Kréta - výlety

Zdroj: recko.name/diskuze.php?id=1485
Uživatel: Klára 2.8.2005  
Jedeme za 14 dní na Krétu-Agia Pelagia. Je to blízko Heraklionu. Můžete mi někdo doporučit výlety, které se dají absolvovat s dětmi a jaké byly? Například vodní parky, nebo polodenní výlety lodí? Díky
Uživatel: djsmisek 2.8.2005  
Klára;
Před týdnem jsme se vrátili z Kréty a byli jsme v oblasti Hersonissos!
Byli jsme v aguaparku Akropolis a mužu doporučit výlet stál na 1 osobu 24 euro
jinak výletů vám delegát nabídne spustu.Měli jsme tam 46 stupnů ve stínu nebyla nálada někde chodit po
pamácích.
Byli jsme se podívat Heraklionu je to normální město.Akorád tam mají hezkej přístav
Jinak jízdna na banánu 10 euro
Přeji hezkou dovolenou
Uživatel: pavel63 2.8.2005  
Doporučuju vílet do knózu, dá se pořídit vod 280 Euro i s pitim. Musí ale bejt míň než 56 stupňů ve stínu, jináč to stojí za hovno. V Herákliónu chcíp pes. A taky se tam prej krade, říkala delegádka.
Uživatel: Jana 2 3.8.2005  
Ahoj Kláro, určitě si nenechte ujít návštěvu vodního parku Water City v Anopolis, mým dětem se tam moc líbilo. Vstup byl tuším 26 EUR, dítě do 12 let polovinu. Hlavní město Heraklion mě nikterak nenadchlo, ale je pravda, že jsem ho pozorovala pouze z autobusu při jízdě do již zmíněného vodního parku.
Uživatel: kikiska 4.8.2005  
Je děsné jak někteří lidi tady píší takový blbosti viz.pavel63 a djsmisek. Kláro byla jsem 14 na Krétě a doporučuji aquapark Water City v Anopolis, pak pláž Elafonisi je to nádherný jako karibik...ale už to není opuštěné místo jezdí tam autobusy, ale i tak to stojí za to je to poměrně daleko mi bydleli v Rethymnu a bylo to tam i zpět asi 330km a děsný silnice...ale stálo to za to.A Rethymno je taky nádherný město i Chania půjčte si auto ale předpokládejte velké vzdálenosti...a Kréta je opravdu velmi hormatý ale krásný ostrov.Krásnou dovolenou.
Uživatel: Forex 4.8.2005  
Máš pravdu Kikisko, ještě děsnější je ale to, když někdo některý příspěvek nepochopí. Třeba ty ten Pavlův :-) Kdyby tady psal každý jako Pavel63, tak by to tu bylo o něčem jiném. Konečně by se tady člověk od lidí se zkušenostmi dozvěděl to, co není nikde jinde. Takhle tu řešíme hlouposti, které se dají najít na každém druhém webu. I když je pravdou, že některé bežné věci mohou být unikátní také. Třeba ten dotaz na server, kde by lidem řekli, co si s sebou mají zabalit na dovolenou. Tak teď nevím. Kazí to ti lidé, co si tu tak nadšeně vyměňují balící seznamy a ptají se kolem dokola na půjčení mopedu, nám, nebo my, kteří jsme jako Pavel63, který tu má spoustu cestopisů a unikátních rad, jim?
Uživatel: kikiska 4.8.2005  
No Forexi,já si myslím, že filozofické debaty a přemýšlení není potřeba....ale pokud chceš přemýšlet nad tím kdo to tu více kazí tak jdi na jinou diskuzi.....pokud se tady někdo pořád dokola ptá kolik stojí skútr tak třeba proto, že každej říká něco jinýho a nebo to normálně přehlédl.
Uživatel: Forex 4.8.2005  
A pak je tu ještě jeden typ lidí. Na ten jsi asi zapomněla. Ty bych považoval za mnohem pravděpodobnější. Protože sama píšeš, že přemýšlení není potřeba, tak předpokládám, že ani ty tak nečiníš (minimálně tak soudím dle dvého odsouzení Pavla63 v tvém prvním příspěvku) a tento typ lidí ti vyhovuje mnohem více a máš k němu nejblíže.
Uživatel: kikiska 5.8.2005  
Mili Forexi, s lidmi jejiz nazory neuznavám se nehodlám debatovat.Jsi úplně mimo racionální myšlení.
Uživatel: Forex 5.8.2005  
Co znamená "Debatovat se" ? Ta první věta je vůbec nějaká podivná. A kromě toho vylučuje sama sebe. Nejsi přejmenovaný Djsmisek?
Uživatel: Klára 5.8.2005  
Koukám, že diskuse o výletech se zvrtla v úplně něco jiné a myslím, že úplně zbytečně. Pravda ale je, že příspěvek od "pavel 63" je jako ze zvláštní školy. Když se chci v diskusi na něco zeptat, tak byl ráda nějakou normální odpověď.
Uživatel: Zuzka 5.8.2005  
Asi víc lidí nepochopilo záměr Pavlova příspěvku... Celé je to ale zbytečné, mrzí mě, že někdo někoho zesměšňuje, buďme trochu tolerantní, každý nemá perfektní gramatiku a vyjadřování a přesto přeci má právo říct svůj názor.
Uživatel: Jitka 5.8.2005  
Souhlasim se Zuzkou.Najde se tu par lidi kteri neustale nekoho napadaji za dotazy ktere se jim zdaji smesne.Neuvedomuji si zrejme, ze kazdy neni v hledani na internetu tak sikovny a bystry jako oni a nekteri jsou treba radi, ze najdou tyhle stranky a tak se proste zeptaji. Nevidim v tom nic hruzostrasneho a trocha tolerance by nebyla na skodu.Doufam, ze Ti, kterych se to tyka budou v budoucnosti chapavejsi. Kdyz se vam zda nejaky dotaz stupidni tak na nej proste neni treba reagovat. Nekomu prijde normalni a ten odpovi. Nevidim duvod k napadani. Dekuji
Uživatel: pavel63 5.8.2005  
Záměrem mého příspěvku byla určitá parodie, aby si někteří, kdo to budou číst, uvědomili, jak příspěvky nemají vypadat. Nenapadlo mne, že, když to tak přeženu, že to ještě někdo bude brát jako vážně míněné. Prosím tedy všechny, neberte si z mého předchozího příspěvku příklad. A další věc: Není špatné napsat: Bylo ten den hrozné horko, tak jsme na výlet ani nepomysleli. Je však špatné napsat: Bylo 46 stupňů ve stínu. Taková informace nevyjadřuje jen subjektivní pocit, ale nárokuje si i objetkivní popis slutečnosti. A další si mohou z toho vyvodit závěr o teplotách na Krétě v určitém období, samozřejmě zcela chybný. Mohu všechny ubezpečit, že teploty na Krétě skutečně nedosahují teplot ve známém Údolí smrti. Podobná diskuze proběhla i k tématu"Zůstat v Řecku". Pozdravuji všechny zúčastněné.
Uživatel: pavel63 5.8.2005  
I erased it
Uživatel: pavel63 6.8.2005  
I erased it
Uživatel: Ilona 9.8.2005  
Chápu sice všechny, co píší svoje příspěvky, ale bylo by možné věnovat se tématu Kréta-výlety. Také by mě to zajímalo. Díky
Uživatel: Monik 30.8.2005  
Prave sme sa vratili z Krety:

