj, že se za nás když tak bude prát :-D :-) :-) :-) Bude mít osádku tří ženských, tak snad se bude snažit :-D
Uživatel: Verunkaa 27.3.2018  
No je to dost zvláštní no, mám stejný pocit :-/ Nám napsal pro změnu spoluučast u toho malého 350 :) :-) zajímavé, ještě jiná částka než ostatní, přitom mě fakt zajímá full insurance bez spoluučasti, tak uvidíme, od včera neodepsal. Jinak jsem psala i do Anna rent a car v Pelagii a na můj rozsáhlý mejl s hromadou otázek jsem dostala odpověd, že vše najdu na jejich webu a odkaz. Ale že jsem web zkoumala už předtím a ceny tam opravdu nemají, to mi hlava nebere. Takže odepsáno, že opravdu sorry, ale ceny na jejich webu nevidím :-) Noooo, je to docela zajímavá domluva na té Kythiře :) :-) Až odepíšou, tak pošlu další info :-) (F)
Uživatel: Verunkaa 27.3.2018  
Jo, takže z Anny mi přišla právě odpověď:
Dear Veronica
The price for a group A is 20euro per day plus 13euro for SCDW with excess 100euro plus vat.
In the web side you can see the terms.
There is a system BOOK ON LINE,that you can see models and prices.
Best regards
Theodore

Tak jsem na to přišla, musí se hodit booking, zadat požadavky a vyjedou hned ceny. Vyjelo mi teda 23Eur, musím ještě prozkoumat podmínky...
Cena by šla, jen to na mě působí jako neotravuj a zabukuj si to online, takže nevím, uvidíme co napíše Panayotis :-) :-)
Uživatel: Lavetka 27.3.2018  
Tak se přidám i já s cenama u Panayotis Rent a Car. Dotaz byl podán 15.02.2018 :)
In reply to your request, I can recommend you a moto/scooter 80cc, price 18 euro per day, or a moto/scooter 125cc, price 25 euro per day,or a manual A-category car (Nissan Pixo or similar), price 29 euro per day. These prices include all taxes, insurance and unlimited mileage.

We have an office in the arrival hall of Kythira Airport. Your vehicle will be parked at only 10 meters from the arrival hall.

We have an office as well in Agia Pelagia. You can pick up your vehicle from there too.
Uživatel: Kopecek 27.3.2018  
Tak to vypadá, že jsme obdrželi stejnou odpověď s Alenou- Lavetkou. Také jsme poptávali cenu začátkem února a cena za malé auto byla 29 euro, po další komunikaci jsme došli k tomu "plnému" pojištění se spoluúčastí 500 euro za příplatek 5 euro na den. Ať žije chaos. :-) :-(
Uživatel: Verunkaa 27.3.2018  
Tak to jsem zvědavá, co napíše, zatím jsem na 30Eur se spoluučastí 350 :-) :-) Chtěla jsem tu nulovou spoluučast, tak uvidíme...
Uživatel: machajda 27.3.2018  
Copak tam neexistuje jiná půjčovna? :-) jde mi z toho trochu hlava kolem. asi budu objednávat až později.... jste ho vzali všichni útokem, tak je z toho kluk vykulenej... :-)
Uživatel: Verunkaa 27.3.2018  
Asi Hani :) :-) Dala jsem na doporučení Katy a oslovila Panaytise a Annu. Ta Anna se mi taky nepozdává moc no, nic moc ochota, navíc na webu jsem pak našla zase uplně jiné ceny a spoluúčasti, ještě budou chtít depozit kartou platit, co jsem vyčetla, takže počkám co Panayotis a uvidíme :) :) Kdyžtak taky vyberu jinou - toho Drakakisa, jak píše Katy :) Vykulenej je až tak, že z toho ani neodepisuje :) :)
Uživatel: TYDRA 27.3.2018  
Takže jsme, holky, na těch 34 éčkách všichni :-) . V životě asi chlápek nedostal tolik mailů z Tsechiki ::¯
Uživatel: Wolfi1 28.3.2018  
Se zájmem sleduji, kam se půjčovné dostane :-) Sorry, ale raději si ujasním - takže zatím je to 34EUR za áčkové auto bez další spoluúčasti ? U Panayotis? Jedná se o červen?
Uživatel: Kopecek 28.3.2018  
Jitko, právě že těch 34 euro za áčkové auto u Panayotise je ještě se spoluúčastí - u nás- v červnu 500 euro, u ostatních různě. :-(
Uživatel: Verunkaa 28.3.2018  
U nás 30 se spoluučastí 350eur, zatím mi dva dny neodepsal, kolik to bude bez spoluučasti :-/ Ale máme hned druhého června, tak proto je asi cena nižší než u ostatních :) Anna vychází na cca 32 se spoluučastí 150 eur, ale chtějí zálohu předem a kartu a všechno možné, takže radši Panayotis, jestli teda napíše :/
Uživatel: Wolfi1 28.3.2018  
Tak prosím pište novinky, ať vím, kam jít po 22.6. , kde to bude optimální. Dopředu objednávat? To vzdávám. Nezdá se, že by cena byla nějak výhodná a ještě musím mít nalajnováno, kdy auto mít a kdy ne dopředu... Ale z vašich zkušeností budu čerpat, takže děkuji předem :-)
Uživatel: janavi 29.3.2018  
Ahoj Jitko, vypadá to tak, že na Kythiře budeme společně! Auto si vždycky půjčujeme až na místě, snad se nějak domluvíme. Možná nebudou mít 4x4, v nejhorším případě by se dalo zajet auto vypůjčit do hlavního města. Už se moc těším!
Uživatel: Wolfi1 29.3.2018  
Pro janavi ze dne 29.03.18/07:46
Zdravím :-) My právě také vždy půjčujeme až na místě, ale tady alespoň ze zkušeností ostatních budu vědět dopředu, kam nejít :-) Dnes to máme za 85 a těšení začíná intenzivnět :-) Netušíte náhodou čas letu toho 22.6.?
Uživatel: Verunkaa 29.3.2018  
Myslím, že to bude asi stejné jako toho našeho 1.6.? Na to jsem se ptala a předběžně cca 4. hodina ranní :) Což je super :) Mám nejradši ty brzké ranní lety, celý den před sebou :) ::¯ ::¯ (F) (x) Jinak my to máme za 64 a Panayotis stále neodepsal :/
Uživatel: machajda 29.3.2018  
Na chatu Melissy jsem taky četla odlet ve 4h ráno....
Uživatel: janavi 29.3.2018  
Ve 4 ráno se nám taky hodí, protože po dálnici se pojede líp v noci. Jitko, budeme vedle vás v Margaritari, tak snad někdy společně posedíme.
Uživatel: Wolfi1 29.3.2018  
4tá je skvělá, taky raději letíme ráno, jen zpátky by to mohlo být večer :-) S tím posezením by to, Jani, mohlo vyjít :-)
Uživatel: Melissa 29.3.2018  
Dobrý večer, koukám, že se nemůžete dočkat cen aut na Kythiře. Během příštího týdne budeme zasílat všem našim klientům na mail tuto nabídku. Baranik
Uživatel: rosem 29.3.2018  
V té tabulce jsou špatně napsané měsíce. 8 místo 9.
Uživatel: Verunkaa 29.3.2018  
Super pane Baranik, tak to vychazi zatim nejlip :) i s priplatkem za nizsi spoluucast u CDW. Uplne bez ucasti nemaji? Nechteji nejaky vratny depozit kartou? (Stalo se nam to ted poprve v Athenach a docela prekvapilo :-o ) (F) (F) Budu se tesit na mejla, vzhledem k tomu, ze Panayotis neodpovida :(
Uživatel: Melissa 29.3.2018  
Tabulka přišla dnes z Řecka, ani jsem na to moc nekoukal. Je tam chyba v první sloupečku, není to srpen, ale září. Ceny mě přijdou slušné, tyto ceny budou platit při objednání zde v ČR. Takže žádné karty atd, vše bude v mailu.
Uživatel: machajda 6.4.2018  
Tak už mám přes Melissu objednané auto.... :-) doufám, že vše bez problémů klapne. co nevidět se na Kythiru vydají první turisté, tak se moc těším na zprávy. (F) (-)
Uživatel: Wolfi1 7.4.2018  
Netuším jaké jsou na Kythiře obecně ceny, ale zas tak výhodné mi ty ceny, v porovnání s ostrovy, kde jsme již byli, nepřijdou. :-( Asi uvidíme až na místě....
Uživatel: Verunkaa 10.4.2018  
Tak jsme na sezonu vybaveni :-) (viz foto) jeste procist info, sepsat itinerar, dneska zavolam do Melissy o auto (opravdu se to jevi jako nejvyhodnejsi nabidka) Jen skoda, ze nedelaji pruvodce i o techto mene proflaklych ostrovech v cestine. Tady v mapach je alespon neco v AJ a Rectine. :-) (F) (F)
Uživatel: Vlastig 12.4.2018  
Verunkaa: Mapy od vydavatestvi Terrain jsou absolutne TOP! Vsem kdo nezna doporucuji;).
Uživatel: vostrucha 12.4.2018  
Toto téma sleduji s velkým zájmem, neboť i my jsme měli letos Kythiru v plánu, vloni na podzim koupené letenky od AA, ale pak přišla na konci ledna informace o změně letů a vše se zkomplikovalo a my museli Kythiru zrušit. Měla jsem ji už tak krásně teoreticky zmáknutou :-), itinerář připravený a bylo velké zklamání, že se nakonec tento rok neuskuteční :-(
Letos poznáme tedy jiný řecký ostrov a věřím, že i tam si užijeme bezva dovču, vždyť všude v Řecku to nemůže být jinak :-). Kythira na nás počká do příštího roku. Moc se těším na Vaše poznatky, ze kterých budu později čerpat. Proto pište, pište, pište, já budu letos Vaše věrná čtenářka :-)
Uživatel: machajda 12.4.2018  
Jestli máte někdo zapůjčení auta přes Melissu, tak jen upozorňuji, že tam bude na místě požadována kreditní karta (zřejmě budou strhávat zálohu, kterou pak vrátí). My kreditní kartu nemáme, takže budu muset rezervaci přes Melissu zrušit a poohlédnout se po půjčovně sama....
Uživatel: Melissa 12.4.2018  
Karty při půjčení aut se používají na krytí případné spoluúčasti. Nikdy jsem nepochopil, proč to musí být karta a ne třeba hotovost.
Uživatel: Deny. 12.4.2018  
Kreditní kartu neřeším, přesně kvůli autopůjčovně jsme si ji loni pořizovali my a netřeba se bát, nekouše. Loni nabízela bezplatnou kartu Raiffaisen Bank, bez nutnosti různých potvrzení, vyřízeno to bylo velmi rychle.
(Jinak aniž bych chtěla navádět, na debitkách, kde není přímo napsáno, že jsou debitní, to poznat není, ale pak je nepříjemné, že jsou zablokovány vaše peníze, ta kreditka je vážně lepší)
Uživatel: machajda 12.4.2018  
Já si kvůli tomu kreditku dělat určitě nebudu. Do dnešního dne jsem ji k ničemu nepotřebovala a kvůli osmi dnům půjčení auta nehrozííííí. Ale je to jen můj postoj. Jinak si myslím, že pro nás "neagličtináře" by bylo fajn na to upozornit...to teď mířím na Melissu -ale v dobrém. Protože pak bych na místě řekla, že kreditku nemám, že jsem si toho nevšimla a co by se dělo? takže toliko můj postoj, který samozřejmě nikomu nevnucuju.
Uživatel: machajda 12.4.2018  
To Melissa..
pár lidí mi říkalo, že někde stačí místo kreditky dát v půjčovně pas.... to bych jim klidně dala, aby se nebáli, že jim s autem ujedu někam za moře. :-) ale opravdu, pokud to v jiné půjčovně jde bez kreditky, tak zvolím s dovolením jinou. I tak jsem se službami Melissy zatím velmi spokojena.
Uživatel: Deny. 12.4.2018  
Jasný, každej jsme nějakej. Já jsem zas docela ráda, že jsme si ji pořídili, i jako případnou rezervu na cestách, kdyby se něco stalo. Já bych zas nenechala nikomu svůj pas.
Uživatel: ladybee 12.4.2018  
Trocha odbočím od požičovní áut.
Ak plánujete zájsť do niektorého z kláštorov alebo múzeí, tak som aktualizovala staršie články http://kapab.sk/kythira-klastory-a-kostoly/
http://kapab.sk/kythira-historicke-pamiatky-a-muzea/
Z niektorých kláštorov je pekný výhľad - napr. z Agia Moni alebo z Agia Elessa. Úžasný môže byť výhľad aj z Agios Ioannis o en Krimno nad Kapsali. Prípadne od kostolov nad Avlemonasom http://kapab.sk/na-kopec-ku-kostolom-agios-georgios/
Ľudia, ako rada by som sa tam vrátila... Dúfam, že sa vám bude na Kythire páčiť tak ako nám. __| __| __|
Uživatel: Háňa 12.4.2018  
Není myšlena normální karta k účtu a nikoli ke kreditnímu? Jde pouze o název, ne? Normálně se přece nepozná o jaký účet jde. Když tak mě vyveďte z omylu. Já jsem si vždy myslela, že kreditka je název pro kartu k účtu. My teda dávali loni na Naxu normální kartu, co používám běžně, a vše ok.