tak k vyletom: zavisi v ktorej casti ste. my sme tentokret precestovali Kretu od sameho vychodu - plaz Vai po sami koniec zapadu - Elafonissi a Gramvousa za 20 dni. Pre milovnikov prirodnych kras, zvlastnosti a plaz: vychod: Vai, Elounda pri Ag. Nikolaos (krasne mestecko) a plaze pri Ierapetra(inak ako mesto nic moc). Z miest na vychode stoji za videnie Agios Nikolaos a Sitia, pamiatky Knossos, Kazantzakiho (spisovatel, napr. Grek Zorba) hrob a muzeum. Heraklio akurat centrum s fontanou ma zaujal.
Mna osobne omnoho viac zaujal zapad - mesta Rethimno a Chania nemaju chybu. Nadherny pokoj a klud v Matala (okrem toho nadherna plaz pod uzasnymi jaskynami co volakedy boli hroby), Plakias, Paleochora a lasarna. Nadherne a zvlastne plaze: Elafonisi (ako Karibik s bielym a ruzovym pieskom), Preveli, Gramvousa. Dobrodruzstvo a adrenalinove cesty po serpentinach k Hora Sfakion a k Anopolis a z Anopolis do Loutra pesia tura podobna ako v Samarii. Urcite si nenechat ujst turu v kanone Samaria - stoji to za to! ALE ODPORUCAM AZ POSLADNY DEN AK NIE STE PREVE V NAJLEPSEJ FYZICKEJ KONDICII LEBO STRASNA SVALOVKA NA 2 DNI TO ISTI :-) Ako uz bolo spomenute, Kretaj e velmi hornata a cesty ku krasnym prirodnym castiam su naschval prasne (koli zachovaniu) alebo vysoko v serpentinach. Auto s klimou vsak to vsetko v pohode zvladne a aj vy ak ste dobrodruzny typ.
A este nieco: urcite ochutnajte speciality krety ako dakos a sfakiani pita (nieco ako loksa s tvarohom a medom), tychto veci som sa nevedela nabazit :-) a samozrejme v kazdej taverne vas pohostia rakiou po jedle - pomaha pri traveni :-)
Uživatel: Monik 30.8.2005  
OPRAVA: Falasarna, nie Iasarna! :-)
Uživatel: consti 18.9.2006  
Ahoj!Kolik stiojí výlet na Santorini??V pátek odlétáme do Kavrosu a určitě bychom rádi podnikli nějaké výlety. V plánu máme zuatím Chanii a pak by se nám líbil i Santorini..jen jsem někde četla, že výet 100euro za osobu, což je teda síla...
Uživatel: zuma 18.9.2006  
To consti. Asi tě nepotěším,ale je to tak. Cestovky to dělaj za cca 90 euro.
Uživatel: maca 18.9.2006  
Naše delegátka chtěla na Santorini 123,-EUR, ale v Chanii byla cestovní agentura a ty za to chtěli 75,-EUR.
Uživatel: Jasmína 18.9.2006  
My jsme chtěli na Santorini také, ale náš delegát (který byl mimochodem supr) nám říkal, že oni už tam nejezdí, protože se jim tam ztratili lidi, že to letos skutečně podražilo na 102 euro, jede se lodí 5 až 6 hodin, takže většinu času člověk stráví na lodi a čas strávený na ostrově je jen pár hodin. Tak jsme nakonec raději projeli Krétu a na Santorini se snad dostaneme někdy jindy přímo.
Uživatel: zuma 20.9.2006  
Ahoj. Mám na Vás dotaz. Šel jste někdo E4 z Agia Roumeli do Hora Sfakion? Já to mám v plánu ,ale veškeré informace čerpám pouze z turist.průvodce Rother"Turistické trasy". Jsou reálné?Není nad osobní zkušenost. A můžete mi případně poradit levnější nocleh v Loutru, nebo Finixu?
Uživatel: vianocka9 13.2.2010  
Ahojte, má niekto skúsenosti s výletmi z oblasti Heraklionu /mestečko na západ od Heraklionu Agia Pelagia/, čo sa dá podniknúť autobusmi, loďou, pešo /nie autom/, sú tam nejaké lokálne výlety malými loďkami, možno výlet na ostrov Dia /Gramvousa a Balos sa asi z tejto oblasti nerobia??/. Ďakujem.
Uživatel: Niky 14.2.2010  
Agia Pelagia je hezké místo, ale bez auta to bute mít těžší. K zastávce buse je to cesta docela do kopce - 20 minut, asi. Já tam byla koncem září a to už busy moc nejezdily. Nám st toto místo líbilo, je to na severu výjimečně klidné a příjemné místo. Na cestování dobrá základna. Ale protože je to kousek stranou od hlavního tahu, tak je to bez auta komplikovanější.
Uživatel: madona66 8.7.2010  
Ahoj,chtěla bych se zeptat, ví někdo,kde je město Arvi a jak se tam dostat,spíš kudy? Je tam prý jediná banánová pláž na Krétě, a banány jso prý přímo vynikající :-) , jsou i prý poměrně drahé...až 5 euro za kilo,jedl je někdo?? (-)
Uživatel: Niky 8.7.2010  
Arvi nevím, kouknu se doma do podobného atlasu. Banánové pláže jsou na východě u pláže Vai. prodávají tam u stánku malé banánky, ano jsou dražší a jsou dobré. Ale pořád to jsou banány :-). Nechají se však koupit i jinede - např. v nížině Mesarrá u silnice.
Uživatel: acza 8.7.2010  
Arvi je na jižním pobřeží, západně od Ierapetry. Tam nějaké banánovníky rostly, ale zkušenost s nimi nemám.
Uživatel: zden42 8.7.2010  
Na Arvi jsem jel na kole z Ierapetry po hlavní do Mirtos a pak částečně po asfaltce a polňačkách přes Tertsa, Sidonii a Faflangos. Vede to podél pobřeží a autem je to jetelné. A nebo z Mirtos po hlavní do Amiras a dolů do Arvi. Banány jsem nejedl, ale je tam spousta foliovníků, kde jsem je viděl pěstovat. Takže tam na prodej určitě budou. Jinak kolem Vai se prodávají kolem cesty ve stáncích.
Uživatel: Niky 8.7.2010  
Ano, je to tak jak píše zden
Uživatel: Babka 26.5.2012  
Prosím o radu. V pokynech k odletu je i aktuální nabídka výletů, které pořádá CK. Protože na Krétu míříme poprvé, uvažovala jsem o několika výletech s CK, abychom nepřišli o výklad. Nyní vzhledem k cenám výletů a k tomu, že stejně máme v úmyslu půjčit si i auto zvažuji, jestli je opravdu lepší když je to poprvé Kréta, zainvestovat do těch výletů nebo se klidně zcela spolehnout na sebe.
Z nabídky jsem vybrala toto:
Knossos/ Heraklion - cena 40,-E/os
Spinalonga - 55,-E/os
Chrissi - 60,50E/os
Suma sumárum 311,- E pro 2 osoby + ještě půjčení auta

Jaké máte zkušenosti s první návštěvou Kréty v souvislosti s výlety? :-)
Uživatel: Maruska777 26.5.2012  
Lenka to by bol strašný omyl,keby ste si nechali újsť Spinalongu :-) (x).
Je to nádherný celodenný výlet.idete ani nie dlho asi 40minút do Eloundy (x) cez prekrásne hory. V Elounde na lod,prezrete si ostrovček Spinalongu,tam je 2 eura vstup na ostrovnú pevnosť je to moc dojemné...poznáš historiu pevnosti,,

potom lodou do nádhernej lagúny,tam sa kúpete v kryštálovo čistej vodienke (X),kým vám spravia pri lodi na rošte obedík mňam:-)

Na lodičke je aj bufet,dá sa tam vypiť atd:-)../.v podpalubí WC ko /

potom idete do nádherného mestečka Agios Nikolaos ,tam si prídeš na svoje!!! tiež (x) Je tam sladkovodné jazero a mestečko vypadá jak v rozprávke (x)
My ked sme boli v Elounde bol tam ubytovaný Brad Pitt s manželkou,chodia tam každý rok |.| __| (_) :-) určite vedia,kde je krása (x)

Myslím si,že za tých 55 eur,je to,ako zadarmo,kľudne bych dala za ten výlet aj 100 eur a ked ma to ťahá na Krétu,tak má na tom Spinalonga veľký podiel (x) !!! :-)

Já si myslím,že lepšie je absolvovať výlety,stejne sa tam vrátiš |.| (x) :-) okukáš to a druhy x si požičiate auto :-)
Uživatel: ZELMAR 26.5.2012  
Tak Spinaloghu jedině s českým výkladem.To se musí slyšet,aby si od tama přivezl tak silný zážitek jako my.Měli jsme skvělou průvodkyni Marii a to její vyprávění je nezapomenutelné. :-)
Uživatel: sokolnice 26.5.2012  
Lenko právě když jedete prvně ,taky se přimlouvám za výlety s průvodcem - Mám z Kréty pěkné zážitky právě od našeho průvodce p. Papadopoulos - úžasně vyprávěl ,dodneška si na to ráda vzpomínám .A navíc ty máš tu historii tak ráda, takže neváhej . :-) :-) :-) :-)
Uživatel: Babka 26.5.2012  
Maruško, špatně jsi mě pochopila. Nešlo mi o to výlet vůbec neuskutečnit, ale zda dát přednost výletu s ck a výkladem a nebo zda si ty výlety uskutečnit na vlastní pěst.