Uživatel: Deny. 13.4.2018  
To vůbec ne. K běžnému účtu se normálně vydávají debetní karty = utrácíte své vlastní peníze.
Kreditní karta je vlastně typ úvěru. Účet k ní ani nepotřebujete. Pokud použité peníze vrátíte včas, je půjčka bezúročná. Pokud to nestihnete, naskakují vysoké úroky. Používá se jako vaše karta k účtu, na placení v obchodech. K výběru z bankomatu se nevyplatí, jsou tam úroky. Kreditka je velmi dobrý sluha, ale zlý pán.
Některé půjčovny vám vezmou i debetku - buď to na ní nemáte napsané a oni nemají jak to poznat, nebo je jim to jedno. V tom případě máte ale blokované vaše vlastní peníze.
Uživatel: Verunkaa 13.4.2018  
Podle mě stejně v půjčovně myslí vaší kartu (jak píšete debetní - taky se v tom nevyznám - vůbec ji nepoužívám a lidi v krámě většinou říkají kreditka). Bloknou vaše vlastní peníze. Málokdo má přeci nějakou kartu k úvěru. My tedy žádné půjčky ani úvěry neuznáváme a nikdy bychom si žádnou nevzali. Není to ani podle mého běžné (narozdíl od těch k účtu). A určitě bychom si jí už vůbec neudělali kvůli půjčení auta na dovolené, jak píše Hanka. Sice kartu k účtu mám, ale nepoužívám jí. Nemluvě o tom, že na účet budeme muset vložit peníze specielně kvůli tomu půjčení auta na ten depozit (protože tam většínou víc jak 2tis.nemáme). Manžel nemá kartu vůbec. A ted mě napadá otázka. Nemusí to být karta řidiče? Protože já řidič nejsem. Stalo se nám tohle s kartou opravdu poprvé letos v Athénách (ted v březnu), měli jsme auto zaplacené od září, bylo tam psáno full CDW a nakonec po nás chtěli kartu a spoluučast 350 nebo 750, zvláštní. Kamarád - řidič naštěstí na účtě měl, ale kdybychom jeli sami s manželem, tak by mě zajímalo, jak by se to řešilo, když jsem měla na účtě já tisícovku a manžel žádnou kartu. Nicméně od Melissy zabukované i zaplacené auto už máme a snad bude stačit moje karta a depozit se vrátí co nejdřív, protože třeba ted ten kamarád na to odblokování jeho peněz čekal 14dní, což je teda sakra dlouho :-( A stejně se mi nelíbí - že u některé půjčovny to jde bez tadytoho všeho, tak proč u některých ne :-/
Uživatel: janavi 13.4.2018  
Katko, díky za informace o klášterech, můžeme plánovat.
Co se týče karet, dívala jsem se, že třeba půjčovna Anna chce kreditní nebo debetní kartu. Většinou máme debetní, tu, co s ní platíme nebo vyzvedáváme z bankomatu, co ji máme k účtu. (Kreditní není k žádnému úvěru, jen to jde do mínusu a pak se bance částka zaplati). Kdybychom neměli kartu, tak by po nás mohli chtít třeba zálohu 550 Euro a to by byl problém. I při platbě u Melissy budeme kartu potřebovat a v eurech si budeme doplácet připojištění, abychom měli nižší spoluúčast. Jen doufejme, ať se nic nestane!
Uživatel: Verunkaa 13.4.2018  
Ano, Anna to chtěla taky a taky si budeme Jani připlácet nižší spoluúčast :-) ::¯ ::¯ Ale na kartě rozhodně nebudeme mít víc, než 200 euro (právě kvůli tomu depozitu na auto pouze) tak snad to bude ok :)
Uživatel: Deny. 13.4.2018  
Kreditní karta není k žádnému úvěru, kreditní karta JE úvěr, který můžete a nemusíte použít. Není to jedno. Debetní je něco úplně jiného. V západním světě jsou kreditky zcela běžné. Autopůjčovny mají v podmínkách napsané, jestli jim stačí debitka, nebo fakt vyžadují kreditku. Některé ani jedno.
Uživatel: Verunkaa 13.4.2018  
Jasně, tak je úvěr. Ale i tak to neuznáváme a určitě bychom si žádný neudělali. Ani nikoho ve svém okolí neznám, kdo by ho měl. Jak píšete - velmi dobrý sluha, zlý pán...
Uživatel: Marigaux 13.4.2018  
Pokud to chápu dobře, tak to bude prostě klasická kreditka, se kterou třeba já denně platím dnes už opravdu všude možně. Blokování částky se mi taky moc nelíbí, obzvlášť, když se to dovídám zde na diskuzi a není to předmětem v mailu u CK. pokud mi bude obratem vrácena tak ok a nebude to horentní suma, ale chápu, že to bude - snad - pouze ve výši spoluúčasti, kterou si připlatíme. Takže pokud si na Suzuki zaplatím na 3 dny 15€ pojištění za den a je tam 80€ spoluúčast, tak si taky strhnout pouze tuto částku a budou si v případě problému z této částky strhávat a případný přebytek vrátí. Víc by dle mě, než co je spoluúčast neměli, zbytek snad logicky musí být zahrnuto v pojištění. Proto si taky člověk na tuto omezenou částku připlácí. Jen doufám, že to nebude ve stylu, že si vždy něco najdou a mají tam volné pole si strhnout částku za pojištění, kterou si předem blokovali. I když člověk nakupuje přes eshop, tak dlouhou dobu kolikrát trvá, než si obchodník částku opravdu strhne, ale je prakticky ihned po transakci na účtě blokovaná. Ve finále s tím problém nemám, ale moc se mi to nelíbí, protože nemám záruku, že mi bude okamžitě ještě za pobytu na dovolené vrácena. Pak se domáhat něčeho z ČR....Holt to nějak bude...doufám, že vše ok. Co taky zbývá.
Uživatel: Santorini 13.4.2018  
Dovolil bych si malou poznámu k diskusi o platební kartě: já bych řekl, že při použití kreditní karty Vám hrozí ledacos, ale ne to hlavní, že Vám nějaký chytrák vybílí účet. Každá platba debetní kartou je v podstatě "obnažení" Vašeho účtu. Jasně jsou pojištění, ale..... no,doba už je holt taková. Ve finále zaplatíte stejné peníze. Akorát, že tou kreditkou po návratu z dv a je fajn, když v termínu a nejlépe najednou :-) ::¯
U obchodníků jsou kreditní karty vítané neb ví, že své peníze dostanou od banky řádně a včas. Ev. platební problém neřeší s Vámi oni ale banka. Tož tak.