Marcelo, Hani, díky za názor. Jen doufám, že Firo bude mít také tak dobrou delegátku nebo alespoň hodně kvalitní náhradu. Kdyby to mělo být bez českého , případně slovenského výkladu, tak pro nás takové výlety nemají cenu a jeli bychom je určitě na vlastní pěst. To už by nemělo cenu do toho pak investovat, kdybychom tomu stejně nerozumněli.
Uživatel: Jáchym 27.5.2012  
Záleží taky jaký výlet,třeba Samarii jsme absolvovali s cizí cestovkou a bez problémů,tam to je asi jedno,naopak Knossos je určitě lepší s českým výkladem
Uživatel: Babka 27.5.2012  
To mě ještě taky napadlo, že je tu další varianta. Setkali jsme se s ní už. Výlet může být klidně i s českým průvodcem, ale nepřihlásí se dostatek lidí a pojede se do pryč a stejně si to nakonec bude muset člověk objet sám a bez výkladu když to budeme chtít vidět. :-(
Uživatel: market07 27.5.2012  
Jestli pojedeme letos na Krétu, tak určitě Spinalongu s CK nevynechám, při minulé návštěvě jsme to nestihli a moc mě to mrzelo:(
Byli jsme ale na Chrissi, je to určitě nádherný ostrov a stojí za vidění, moře jak v Karibiku, ale přes CK je to úplně zbytečné, protože to je bez výkladu, jen vás tam dovezou a řeknou, v kolik se odjíždí, takže tam bych příště jela asi na vlastní pěst, určitě to vyjde levněji a služba je stejná.
Uživatel: sokolnice 27.5.2012  
Jasně Lenko s cizím výkladem ,když nerozumíš je ti to k ničemu. Uvidíš na místě , při první schůzce se myslím dozvíte jak to bude a pak se hned rozhodnete. :-) :-) :-) :-)
Uživatel: gonzalescz 27.5.2012  
Nám se líbila Gramvousa a zátoka Balos. Ale to je pro vás z Heraklionu asi daleko ...
Uživatel: sokolnice 27.5.2012  
Lenko, myslím si, že po letošní dovolené se rozhodneš ještě pro jednu Krétu a to vezmete ten západ - ono je to opravdu dost náročné ze Stalidy . :-) :-) :-) :-)
Uživatel: Babka 27.5.2012  
Ondro, ani nedělají ze Stalidy tím směrem výlety. Budem muse na Krétu znovu a jet na západ, abychom to měli při ruce. Já jen doufám, že nám Chrissi nahradí Balos, Gramvousu a Elafonissi :-)
Uživatel: Babka 27.5.2012  
:-) :-) :-) Hani, to je telepatie, co? :-) :-) :-)
Uživatel: sokolnice 27.5.2012  
Leni příští rok zauvažuj o Chanii a pak budete mít klid západ projet ...... :-) :-) :-)
Uživatel: madona66 27.5.2012  
Jak jde o západní Krétu nezbývá mi nic než se přidat... :-) Hani, Leni,určitě na západ jeďte, je to tam všude krásné, nejde jen o Gramvousu, Balos..atd.( všude jsem už byla)je to též nádhera, ale takový poloostrov Akrotiri..kde se přistává, a je tam několik překrásných klášterů...Agia Triada, Katholiko, a jiné úžasné cíle....Chania, Souda - přístav,nejhezčí pláž pro mne...Falasarna,jezero Kournas mezi Chanií a Rethymnem...no to už je spíš severní část,ale určitě vám to nahradí tu východní část, kam zase mimochodem mířím já asi napřesrok :-)
Uživatel: Kalimero 27.5.2012  
Kdybych jela na Krétu znovu, Knossos a muzeum v Herakleionu bych absolvovala rozhodně bez průvodce. Vykopávky jsme si nestihli pořádně prohlédnout, když jsme se zastavili kvůli focení, tak se nám průvodkyně ztratila ve změti dalších výprav. Doporučuji si doma něco nastudovat (třeba přečíst knihu Heinze Geisse Starověký Knossos) a pak pěkně prolézt pomalu a v klídku si to vychutnat. Výlet byl spojen s návštěvou muzea, kde mě vražedné tempo naší průvodkyně už vyloženě na....... Všechny další vykopávky - Gortys, Ag. Triada, Faistos, Malii atd. - jsme už v poklidném tempu absolvovali sami.
Uživatel: boban 27.5.2012  
Poradí mi někdo kam je nejlepší jet na výlet na Krétě když budem v amoudara s ck a nebo sami děkuji :-)
Uživatel: madona66 27.5.2012  
Ano, souhlas s Janou...kalimero, též jsme vše absolvovali sami, bez průvodce, kromě Balosu s Gramvousou...a toho lituji, samostatné jízdenky na loď jsou téměř za 1/3 cenu! Ale jinak to výlet byl pěkný.
Uživatel: Kusnirova 27.5.2012  
Na Krétě jsou dvě Amoudary. Ale předpokládám,že budete v té, která je předměstím Heraklia. Což je perfektní poloha pro výlety organizované sami sebou.
Místní doprava do centra Heraklia, autem kousek do Knossu, následně dále do Archánes, Další výlet na jih - Faistos, Gortys, Agia Triada, Kommos, Mátala. Kousek do Tylissosu.
Po dálnici navíc lehce dojedete i do Agios Nikolaos /cca hodina/ a na druhou stranu do Rethymna /cca 45 minut/, Chania hodina. Perfektní poloha pro výlety.
Uživatel: Kalimero 27.5.2012  
V Amoudaře u hl. m. jsme bydleli (hotel Lambi) a tu druhou Amoudaru jsme objevili při výletě na východ Kréty do Sitii. Je pár km za Ag. Nikolaos. Zůstali jsme tam na koupání, bylo opravdu moc pěkné s výhledem na hory. Doporučuji udělat si tam zastávku.
Uživatel: Jáchym 27.5.2012  
Nesouhlasím,to že jste měli blbou průvodkyni,neznamená,že je lepší absolvovat Knossos bez průvodce,Knossos je určitě lepší s průvodcem
Uživatel: Kalimero 27.5.2012  
Každému vyhovuje něco jiného.
Uživatel: Kalimero 28.5.2012  
Pro Bobana - mapa s umístěním hotelu Lambi v Ammoudaře a vyznačením míst viz. vzkazy.
Uživatel: Sarkafarka 29.5.2012  
To Kusnirova: Lehce opravím, Z Heraklion do Chania je to možné ujet za hodinu jen velice závodním tempem po prázdné dálnici v noci... Jinak si těch cca 140km přes den za méně než jeden a půl až dvě hodiny neumím představit, resp. se mi to ani jednou ujet rychleji nepodařilo...;-)
Uživatel: Kusnirova 29.5.2012  
Jasně Sarkafarka, zapomněla jsem,že mám řidiče závodníka a silnější auto. :-)
Jeho vrchol jízdy na Krétě bylo předjíždění dvou aut vedle sebe, z čehož to předjíždějící druhé auto bylo auto policejní. Naštěstí tamní policie pokutuje jen
špatné parkování. Nicméně z té Amoudary je možné v rámci jednoho dne přemisťování na delší vzdálenosti.
Výlety další možnosti:
Poloostrov Akrotiri - kláštěry - zátoka řeka Zorby /klidné moře i při vlnách všude jinde/
Eleftherna / Dórové, řimské cisterny/ - Rethymno pevnost a město
Georgioupollis-Aptera - Chania /hlavně přístav a tržnice/
Uživatel: Sarkafarka 29.5.2012  
Tak s ohledem na uvedené-tj. že první část trasy trvá opravdu asi 3/4 hodiny, zatímco ta druhá, zhruba stejně dlouhá měla trvat jen 15 minut, není váš řidič závodník, ale kouzelník... Průměrnou rychlost 280 km/h by nevykouzlil na krétské silnici ani Schumacher... :-)
Takže pro ostatní smrtelníky plytí spíš mnou nabízené časy, což ovšem neznamená, že by se z Herakleion nedalo dojet na záp. pobřeží v rámci jednodenního výletu... Jen je třeba uvažovat v reálných časových intervalech...;-)
Uživatel: Santorini 29.5.2012  
Obhlídnout Knossos je úplně nejlepší mimo sezónu. Jinak je tam lidu jako mravenců. Navíc by mě zajímalo, co tam z toho dávnověku vlastně ještě zůstalo původního :-)
Uživatel: madona66 29.5.2012  
Santorini: souhlas, ono právě v tom Knossu toho moc původního není, takový Feistos, 2nejznámější mínojský palác má mnohem méně restaurátorských úprav a je docela i rozlehlý s výhledem na krásná pohoří na Krétě....Ida,Lassithi jižní Kofinas a spojení s římským městem Gortys je hezký výlet až dolů do Mataly.. :-)
Uživatel: Kusnirova 29.5.2012  
Sarkafarka, já psala hodinu z Rethymna do Chanie a ne z Amoudary. To bylo špatně pochopeno. Nejdříve cesta do Rethymna 45 minut a pak následuje Rethymno-Chania. To je logické, že z Rethymna to 20 minut do Chanie netrvá, to máme tak na pláž k Giorgioupolli. --| )o(
Uživatel: Haso 3.6.2012  
Chtěla bych se zeptat těch, kteří si zajeli individuálně do zátoky Balos. Platili jste poplatek za vjezd na poloostrov Gramvousa?
Uživatel: Sarkafarka 4.6.2012  
To Haso: Žádný poplatek se neplatil, alespoň před pár lety ne...
Uživatel: madona66 4.6.2012  
Haso: pokud vím, tak je možnost pro individuální jízdu na Gramvousu si zakoupit jízdenku v přístavu na loď která na Gramvousu jezdí cca za 10 uero a při výstupu z lodi na pevnost se již nic neplatí..... !
Ale my, že jsme pokračovali dále na pláž Balos, tak po nás chtěli ( ale již při vstupu na loď v přístavu) 1 euro jako poplatek za úklid pláže Balos. Tenkrát se ale bouřili hodně lidi spolu s delegátama že si to již zaplatili a že nic platit nebudou, no bylo to tenkrát zajímavé. Tak nevím jaké je cestování idividuálně..na tu loď na Gramvousu musíte nastoupit stejně že, pokud chcete jet na pevnost. Jestli poplatek zrušili, nevím, od té doby jsem nic neslyšela. Snad někdo kdo jel po nás později, nám se to stalo v r. 2010 , tak asi tak. :-)
Uživatel: madona66 4.6.2012  
Jen chci ještě dodat, že přímo za vjezd na poloostrov Gramvousa se neplatí...teď mě došlo, že vlastně se ptáte na poloostrov a ne pevnost... :-) no jo, občas se to vymkne... :-)
Uživatel: Haso 8.6.2012  
Mě právě letos překvapila brána s výběrčí na začátku poloostrova Gramvousa. Za průjezd chtěli poplatek 1E. Já tam byla letos prvně a o tomto poplatku jsem nevěděla, ale nejspíš se nevybírá dlouho.
Jinak nevím, jestli se mi to ještě někdy poštěstí, ale 26. 5. kolem jedenácté jsem byla jediná koupající se osoba v celé zátoce Balos a na cestě dolů k pláži další 3 lidé, nádhera. Ale jen o hodinu později, už bylo parkoviště narvané a zátoka se pomalu a jistě naplňovala a bylo po romantice :-)
Uživatel: madona66 8.6.2012  
Haso: no tak to je ono, to je ten poplatek který se vybírá už od r. 2010 když se vystoupilo z lodi na Balosu, tak to tady zkrátili na začátek poloostrova Gramvousa....nám bylo řečeno delegátkou ( která ovšem tenkrát neměla vůbec tušení o vybírání) že to je na úklid pláže Balos....docela slušný výdělek... :-( vzhledem kolik ji navštíví lidí...z jedné lodi výletní je tuším asi 800 lidí...ale i s posádkou nás bylo tenkrát 1000... :-) :-)
Uživatel: Kusnirova 8.6.2012  
Hanko, jak sjízdná byla cesta z Kalyviáni na to parkoviště? Nerada bych ublížila půjčenému autu a rádi bychom se tam už konečně podívali. Loď v oblibě nemáme, raději auto a pěškobus. :-)
Uživatel: Haso 8.6.2012  
Tak tu cestu si vybavuji velice živě ještě dnes. Teď jsem podle záznamu cesty z GPS zjistila, že jsem těch zhruba 8 km jela 40 minut, to myslím, hovoří za vše :-)
Ale já jsem to tam riskla na skútru, auta to zvládala mnohem lépe a rychleji. Cesta je kamenitá, musí se jet pomalu a opatrně. Denně tam jezdí velké množství aut od nejmenších Atosů a Pand až po džípy a kolik z nich tam nedojede??? Asi by to byla smůla, ale nějaké to riziko tam samozřejmě je.
O pocity z jízdy autem se musí podělit někdo, kdo zkusil.
Uživatel: Portishead 8.6.2012  
Sjízdná je jakýmkoliv autem, ale opravdu opatrně, pomalu (cca 40 min) a chce to na některých místech trochu odvahy. Mám také dojem, že byla (r. 2010) po cestě závora, kde vybírali asi 1 ojro. __|
Uživatel: kamva 8.6.2012  
Radano,cesta autem - SUZUKI Jimny - 10-15 minut, přesně už si to nepamatuji,ale víc to nebylo. Manžel si to užil jako malý kluk. Závora je zhruba v polovině cesty - 1E za osobu - vloni také bylo. Z parkoviště na konci je to pak pěšky tak 30 minut většinou po schodech,doporučuji pevnou obuv. Je tam v jednom místě naprosto úžasná vyhlídka na celou zátoku, nádhera :-), to stojí za to.
Uživatel: boban 8.6.2012  
Jak dlouho trvá cesta na Balos když jsme ubytováni v Amoudara u Heraclionu.
Děkuji za odpověď :-) :-) :-)
Uživatel: Joanna 8.6.2012  
Bobane, je to kolem 180 km.... zhruba 2,5 hoďky do Kissamu, ale cesta na Balos bude pak pomalejší, není to asfaltka..
Uživatel: Rozulinka 11.6.2012  
Ahoj, můžu se někoho zeptat, kdo už byl na Krétě a jel výletním vláčkem z Platanias nebo z Agii Mariny, jestli ty výlety stojí za to? Mají i svoje stránky http://www.funtrain.gr/routes/index.html a koukala jsem, že výlety jsou 16E. Těch tras tam je několik, tak jakou by jste nám doporučili, pokud někdo jel. Docela by mě lákála ta trasa Grand Canyon a Western Adventure.
Díky za jakékoliv info.
Uživatel: Kusnirova 11.6.2012  
To myslíš ty minivagónky něco jako traktor? Na mně to vždycky působí strašně směšně. A myslím, že z toho musí být člověk dost vytřesený, pohodlí tam moc není. Tou už si raději půjčit bugatku nebo čtyřkolku. Jsou tam na každém kroku a uděláte si sami výlet za stejnou cenu.
Uživatel: madona66 11.6.2012  
Musím teda strašně souhlasit s Radnou, jednou jsme s nimi jeli, (chtěla dcera) a myslím že už nikdy, a vzhledem k tomu že to stojí 16 E, to si radši pujčte auto a objeďte si to tam, do Chanie je 10 km, a je to tam úžasné i s okolím...ale vláčkem bych nejela.. :-) i když nevím vlastně jestli nemáte malinké dítě...kterému by se ovšem vláček líbil zřejmě.. :-)
Uživatel: Rozulinka 11.6.2012  
Díky za názory. Dítě nemáme, jedeme sami s přítelem. Nějaké výlety máme už naplánované, ale všimla jsem si i tohoto, tak se ptám. Před rokem jsme byli v Laganas a tam taky jezdil takový vláček 2 trasy a tam se nám to docela líbilo, ale cena byla snad necelých 10 E. Tak ještě uvidíme. Ale díky
Uživatel: svetelko 11.6.2012  
Pro Bobana: cestou na Balos
Uživatel: svetelko 11.6.2012  
A ještě jedno cesta na Balos. Pokud nemáte půjčený džíp, musí být velmi opatrný řidič a jede se skoro krokem cca 11 km. Na konci je parkoviště a z něj se jde asi 2,5 km pěšky cestičkou. Berte s sebou pití,po cestě je žízeň veliká!
Uživatel: svetelko 11.6.2012  
Cestou na Balos potřetí
Uživatel: Rozulinka 11.6.2012  
Ještě jeden dotaz. Byl jste někdo v botanickým parku http://www.botanical-park.com/ asi 15 km pod Chanii? Mají pěkné stránky a mohla by to být zajímavá procházka, ale nenarazila jsem na žádné fotogragie od někoho anebo nějaké info. Tak jestli moc turistů o parku neví nebo je nezajímavý? Koukala jsem, že tam jede i bus z Plataniasu, ale asi to je výlet na celý den.
Uživatel: Kusnirova 11.6.2012  
Nevíme, nevíme. Jestli bude čas, tak se tam zajedeme podívat. Může to být zajímavé. Tak za 20 dnů. :-)
Uživatel: Kačule 12.6.2012  
Nebyl někdo z vás na výletě na Santorini lodí Flying Cat?
Maminka s kamarádkou uvažovaly o tomto výletě. Trvá 2,5 hodiny a jak jsem byla informována v cestovce, není to pro osoby, kterým se dělá na lodi špatně .Sedí se uvnitř lodi a dost to houpe. Bylo mi řečeno, že delegátka i při užití Kinedrylu zvracela.
My před lety pluli ještě velikou lodí s bazénem na palubě, která se ani nehla. Trvalo to sice 5 hodin ale pohodička. Touhle kočkou jsme pluli jen ze Skiathosu na Skopelos, což je kousek a pocit jsem neměla úplně dobrý. Ten uzavřeý prostor, mi nedělá dobře.
Máte někdo s cestou s Flying Cat na Santorini z Kréty svoji zkušenost?
Uživatel: Joanna 12.6.2012  
Ivano, my jeli na Santorini Megajetem....(obrázek v galerce), a nikomu se špatně nedělalo. I ti, co z toho měli velké obavy, byli v pohodě....Jízda trvala z Iráklia něco kolem 2,5 hodiny...Šla bych do toho znovu. :-)
Dolní paluba byla velmi pěkně řešená, my seděli na horní, ta byla ještě lepší..byla vzdušnější, nebylo tam tolik sedadel....
Uživatel: Joanna 12.6.2012  
Flying Cat byla ještě zaparkovaná v přístavu. Pokud tedy by měla maminka, Ivano, obavy, ať zkusí jet Megajetem....je přece jen větší... :-)
Uživatel: Kačule 13.6.2012  
Díky Jani, Megajet by byl super. Jsou to starší dámy, určitě pojedou na ten výlet s cestovkou, záleží tedy jakou loď jim objednají, pokud to bude Megajet, pak by určitě jely. Stojí to 150 E a je v tom ještě autobusový výlet po ostrově. Rozhodnou se až na místě podle typu lodi. (_)
Uživatel: market07 20.6.2012  
Moc prosím ty, kteří se vrátí z dovolené na Krétě s CK Firotour, jestli by mi nenapsali, který den se konají výlety (hlavně Spinalonga, Chrissi a Knossos) Uvažuji, že bychom si rezervovali auto už z domova, ale ráda bych využila i výlety s CK, tak abychom si ho nezarezervovali zrovna na dobu, kdy by se tyto výlety konaly (-)
Uživatel: chanel 20.6.2012  
Letíme v sobotu poprvé na Krétu, studuju nějaké výlety ze Stalidy, jaká je cesta vnitrozemím např. do Mataly nebo Ierapetry? Nějaké extra zákruty nemusím. :-(
Uživatel: sokolnice 20.6.2012  
Hani, cesta je dobrá /žádné extrémní zatáčky tam nejsou/ zastavte se cestou na Feistosu a v klášteře Kalivianis - stojí to za to . :-) :-) :-) :-) :-) pěkný je průjezd Mesarskou nížinou
Uživatel: chanel 20.6.2012  
Hanka děkuje Hance, stejně ale moc moudrá z mapy nejsem, asi až na to mrkne manžel tak bude vědět, ale kudy tudy ze Stalidy do Mataly moc nevím :-) :-) :-)
Uživatel: H-A-H-A 20.6.2012  
Dnešní západ (-) (-) na Falassarně :-)
(západní Kréta)
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
Hani Chanel, není to zase až tak velký problém. Ze Stalidy to vezmete po hlavní silnici E75 a v Irákliu odbočíte ne sjezdu směr na Moires, Někde píší Moiron....zadej si trasu do Google Earth, je tam všechno......takhle plánuji všechny svoje výlety po Krétě...
Uživatel: chanel 20.6.2012  
Joanna: Díky. Tak jsme přece jenom objednali ten Cactus beach, byl na last 15990 Kč na 12 dní all inclusive takže jsme moc neváhali
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
A TAKOVÁ KRÁSNÁ JE TO SILNICE....směr Matala....
Uživatel: chanel 20.6.2012  
Ještě jednou díky, už se orientuju. To jsou ale vzdálenosti, na to nejsme z malých ostrůvků na kterých jsme byli (Thassos, Zakynthos a Rhodos) zvyklí, to bude náročné :-)
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
Ahoj, Hani, myslím si, že se vám bude líbit....a pokud budete mít auto, o to víc....a co je hlavní, večer je letovisko jako dělané pro procházky....není tam nuda, a přitom ne takový blázinec jako vedle v centru Malie....a k moři to máte jek krok...

Hani, nebude to náročné, silnice jsou krásné, v Irákliu jste za 20 minut a cestou do Mataly se zastavíte v Gortysu, Phaistosu, a vedle Mataly je krásná pláž Kommos, když vám zbude čas, mrkněte se tam také....
Uživatel: pavelC 20.6.2012  
Pro market07: byli jsme sice s Čedokem, ale termíny jsou tyto - 1.) Knossos - Heraklion v pátek; 2.) Elounda - Spinalonga - Ag. Nikolaos v úterý; 3.) neznámá Kréta v pondělí; 4.) Samaria v sobotu. (-)
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
Pro Market, ty výlety jsou opravdu asi tak....:
viz ofocenina z recepce...ceny jsou pochopitelně orientační a už nemusí platit....
Uživatel: market07 20.6.2012  
Jani, Pavle - díky moc! Píšu si tedy úterý Spinalonga a pátek Knossos:)
Uživatel: HankaC 20.6.2012  
Jano, prosím jak je asi časově náročná cesta Stalida - Matala?
Díky
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
HaniC, do Iráklia tak 30 minut, pak trochu zastávek na semaforech a do Mataly asi necelou 1,5 hodinu....je to necelých 100 km ze Stalidy....počítej ale s tím, že na cestě budou různá lákadla, která budete chtít asi vidět.....
Dám fotku - na Matalu v Irákliu....vy přijedete nahoře na mostě zleva od Stalidy, doprava sjedete nájezdem na Moires a pak už rovně, pořád rovně....(já plánuju u Venerata odbočit z hlavní ke klášteru Moni Palianis, m. j.)
Uživatel: HankaC 20.6.2012  
Jano díky, do Stalidy letos potřetí :-) . Na Matale jsme ještě nebyli, snad to letos výjde. Moje holky moc dlouhou cestu v autě nesnesou, zvlášť klikaté cesty na ostrovech, asi vezmu větší zásobu kinedrylu :-) .
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
Hani, tak ta do Mataly moc klikatá není, ani serpentiny tam nejsou...to není, jako když jedeš na Lassithi...:-)))