Uživatel: Deny. 13.4.2018  
Pro Santorini ze dne 13.04.18/18:17 Tak nějak. K těm poplatkům nevím přesně, ale blokace na debetních kartách stojí na rozdíl od kreditek obyčejně nějaký peníz navíc, to záleží na sazebníku dané banky.

K té autopůjčovně Anna - máte od nich potvrzené, že jim stačí debetka? Já čtu něco jiného:
"The renter is required to present a valid Credit card(visa or mastercard) for the rental guarantee with adequate balance.
The reservation is settled on the first day of cash or credit or debit card(visa or mastercard) use of Piraeus Bank’s secure system. "
Kreditku a debetku tam jasně rozlišují - kreditku chtějí k blokaci záruky a samotnou rezervaci můžete platit jak chcete.
Raději bych si to u zvolené půjčovny předem ověřila, protože jinak se může stát, že bez kreditky opravdu s autem neodjedete. Naopak vás to může jedině potěšit.
Uživatel: Melissa 13.4.2018  
Auto si půjčuji v Řecku asi 15x ročně. Pokud si půjčuji auto v půjčovně, tak jsou tam vždy nějaké blokace peněz a to ve výši spoluúčasti na pojištění 10-2000 euro, podle toho, jak to mají nastavené v dané půjčovně a co si zaplatíte za pojištění. V případě, že je plná pojistka na 100% škody, tak by neměli chtít žádnou garanci kartou. Ten, kdo objednával auto a je řidič, by měl mít i na svoji osobu platnou kartu. Jinak může být problém. Já používám pouze platební kartu k firemnímu ůčtu, nepůjčuji si peníze, ale používám naše firemní. Uvolnění blokace peněz je též různé, někdy je to hned, ale už se mi stalo, že to trvalo i měsíc. Co se týká bezpečnostní používání platebních karet ,myslím ,že se nikdo nebojí zaplatit kartou nákup v potravinách a to stejné je v autopůjčovnách. Pokud neznají váš pin, tak se není čeho bát.
Ještě jedna informace, není povinnost si auto půjčovat přes naší CK. Snažili jsme se zajistit tu nejlepší nabídku pro naše klienty a to je tato, lepší jsme nesehnali.
Uživatel: Háňa 15.4.2018  
Taky nechápu, jak se to pozná, na té kartě to přeci není napsané jaká je, nebo jo? Platili jsme už mnohokrát v půjčovně i jinde normální platební kartou a vše naprosto vpořádku. Nemám ani kartu s debetem.Taky to většinou platím já a řídí manžel. Já bych se toho nebála.
Uživatel: honza67 16.4.2018  
Háňo, je třeba rozlišovat placení za auto, to lze jistě jakkoliv, od dočasné blokace hodnoty spoluúčasti. To blokují proto, abyste nenabourali a neodletěli domů - prostě se jim nechce vás honit po celém světě kvůli pár set EUR.
Podle mě bude mít ale půjčovna v záloze nějaký další způsob záruky, že nezmizíte - mně osobně se stalo na Skiathosu, že jsem dostal na výběr nechat jim tam pas nebo podepsat bianco šek.
Uživatel: ladybee 16.4.2018  
Tak mi napadlo, že by bolo vhodné založiť tému Kythira - požičovne áut, pretože informácie o ostrove sa stratia. Prípadne potom, ako sa vrátia prví dovolenkári, založiť novú tému Kythira aktuálne.
Uživatel: Verunkaa 16.4.2018  
Souhlasím Katy :) :-)
Uživatel: TYDRA 16.4.2018  
Já myslím, že nové téma není potřeba - aby se nám témata netříštila, ony se momentálně aktuální půjčovny víceméně vyřešily (spíše se tu mimo mísu řeší kreditky) a už se pak budou objevovat informace z ostrova )O(
Uživatel: machajda 16.4.2018  
Ostatní ostrovy mají také více témat, takže se tomu nebraňme, jen by to chtělo,aby to mělo hlavu a patu.... a určitě hlasuji za téma "aktuálně", až začnou chodit první zprávy z místa...
Uživatel: Lavetka 19.4.2018  
Pro nadšence to vložím raději i sem :)


https://www.visitkythera.com/live-camera/
Uživatel: Verunkaa 19.4.2018  
Https://www.youtube.com/watch?v=ii6oHzZ8q_8&index=41&list=FLR09qPQIgWlH7kb4Tjq_NJg Objevila jsem další krásné a obsáhlé video o Kythiře :) Je skvělé, že jsou zde všechna místa popsaná, to se bude psát itinerář jedna radost :-) ::_ (F) (x) (-)
Uživatel: michala.n 19.4.2018  
Film :-) ::¯
Na konci videa je vidět, jak tam hořelo v srpnu 2017. Taková škoda přírody, požáry jdou strašná věc.
Uživatel: Kopecek 19.4.2018  
Tak to je opravdu smutný závěr. Ale příroda je mocná čarodějka a určitě si s tou katastrofou poradí, i když to asi bude chvíli trvat. Každopádně itinerář je už plný a Kythira čeká........
Uživatel: Wolfi1 8.5.2018  
Zdravím, nemáte někdo povědomí, zda se dá z ostrova udělat výlet na pevninu? Zda tam jezdí pravidelně nějaké trajekty, ráno na pevninu (a kam) a večer zpět?
Uživatel: nmarketka 8.5.2018  
@Wolfi1- myslím, že už ten odkaz někde ve vlákně je, ale dám ho sem ještě jednou: https://www.kithera.gr/en/ferry/. Bohužel pro nás to ale vypadá, že vše je jako jednodenní výlet realizovatelné pouze v opačném směru - ráno z pevniny na Kytheru a večer zpět :(
Pro prázdninové termíny přidám ještě odkaz na lokální autobusové spojení https://www.kithera.gr/en/transportation/local_bus/
Uživatel: Wolfi1 9.5.2018  
Pro nmarketka ze dne 08.05.18/16:56

Moc děkuji. Koukala jsem, hledala, ale aktuálnější zkušenost jsem nenašla. Snad budou fungovat trajekty na Gythio a zpět. Nějak se musí sami domorodci dopravovat :-)
Uživatel: ladybee 9.5.2018  
Dievčatá, z Kythiry do Gythea premával a premáva trajekt - ako vidím - stále iba raz do týždňa - v stredu. Plavba trvá 2:20 hodiny + ďalší čas na nalodenie, vylodenie
Ak chcete ísť z Kythiry na pevninu do Neapoli prípadne na blízky ostrov Elafonissos, tak vám to zaberie nielen čas - na jeden deň bez stresu nestíhate a prenajatým autom sa vám výlet pomerne dosť predraží. Navyše, trajekt premáva z Kythiry okolo poludnia. Plavba trvá cca 1:20 h.
https://www.kythera.gr/en/gettinghere/schedules-porfyrousa.php
Zostáva spojiť viac dovoleniek, ak chcete ísť napr. na Krétu do Kissamosu...
Uživatel: Wolfi1 9.5.2018  
Tak to mne nepotěšilo :-( . Moc mne láká kouknou na Spartu, což by bylo z Gythie ideál, myslela jsem, že ráno tam, půjčit vozítko ( eventuelně z Kythiry rovnou nalodit auto) a večer zpět by se dalo. Škoda!
Uživatel: Marigaux 11.5.2018  
Tak jsem si konečně vytvořila orientační cestovatelský plán a byly mi vodítkem úžasné cestopisy, videa, mapy, goole maps atd. apod. Můžu říct, že teoreticky mám to hlavní z Kythiry zmáknuto, uvidím jak to bude fungovat v praxi. Měla bych 2 malé doplňující otázky. Jedna se týká jeskyní na ostrově Hytra. Nevíte jak často pluje loď z Kapsali? A příp. orientační cenu a délku tohoto výletíku? A ještě jedna otázka. Základnu máme v Agia Pelagia - nachází se tam nějaký ten minimarket se základem k přežití? Pekárna nebo něco takového? Teď poslední 2 roky jsme byli u hl. měst (Skopelos - Kavouris) a Gaios na Paxosu a jsme trochu zmlsaní komfortem obchodů apod. Budeme mít terénní auto na 3 dny a určo se alespoň 2x vydáme podle jízdních řádů na otočku do Chory, ale zase tam nechci trávit cenné hodiny, co mohu věnovat moři. Moc děkuji za informace :-)
Uživatel: ladybee 11.5.2018  
To Marigaux: Loď by mala premávať každý deň, závisí to však od počasia a vĺn. My sme nemali šťastie, raz boli veľké vlny a rok na to bola loď v oprave. Z Kapsali vyráža loď popoludní - viac tu, aby som to nemusela opisovať :) http://kapab.sk/kythira-vylety-a-turistika-hytra/
Z príspevkov na tripadvisore https://www.tripadvisor.sk/Attraction_Review-g319777-d3453728-Reviews-Glass_Bottom_Boat_Chytra-Kythira_Attica.html som sa dočítala, že vlani stál výlet 12 €/os. Skús si prejsť niektoré príspevky.
V Agia Pelagii sú minimarkety, dosť taverien, predpokladám, že aj pekáreň (tú sme tam nehľadali). Ak budete mobilní, pekáreň s milou predavačkou je aj v neďalekom v Potamose a výborná gyrosáreň s čerstvo navareným výberom niekoľkých jedál a šalátov) a tiež obchod so zeleninou a ovocím atď. Do pekárne treba zájsť ráno (ak si dobre pamätám, otvárali o 6. hodine). Popoludní už nemali, ako je na ostrovoch zvykom :) Ďalšia skvelá pekáreň je v Livadi nad čerpacou stanicou. Tam sme chodili najčastejšie - výborné sušienky a koláče. Väčší supermarket je ešte v jednej z dedín pred Chorou (smerom na juh po ľavej strane).
Navyše, v Aroniadike je najväčší obchod "Iper agora" na ostrove.
Uživatel: Marigaux 11.5.2018  
Katko: Moc děkuji za vyčerpávající informace:-) Už si syslím info a zapisuji, tak teď budu zase více otravovat než je mi obvykle zvykem :-) :-) :-) :-) Jinak z Vašeho úžasného cestopisu jsem čerpala 90% pro můj cestovní plán, jen Hytra mi unikla. Ještě jednou moc děkuji :-) (x)
Uživatel: Verunkaa 21.5.2018  
Https://www.youtube.com/watch?v=RR6AjA9FNJo&t=59s&list=LLR09qPQIgWlH7kb4Tjq_NJg&index=9 Další úžasné videjko, už se nám to blíží :-) Za 10 (x) (x)
Uživatel: Pliška 21.5.2018  
Verunko krásné video, jsem se zasnila.... my to máme za 32 :-) (-) __|
Uživatel: Lavetka 23.5.2018  
Tak jsem konečně dokončila průvodce po Kythiře a nahrála ho do souboru ke stažení. Je to sumář z mnoha webových stránek na internetu . Při jeho tvoření jsem pochopila, že jedna dovolená tedy stačit rozhodně nebude. Tak snad to někomu pomůže při objevování krásné Kythiry a tvorbě vlastního itineráře co navštívit. Snad se mnoho informací nepokroutilo překladem. :-)
Uživatel: Verunkaa 23.5.2018  
Na Kythiře je toho opravdu hodně k vidění. Poprvé budu mít problém sepsat itinerář a s lítostí budu muset vyškrtávat některá místa, protože se to fakt na jednu dovču nedá stihnout :) :)
Uživatel: machajda 23.5.2018  
Teda Lavetko ,klobouk dolůůů
37 stran nebo kolik.... jak dlouho jsi to vytvářela??? Ale bomba, díky moc, určitě budu něco z toho čerpat....