Já si dám asi frappé po cestě do Mataly zde...:-)))))

Vím, že se do Stalidy vracíte...já po 11. (x) (x)
Uživatel: market07 20.6.2012  
Jani, to není možný, ty máš snad v hlavě mapu Kréty, že přesně víš na co odbočit, kde zastavit na kafe atd.:) Tak toho taky využiju a zeptám se, jaká je cesta z Makrigialos na Vai a Kato Zakros? Jsou to velké serpentiny? A jak dlouho to asi trvá? A pak co myslíš, co je v okolí Makrigialos nejvíc fotogenické? [o] Je v okolí nějaká pěkná vesnička nebo památky? Mám nový foťáček a už se těším na první úlovky z Řecka [o] :-)
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
Market, ten cíp východní Kréty je už dost kamenitý a suchý a taky hodně serpentin si tam zažijete, jsou tam ale krásné pláže, osamocené, samé soutěsky a pár krásných klášterů...Cesta z Makrigialos do Kato Zakros trvá zhruba hoďku, je to necelých 50 km. Hoďku proto, že se jede dost do těch kopců...
Z Kato Zakros na Vai už je půlhoďka, kolem 25 km.... (-)
Z Makrigialos je dobré jet také na druhou stranu, do Ierapetry (možná trefíte loď na Chrissi :-) a pak dál, přes nejužší místo Kréty tam, kde jste původně plánovali bydlet...je tam víc zeleně, i když serpentiny do hor jsou tam taky.... :-)

Hezká videa tu má Janavi...http://www.recko.name/video.php?view=detail&id=198&idd=1&str=1
Uživatel: market07 20.6.2012  
Jani díky! Ierapetru jsme celkem procestovali při první dovolené v Makrigialos, letos bych ráda zase ten východ - Xerokambos, Vai, Kato Zakros, Sitii atd. Ale Agios Nikolaos taky určitě musíme navštívit! Tam je to opravdu krásný a ráda bych se podívala do tý nej vesničky Kritsa, jak Marci tak učarovala. Na serpentiny se fakt netěším, při první návštěvě dcera dost blindila, takže taky budu muset zabalit dostatek kinedrylů:) Řecké kostelíky a kláštery miluju, víš o nějakém pěkném, nebo na ně narazíme cestou na východ ze silnice?
Uživatel: Joanna 20.6.2012  
Market, asi stojí za shlédnutí Moni Toplu...a z Kritsi nezapomeňte jet na Lato...bohužel, úplný východ Kréty tolik neznám....na to jsou tu jiní experti....až se vrátí z dovolené, však tě nasměrují... :-)
Uživatel: market07 20.6.2012  
Jani ještě jednou díky! Vše už mám napsané:) M.
Uživatel: Kusnirova 26.10.2012  
Uvažuju příští rok o obětování jednoho dne na Krétě a výletu na Santorini. Pochopila jsem dobře, že se jede rychlolodí z Rethymna? S jakou cestovkou jste holky byly a jak dobře to bylo organizováno, jaký byl program? Sami si netroufáme, ikdyž na Krétě jsme komplet individuálně, tehle výlet bych raději měla organizovaný s průvodcem. Zdrogujeme se kinedrylem a snad to zvládneme. Cena tuším kolem 150,- eur.
Uživatel: H-A-H-A 26.10.2012  
Vloni tento výlet absolvovala Joannka :-)
myslím,že když se obrátíš do vzkazíku přímo na ni,dostane se Ti
opravdu odborného výkladu k výletu :-) :-)
já osobně si myslím,že je to dost náročné :-(
časově i na vstřebání všeho výkladu kolem (_) (_) (_)
Uživatel: sokolnice 26.10.2012  
My to plánujeme napřes rok obráceně ze Santorini na Krétu ,ale spíš asi na 2-3dny a pak se vrátit zpět. Chceme zkontrolovat co se změnilo na místech kde jsme byly naposledy. Ale lístek na loď si koupíme sami . :-) :-) :-) :-) Věřím, že to bude prima . :-) :-) __| (_) (-) __| (_) (-) __| (_)
Uživatel: Joanna 26.10.2012  
Ahoj, Kréťanky.....
Já absolvovala výlet rychlolodí Megajet z Iráklia.....cesta trvala 2,5 hodiny, a absolutně bez jakýchkoli výkyvů. Moře bylo bylo bez vln, tak nevím, co to udělá se žaludky, když budou vlnky....ale ta loď výborně sedí a přímo se vznáší. To není jako když jsme pluli lodí z Ierapetry na Chrissi.
Před dovčou jsem udělala průzkum trhu a je fakt, že místní Ck nabízejí tento výlet kolem 120 EUR, vč. dopravy do přístavu, ale.....je to bez českého průvodce a to se mi tedy vůbec nelíbilo...
Jako jediná Češka z turnusu jsem si tedy zaplatila 143 EUR vč. dopravy ze Stalidy do Iráklia. Bus mě vyzvedl před hotelem a zavezl do přístavu k lodi. Tam na výzvu z místního lodního rozhlasu jsme se - hrstka Čechů - přihásili k české delegátce, která nás informovala, který bus bude v přístavu náš - protože nás bylo málo, dělili jsme se o bus s Angličany.Ti měli také super průvodce, hovořil 7 jazyky, a tak jsme měli zasvědcený výklad o ostrově jak v Čj, tak v Aj, a pro zasmání i v dalších jazycích.....Po příjezdu do santorinských městeček se nám věnovala průvodkyně maximální měrou a absolbvovala s námi veškeré štrapáce....
Když to shrnu - být prvně na Santorini bez výkladu v ČJ je o ničem - klidně bych výlet absolvovala znovu....bylo to super.
Bus na nás čekal zase v přístavu a odvezl do hotelů.