Uživatel: Verunkaa 23.5.2018  
Tak, přátelé, výpisky jsem dělala asi 14dní, mám popsanou půlku sešitu :-) Lavetko, škoda že to nepřišlo dřív, taky bych využila. Je to piplačka, všechno vyhledávat, koukat na všechna videa a vypisovat :-) Takže klobouk dolů, já nedám dopustit na ruku, propisku a papír :-) Ale už to taky mám hotové a právě čerstvě i itinerář sepsaný, můžu vám říct, že je toho fakt dost, dny nabité, snad to všechno stihneme. I tak jsem z toho půlku musela vyškrtat :-) :-) Za sebe můžu říct, že na první pohled mě nejvíce chytla (kromě pláží) Paleochora, Kastro v Kato Chora a mlýny u Milopotas :-) Tak uvidíme, jdu sepisovat ještě pár věcí, co je potřeba dokoupit a po víkendu pomalu balit :)
Uživatel: Wolfi1 24.5.2018  
Pro Lavetka ze dne 23.05.18/14:14
Skvělá práce, díky moc :-)
Uživatel: hynek 24.5.2018  
Lavetko, Tebe mi seslalo samo nebe! :-))))))) Musela to být fuška a muselo to zabrat i hodně času, který se mi letos jaksi nedostával. Moc děkuji! Poděkovat budu moci nakonec i v reálu. Máme totiž stejný termín! :-)
Uživatel: Lavetka 24.5.2018  
Děkuju moc :) Fušku to dalo, ale zase rychle utekl čas :) Pokud to někomu pomůže, je to ta nejlepší odměna. Už se nám to všem začíná blížit a strašně moc se těším. A začneme srovnávat teorii s realitou na místě :) (x) (F) (-)
Uživatel: ladybee 24.5.2018  
Teda, Alenka, dala si si prácu ::¯ - presne tak to robím, keď niekam ideme :-) Pritom na stránke, ktorú vytváram, by si našla väčšinu informácií. Stačilo, aby si si ich skopírovala: http://kapab.sk/category/info/kythira/ (-) Je pre všetkých a začala som ju robiť aj vďaka reckonamákom. (F)
Uživatel: Lavetka 24.5.2018  
Katko, o tvých stránkách samozřejmě vím, ale mě to prostě baví. A hlavně před dovčou procvičená angličtina :)
Uživatel: ladybee 24.5.2018  
Alenka, ešte že tak ;) :-)
Uživatel: Marigaux 24.5.2018  
Vytvořila jsem si taky plán v podobném stylu, ale jednodušší...auto budeme mít jen 3 dny...:-( ....ale s dovolením jsem si tento parádní plán stáhla taktéž...je to skvěle propracovaná seminárka!!!! (x)
Uživatel: TYDRA 27.5.2018  
Dovolil jsem si vložit Ke stažení mnou vytvořený soubor pro ty, kteří plánují prošmejdit Kythiru pomocí mapy a GPS souřadnic. Berte tyto trasy jako náměty, nejsou mnou osobně prověřené, i když jsem čerpal s oficielních zdrojů různých stránek věnujících se trasám vytvořených na základě osobních zkušeností přímých účastníku výletů.
http://www.recko.name/download/file_[142].pdf
Uživatel: machajda 28.5.2018  
řekněte mi, jestli někde existují větší blázni, než jsme my tady na RN! :-) super Ladi ::¯
Uživatel: Lavetka 28.5.2018  
Hani, vzala jsi mi to z úst. Prostě trvalé postižení Řeckem. V práci se mě už ani po těch 25 letech neptají, kam jedu na dovolenou, je jim to jasný :)

Láďo paráda. Má banda minulý týden svolila aspoň na ty vodopády :)
Uživatel: VlaďkaV 28.5.2018  
Je to tak. Me se v praci uz taky neptaji. Dovolenou hlasim jako prvni, protoze nakupuju uz na podzim. Jen s tim rozdilem, ze drive to bylo jen jednou recko a ted posledni roky musim mit Recko dvakrat. Jednou konec cervna a podruhe zacatek zari. A je to. :-) :-) :-) :-) (F) (F) (F) (x) (x) (x) (F) ::¯ ::¯ ::¯
Uživatel: michala.n 26.7.2018  
Měla bych dotaz, na toho, kdo byl na Limnosu a Kythiře, na srovnání.. Nám se strašně líbilo na Limnosu, opuštěný drsný ostrov, lidé tam nežili z turismu a byli milí, na pláži jsme byli skoro sami a byly krásné, krásná příroda a málo známá historie atd. Skoro všude jsme byli sami.
Vím, že každý ostrov je jiný a porovnávat se nedá, ale jen by mě zajímalo, jestli je Kythira podobná Limnosu, je mi jasné, že oproti Limnosu jsou tam stromy, šlo mi spíš o atmosféru. Jsou tam turisti z jiných zemí?
Uživatel: Marigaux 26.7.2018  
Na Limnosu jsem nebyla, ale ohledně turistů....záleží na tom, kdy se do Řecka jede a jaké zemi začínají prázdniny. Nicméně co se týče Kythiry tak jsou tam Italové, ale ne v takové míře, jak jsem zvyklá z jiných ostrovů. Tam je jich záplava. Potom jsem tam potkala Francouze a nejvíc mi přišlo asi Angličanů. Každopádně "nejvíc". Naprostá většina turistů připlouvají trajekty. Letadla kromě z ČR tam snad ze zahraničí lítá jeden spoj, asi? To jsme viděli během dovolené a jinak opravdu nic a jen a jen trajekty. Byla jsem mile překvapená. Na Kythiře je spousta prázdného ubytování. Některé hotely jsou úplně prázdné. Mnoho jich je nových, opravených, ale nikdo tam.... Jsou tam velmi dobře připraveni na turismus, viz první dopravní letadla. Takže pokud uvažujete o Kythiře a chcete zažít pravou řeckou atmosféru je nejvhodnější doba. Za 5 let už to bude 100% jiné. Navíc je vidět, že si tam turistů opravdu váží. Jsou velmi milí, vstřícní. V Choře nám v obchůdcích dali ochutnávat domácí produkty. Dostávali jsme dezerty....místní neumí moc anglicky, takže je vidět, že se turismus pomalinku rozmáhá. Z těch xxx kontaktů na taxikáře jsme např. měli od delegátky jen 2 čísla, kteří umí anglicky a dá se s nimi telefonicky domluvit. Neříkám, že jsem někde v Řecku narazila na nepříjemné Řeky, ale tady to mělo ještě takové jiné kouzlo. Jinak Němce jsme nepotkali, turisty z Ruska také ne. Jedno auto snad z Rumunska a jedno z Rakouska, co si tak vybavuji značky. určitě Řeky z jiných oblastí. Ani ze severských zemí tam podle mě nebyli. Ideál. A místní Čechy dost dobře odhadovali, takže předpokládám, že ví, že tam začínají létat pravidelně právě letadla z ČR. :-)
Uživatel: hynek 26.7.2018  
Byl jsem na obou, ale podle mne nejde jakékoliv ostrovy srovnávat. Každý je zkrátka svůj. Kythira (jak píše i Katka) je zatím méně postižená masovým turismem, je menší, zelenější a snad i rozmanitější. Limnos byl také hezký, ale jinak. Obrovské a většinou písčité pláže. Ostrov samotný je mnohem rozlehlejší. Musí se více cestovat. Mně se líbily oba, ale Kythira mi víc přirostla k srdíčku. Snad i tím, že vzpomínky jsou živější. Poslední dobou vyhledávám spíše menší ostrovy (Ithaka, Alonissos, Ios, Kythira). Volbou Kythiry nešlápnete každopádně vedle. Přeji šťastnou ruku při volbě!
Uživatel: TYDRA 26.7.2018  
Italové na Kythiře jsou v převážné míře v pozdně důchodovém věku :-) , nebo naopak rodiny s malými dětmi, takže nijak uřvaná a rozjívená společnost vyhledávající noční bujarý život :-) . Ten ostatně na Kythiře nehledejte, večer spíše uslyšíte houkat výrečka, jak píše janavi :-) , toho jsme ostatně slyšeli také v Thermě na Samothraki ::¯ . Místní jsou opravdu velmi milí a pokud bych to chtěl srovnat třeba s Rhodosem, tak pardon, to prostě srovnat nelze...