Hahani, náročné do vůbec nebylo, ani pro mě, hodně indisponovanou, ......než stačíš na cestě tam vypít kafe a dát si nějakou snídani, jsi na Santorini a zpět jsi plná dojmů.....ty dojmy si pak sděluješ s nalezenou hrstkou Čechů.....a to pak cesta rychle utíká.....program na Santorini je velmi dobře udělaný, je čas i na buď- koupání na Kamari, nebo výlet loďkou k vulkánu. anebo detailnější prohlídku Firy.....já volila výlet loďkou.

Jsem se ale teď vyčerpala... :-)
Uživatel: Kusnirova 28.10.2012  
Moc děkuju, určitě v červnu realizujeme. To jsem po tvém výkladu Jani totálně natěšená. Zrovna koukám na dokument Atlantída, koukám, že jsme tuto variantu ještě neviděli.
Uživatel: madona66 28.12.2012  
Podělím se o krásnou aktuální fotečku z Kréty..nad soutěskou Samaria...a bílé zasněžené hory... (x) (-)
Uživatel: madona66 18.7.2013  
Popotahuji jen téma...už někdo byl letos bez CK na výletě na Gramvouse a Balosu lodí? Zajímá mě jak to letos je s cenami na loď v Kissamos...díííky... :-)
Uživatel: aarak 18.7.2013  
My jsme nakonec jeli autem, ale ještě když jsem se pídil po informacích ohledně lodí, tak jsem vycházel ze stránek:
http://www.gramvousa.com/pages.aspx?id=363&lang=en
Na Krétě jsem pak zjistil, že by bylo možné uplatnit řadu slev - např. po předložení vstupenky do vodního světa Limnoupolis nebo při zápůjčce auta u určité společnosti.
Navíc jsem na chanijském letišti objevil leták s již vloženými několika slevovými kupony (každý tuším v hodnotě 5 €).
Uživatel: madona66 18.7.2013  
Petře děkuji za info...no my právě pojedem autem do Kissamos a odtamtud chceme lodí na Gramvousu, ne jen na Balos...to bychom jeli také asi autem, ale na pevnost musíme bohužel lodí. ( Už jsme byli na Gramvouse, ale s ck..letos to nehrozí...CK má výlet za 47euro tuším...takže pro 4 lidi nepřijatelné)Ty slevy by byly ovšem prima, jen kdyby se mi také poštěstilo narazit na ty letáky..přece jen budeme 4 a 5 euro sleva je již celkem 20 euro ...to je celkem pěkná večeře pro dva že... :-) Tak uvidíme na co narazíme, každopádně díky.... :-)
Ještě mě zajímá..přečetla jsem to nějak trochu..ty stránky...a cosi se tam píše o slevě na předložení letenky....ví někdo jak to myslí? Nějak to nechápu..nebo si to špatně překládám..? :-)
Uživatel: cikona 18.7.2013  
Ahoj Alo, ja se take chystam, v rijnu, zatim nevim, zda to dame autem nebo lodi, ale divala jsem se na nize uvedeny odkaz a vidim tam jen info o tom, ze mas slevu po predlozeni listku na trajekt od Anek lines, o letenkach nic...skoda, to bych vyuzila :). Namornik v duchodu taky nejsem, tak to asi bude beze slevy a nebo snad neco v rijnu "ukecame" :).
Uživatel: madona66 18.7.2013  
Zdravím Ireno, ahaa tak to byl trajekt, to jsem to blbě přeložila hmmm.. :-) škoda. tak uvidíme jak to provedeme no...třeba se nějaká slevička vyskytne no.. :-(
Uživatel: aries 18.7.2013  
Balos autem je stejně takový dobrodružnější - viz foto....
Uživatel: madona66 18.7.2013  
No to je stopro.... :-) Petře, ale já takový dobrodrůžo raději ne...a stejně chceme na Gramvousu, takže (_) je jasná.. jo a ještě se platí to 1 euro na Balos? nebo podražili?
Uživatel: aarak 19.7.2013  
Jenom ještě doplním, že existuje i třetí možnost - dojet autem na Balos a odtamtud se dá vyjet lodičkou na pevnost. Cena mi ale přišla dost vysoká (myslím, že 15€ dospělý, 10€ dítě). Informace o tomto výletě by měly být k dispozici v kantýně na pláži.
Uživatel: aries 19.7.2013  
Vloni v září byla cena z Balosu k pevnosti tam i zpět za 10 EU na osobu.
Uživatel: Z.Marussi 4.9.2013  
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, zda jel někdy někdo autem z Anapolis do hor Lefka Ori, prý tam vede prašná ale širší cesta cca až do výšky nad 1900m.n.m a chodí se pak z konce té cesty pěšky na výlety na místní vrcholy. Zajímalo by mě, zda se tam dá dostat jen jeepem 4x4 nebo i normálním malým autem /třeba jako na Balos a podobně/ ,děkuji za jakékoliv info...
Uživatel: Portishead 5.9.2013  
Obyčejné auto bych neriskoval. Je to konec světa.
Uživatel: aries 5.9.2013  
Krom toho štěrkovka, cokoliv se tam náhodou šustne, tak se na to ani full pojištění nevztahuje. U terénních aut by to nemělo platit, ale stejně se to chce pro jistotu v půjčovně zeptat.
Uživatel: Z.Marussi 6.9.2013  
Http://www.westcoastpeaks.com/Peaks/pachnes1.html