Drobná znalost řečtiny vám na Kythiře docela usnadní život a otevře vám cestu do srdcí Kythiřanů, bez přehánění :-) Paní zelinářka nás vždy vítala s úsměvem, opravovala moji výslovnost a pomáhala s členy :-) ... Ono se to má asi tak, že tak jako se žádný turista v Praze nijak nehrne do češtiny a automaticky předpokládá, že každý MUSÍ umět minimálně anglicky, tak i řečtina je pro zbytek světa nepochopitelný a nevyslovitelný jazyk, který navíc není k ani k přečtení. Takže Řekové na Kythiře opravdu ocení vaši snahu a jsou nadšeni, když zjistí, že nepoužíváte jen pár frází a dokážete spolu vést, byť primitivní, rozhovor. A našinci se letos v tomto směru na Kythiře uvedli v opravdu dobrém světle ::¯ .
Srovnávat jakékoliv ostrovy není na místě, každý je jiný a každý vyhledává něco jiného, vždyť i my dva s TYDROVOU máme každý jiné priority :-) , ale na jednom jsme se shodli - Kythira je opravdu jeden z posledních rájů nezasažený masturismem a je to příjemné pro duši
(F)
Uživatel: ladybee 27.7.2018  
Chlapci to vystihli. My sme počas septembrových výjazdov stretali najmä Francúzov, Talianov a Rakúšanov - aj na obytných vozoch. V Diakofti na pláži sme zaregistrovali z roka na rok viac ľudí. Naposledy aj rodinku rusky hovoriacich dovolenkárov so starými rodičmi a malou dcérkou. Ešte vraj chodia Severania a stretli sme aj Srbky. Kythira mi strašne chýba. Nie je deň, aby som si nespomenula. Určite to nie je len miestom, ale aj ľuďmi. Ale to som už asi písala :) Veru, ktorí sa na ostrov iba chystáte, užite si ho naplno. Je jedinečný, tak ako všetky miesta v Grécku.
Uživatel: janavi 27.7.2018  
Katko, krásně jsi nás na Kythiru navnadila a ta nás vůbec nezklamala, nedivím se, že tam jezdíte opakovaně.
Já jsem v června měla pocit, že tam jezdí na dovolenou hlavně Řekové, v tavernách byli taky Řekové - emigranti do Austrálie, hovořící anglicky. V Romantice Angličani, večer a v noci byl naprostý klid.
Uživatel: Lavetka 27.7.2018  
Cestou k mlýnům podél potůčku v Milopotamosu si můžete natrhat i bobkový list. Jsou jich tam celé háje :)
Uživatel: ladybee 27.7.2018  
Jani, som rada, a tak trocha som dúfala, že Kythira nesklame ;) (x)
Pohľad z trajektu, keď sa blížime "domov" do Diakofti. Ten pocit pozná každý, kto sa vracia tam, kde mu bolo dobre.
Uživatel: vostrucha 16.10.2018  
Mám prosbu na ty, kteří letos absolvovali Kythiru na skútru/motorce. Napište, prosím, své zkušenosti s ohledem na sjízdnost cest, vítr, půjčovny, ceny ... atd. Sice jsem občas něco postřehla z Vašich příspěvků, ale ráda bych si přečetla Vaše názory po skončení sezóny. Pro cestování po řeckých ostrovech máme mnohem raději skútr než auto, ale ne všude je to vhodné. Proto pište, pište, pište ... těším se na Vaše zkušenosti.
A co čtyřkolky? Ty se asi na Kythiře nepůjčují vůbec, co?
Moc děkuji (x) :-)
Uživatel: Kopecek 16.10.2018  
Jani, já mohu jenom za čtyřkolky.......ty na Kythiře k mání nejsou. Nebo lépe řečeno - letos nebyly. Ale třeba se to do příštího roku změní.
Uživatel: machajda 16.10.2018  
Já nemůžu ani za čtyřkolky,ani za motorky - ale vzpomínám si, že myslím Hynek zmiňoval, že cena za motorku byla přibližně stejná, jako za auto. Ale vím, vy jste motorkoví... :-)
Uživatel: EvaSk 16.10.2018  
Zdravím Kythiráky, byl jste někdo ubytovaný v Kapsali? Jak moc byla obsazená pláž Sparagario? Dík za odpovědi.
Uživatel: vostrucha 16.10.2018  
Holky, děkuji za reakce :-). Snad se ještě ozvou další se svými letošními zkušenostmi.
Uživatel: irmma 16.10.2018  
My jsme si v červnu půjčovali skútr 125 od Active, cena byla vyšší tuším nějakých 22 na den s pojištěním. Ale motorka byla fungl nová a jela svižně, přistavili nám ji k ubytku a pak jsme ji stejně i vraceli a klíče nechali na recepci. Najeli jsme nějakých 600 km, cesty byly sjízdné dobře, k některým plážím se muselo kousek dojít, ale jen minimálně. Sjeli jsme v pohodě i na pláž Chalkos. Vítr nebyl nijak hrozný, spíš se honily mraky a sem tam kolem Potamosu i pršelo a bylo chladněji.
Uživatel: hynek 16.10.2018  
Pro vostrucha ze 14:16
Jano,někde tu byla zmiňována má zkušenost s půjčením skútru. Bylo to u půjčovny Panayotis. Teď jsem si to schválně znovu přepočítal a vyšla mi cena 26,-E/den! Podotýkám, že mimo hlavní sezónu. V hlavní sezóně požaduje rovných 30 Euro. Žádná sleva nebyla ani za délku půjčení (8,5 dne). Takže 220 E za tuto dobu bylo docela dost.
Ohledně sjízdnosti cest skútrem je to trochu ošemetné. Platí zde hlavně to, jakou má kdo s jízdou na skútru zkušenost. Pokud vím, že to má dotyčný "v rukou", klidně jej pošlu i na Chalkos, nebo Firi Ammos! :-) Na druhou stranu zde určitě existují řidiči, kteří jsou mnohem zkušenější než já a zvládnou i horší cesty. Je třeba si ale také říci, že skútr není v žádném případě enduro! Variátor místo převodovky je sice na silnici velice elegantní a pohodlný, ale hůře se s ním "vyhrabává". :-) Svoji roli hraje i to, jaká má skútr velká kola. Já si zásadně vybírám 16-ti palcová. Pochopitelně je lepší, když v kritických úsecích spolujezdec raději sesedne a kousek popojde po svých. Rovněž se nemusí sjet až k pláži, ale zastavit "na dostřel" od ní, kde je jízda ještě bez problémů. My z hlediska sjízdnosti vynechali pláže Feloti. Limnaria, kostelík Ag. Nikolaos Krasas, pláž Ag. Nikolaos s majákem Moudari, pláže Steno Avlaki a Vrouleas. Možná to tu vypadá, že přehnaně straším, ale nechci mít nikoho na svědomí! :-)
Na druhou stranu, je jízda v jedné stopě prostě úžasná! Člověk je více v kontaktu s přírodou a nasává všechny vůně jaksi víc. Nejsou rovněž problémy se zaparkováním, je to i pohotovější při zastavení a focení. Navíc je to i úspornější z hlediska provozu.
Konkrétní místa pak můžeme probrat na setkáních r.n. v Brně.
Uživatel: hynek 16.10.2018  
Nějaký šotek mi tam dal jinou fotku! :-) Na téhle snad už ten skútr bude! :-)
Uživatel: vostrucha 16.10.2018  
Ireno a Hynku, moc děkuji za Vaše poznatky, které jistě ocení i další, kteří se na Kythiru chystají a mají rádi cestování na skútru tak jako my :-) Je pravda, že tento ostrov nemá zrovna ideální podmínky pro půjčení - málo půjčoven, žádná konkurence, vysoké ceny.
Někdo další s letošní zkušeností??? :-)

Hynku, přijedete v listopadu do Brna???
Uživatel: retsi 16.10.2018  
My jsme měli skútr z Active v polovině září za 15 E na den, 125, zánovní, partner si jízdní vlastnosti chválil i spotřebu, hlavní tahy nás příjemně překvapili, na pláže jsme jezdili a nejezdili podle Hynka :-) ::¯ ještě jednou díky .... ke kostelíku Ag. Nikolaos Krasas jsme dojeli zcela v pohodě, je tam betonovka a parkoviště ... při vracení zatím nejdůkladnější kontrola celé motorky, včetně spodku, na který stejně jako na kola se nevztahuje volitelné připojištění 3 E
nám 2 dny dost foukalo, při jízdě ale nijak zvlášť nevadilo, jen jsme se báli aby nám vítr neshodil skútr na velkém otevřeném parkovišti na kopci v Choře
Uživatel: vostrucha 17.10.2018  
Retsi: Bohdano, děkuji za informace :-)
Půjčovna Active je přímo v Ag. Pelagia? Zamlouvali jste dopředu emailem nebo jste řešili až na místě? Dívala jsem se na jejich stránky a zdá se mi, že nemají široký výběr motorek/skútrů.
Uživatel: hynek 17.10.2018  
Active je přímo v Pelagii. Zařizuje to přes ní i delegátka Adéla.
Uživatel: retsi 17.10.2018  
Jani, ano půjčovna je přímo v Ag.Pelagii a měli jsme zamluveno cca týden před odletem přes delegátku Melissy Adélku, abychom se na místě nezdržovali
měli jsme tuto:
https://www.activerent.gr/product/sym-symphony-st-125/
oni slabší než 125 nemají,
na základě nového řidičského průkazu kde je datum u malého motocyklu půjčí 125, do kopce a ve dvou je potřeba, jako spolujezdec můžu chválit pohodlí a jezdec si pochvaloval vše, včetně digitálního tachometru a tak .... to nám v (F) málokdy funguje
Uživatel: vostrucha 17.10.2018  
Bohdano, děkuji :-)
Většinou jsme zvyklí si auto/moto zařizovat s předstihem a sami, ale pokud má Melissa takto slušné ceny, asi nebude co řešit :-)
A co kufříky na zavazadlo? Na fotkách je nemají a mám takový dojem, že tu někdo dříve psal, že na Kythiře je nevedou :-(. To je škoda ... je otravné vozit batoh na zádech :-(.
Uživatel: retsi 17.10.2018  
Kufříky jsme neměli ani u nikoho po ostrově neviděli
stejně tak jsme neviděli čtyřkolky
je pravda že jsme byli na konci sezóny .....
neviděli jsme ani nikoho na kole, ale turistů v pohorkách dost
Uživatel: irmma 17.10.2018  
S kufrem to bohužel neměli, ale spoustu věcí vejde pod sedadlo a pak batoh vždycky pověsíme na háček šoférovi mezi nohy:-) a klidně k tomu přidáme i ploutve:-) a taky se to dá..
Uživatel: Petulie@ 27.10.2018  
Dobry den, je Kythira vhodna pro dovolenou s detmi? Vstupy do more, teplota more, vetrnost apod. Diky moc za vsechny poznatky
Uživatel: TYDRA 27.10.2018  
Z mého pohledu je pro dovolenou s dětmi (obzvlášť s malými) přímo ideální. Jak v Ag. Pelagia, tak v Kapsali jsou pláže s pozvolným vstupem a příjemným sezamem ::¯ , obchůdky s potravinami a taverny s občerstvením nebo stínem prakticky za zády. V Kapsali je navíc pro nemohoucí i praktický pojezd až do vody ::¯. Ostrov leží ve stejné šíři jako Rhodos a teplota moře tomu odpovídá, v červenci je jako kafíčko :-) , užíváte si ale pevninské podnebí Peloponésu, takže nejsou taková suchá parna a - co je hlavní - není na plážích tak natřískáno, hlava na hlavě.
Uživatel: vondrakova 2.11.2018  
Pro Petulie - řešila jsem ten samý problém. A nakonec už máme Kythiru s malým dítětem zamluvenou na červenec 2019. Loni jsme byli v Lefkosu na Karpathosu a tam to tedy bylo pro prcky taky ideální. píseček jak kynetický :-O
Uživatel: lenkahej 3.11.2018  
Pro Vondrakova
tak vidím , že to máte stejně jako my. Loni Karpathos Lefkos (2x a byli jsme nadšeni).
Letos Kythira -Romantika v září. doufám , že to bude stejně pohodové, klidné letovisko bez davů .
děkuji všem za postřehy a pomoc při výběru dovolené .
Uživatel: honza67 3.11.2018  
Dobrý den, je na pláži v Ag. Pelagia sprcha?
Uživatel: machajda 3.11.2018  
Jsem nemožná, my jsme se tam ani jednou nekoupaly,ale myslím, že tam sprcha je. On se někdo určitě ozve :-)
Uživatel: TYDRA 3.11.2018  
Jasně že je. Chalani co obsluhují umbrely mají pod tamaryšky kancl z poloviny člunu a kousek od něj stojí sprcha.
A je tam taky luxusní stěna na lezení!!!
:-) :-)