zde když tak pro další zájemce fotky i pěkné povídání z treku Anapoli - Lefka Ori -Páchnes a zpět
Uživatel: karinka666 24.4.2014  
Neviete niekto, ci sa da pesia cesticka z Mataly na Krete smerom na Red Beach (pisu cca 20min. pesi) porovnat s cestou na Lefkade z Ag. Nikitas smer plaz Milos? |.|
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
Cesta na Red Beach mně připadala trochu horší, než na Milos, protože nebyl nikde moc stín a byl děsný hic. Ale dá se to zvládnout. Je to opravdu asi 20 - 30 minut (záleží na množství přestávek na focení a kochání :-) ).
Red Beach je hezká, z části nudistická, ale organizovaná (lehátka, slunečníky, dá se koupit i pití u výběrčího). A byla hodně obsazená, což nás dost překvapilo a zkazilo celkový dojem. Ale za návštěvu určitě stojí. :-)
Večer sem přidám nějakou fotku z cesty a z pláže.
Uživatel: karinka666 24.4.2014  
My ideme na Kretu posledne dva majove tyzdne - pocasie by malo byt este prijemne bez velkych horucav, takze to teda skusime. Mame 3-rocnu dcerku, tak preto som to chcela s niecim porovnat, aby som vedela, co nas priblizne caka. Kazdopadne vdaka za info )o(
Uživatel: milcaj 24.4.2014  
Pro karinku666: V Matale jsem byla vloni v září, můžeš se podívat na mou galerii, je tam i pár fotek z cesty na RB http://www.recko.name/galerie.php?id=2155&str=3 Vyšli jsme brzy ráno a cesta tam až na vrchol byla v chládečku, místy strmý výstup a z vršku cestičkami dolů se sluníčkem, ale dalo se to snést. Na pláži je pirátská tavernička, místní pirát vykouzlí i ledové frapíčko a hodným lidem zapůjči i vlastní slunečník. Jinak na pláži je možnost zapůjčení slunečníku i lehátek. Bylo tam moc krásně, moc lidiček jsme tam už neměli. Cesta zpět vedla druhou stranou, po sluníčku a do Mataly se schází v chládečku. Porovnat to z Milosem nemůžu, tam se chystám letos, ale myslím si, že s 3-letým dítkem to zvládnete.
Přeji vám krásný pobyt v Matale, je tam nádherně!!!
__| (-) __|
Uživatel: karinka666 24.4.2014  
Dakujem za dobru spravu, ze ten vystup zvladneme |.| |.| |.| :-)
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
Slíbené fotky pro Karinku:
1. část výstupu za námi, zpětný pohled na Matalu
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
...stoupáme k vrcholu, značky nás ujišťují, že správným směrem :-)
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
...první pohled z vrcholu na Red Beach
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
.....zasloužený relax na písečné pláži...
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
.....zvláštních ornamentů, vytesaných do skal, je zde povícero...
Uživatel: vostrucha 24.4.2014  
....začátek výstupu z pláže zpět do Mataly...
Uživatel: karinka666 25.4.2014  
Dakujem Ti velmi pekne "vostrucha" za fotocky aj popisky :-)
Uživatel: alexchris 3.5.2014  
Prosím, máte někdo zkušenosti s cestou na pláže mezi Red beach a Kali limenes.Moc bych chtěl na Vathi,Martsalo a hlavně na Agios Farago.Dá se to projít pěšky,jak dlouho by to trvalo ,kde nachat auto a jiné postřehy.Díky
Uživatel: tony2 4.5.2014  
Sem bych se letos moc ráda podívala - Meskla na úpatí Lefka Ori, původně starověké město s pozůstatky kyklopských hradeb, s dvěma byzantskými kostelíky ze začátku 14.stol. se zbytcky antického chrámu, a s novým impozantním kostelem. Městečko bylo zničeno za Benátčanů i Turků, později znovu obnoveno i s kostely. Nádhera, že? Střílet by ti Kréťani fakt už nemuseli ... :-) http://www.youtube.com/watch?v=8dDUE2LoWN8
Uživatel: elpe69 4.5.2014  
Marci, dobrý tip na výlet :-)
Uživatel: zzuzlanka 9.5.2014  
Výlet na Balos? Jak nejlépe se tam dostat? Četla jsem, že autem je to docela zážitek, lze se tam dostat i nějak jinak? Díky za tipy ;-)
Uživatel: Parros 9.5.2014  
Když ne autem, tak třeba lodí to je taky zážitek (*) :-)
Uživatel: madona66 9.5.2014  
I já myslím že to jde jen lodí nebo autem, pro mě lepší lodí...byli jsme tam několikrát, lodí je to krásný zážitek, jen je velké množství lidí, ale je to velká loď tak to jde...někdo se i opaloval na přídi... :-) dá se tam krásně naobědvat, velký výběr jídla :-) lístek se koupí v přístavu, vyjde to mnohem levněji než jet s CK na výlet.
Uživatel: Tamaris 10.5.2014  
Pro madona66 ze dne 09.05.14/21:11

Pokud pojedeme autem, jak daleko se ještě musí pěšky? Lodí to s dětma nedáme, je to skoro na celý den.
Uživatel: Niky 10.5.2014  
Pěšky z parkoviště je to max .20 minut a je to moc fajn.
Uživatel: madona66 11.5.2014  
Pro tamaris: jejda, já nemám vůbec odhad teda, ale cca 1,5 km?je to z kopce tak je to v pohodě, ale cesta zpět je prima, ta je zase hooodně do kopce :-)
Já zase nerada autem, je to cesta fakt úžasná, no prostě šotolina, kameny, výmoly, úzké, ale je fakt že to vyjde zase o dost levněji než lodí :-) a adrenalin je to úžasný.Pro mě je to lepší zase (*)
Uživatel: Háňa 11.5.2014  
Asi 5 minutová cestička od parkoviště v této kvalitě.
Uživatel: Háňa 11.5.2014  
Pak asi těch 15 min. dolů. Zpátky je to horší, ale dá se s přestávkami zpětného pohledu na tu nádheru. Z lodi se to takto nevidí, já bych neměnila.
Uživatel: tony2 26.5.2014  
Prosím, kde se dá v Chanie nejlépe zaparkovat, přivítáme co nejblíže přístavu nebo starého města? Našla jsem interaktivní mapu, ale zrovna "parking" se mi neotevírá. V jednom z cestopisů jsem našla zmínku "nalevo od přístavu", pak u hotelu Porto Venezia" ...?Díky!
Uživatel: Kusnirova 26.5.2014  
Marcelo, je to lepší zaparkovat u benátského přístavu . Přikládám scan trasy z mapy, zelený zvýrazňovač. Sjíždět už na prvním sjezdu (pojedeš z Paleochory tuším) Sjedeš u přístavu, ten bude po pravé straně. Když nebude místo na parkovišti,tak se tam dá zaparkovat v boční ulici bez problémů. Jsou tam i parádní čisté záchody. Je tam dost jednosměrek, motáme se vždy, ale zatím jsme se tam nějak pokaždé domotali.
Uživatel: tony2 26.5.2014  
Radano, moc díky! Od Paleochory nepojedeme, chceme ještě před prohlídkou města zvládnout Stavros a pláž Řeka Zorby, pak teprve Chaniu, ale to je jedno, takže ta informace, co mám - vlevo od přístavu bude asi dobře, viď? A i ta zmínka o WC je důležitá! Píšu si!! :-)
Uživatel: Kusnirova 26.5.2014  
Tož to nevím. To už bude lepší to auto šoupnout někde na začátku Chanie. Tuším, že nepojedete zpátky přes Soudu na dálnici, ale rovnou na centrum Chanie od Tersanas. Pak ten přístav bude nalevo a dokonale čisté městské záchody na pravém konci.Přístav je mini. Koukám, že chceš taky vidět totálně klidné moře, když máte v plánu Stavros. To je rybník oproti normálnímu moři.
Mniši v Agia Triada mají moc dobré víno. :-)
Uživatel: tony2 26.5.2014  
Radano, tu pláž Řeka Zorby chci vidět jen z nostalgie a taky hlavně proto, abych byla na místě natáčení toho nádherného filmu! Byla jsem už varována ze všech stran, takže jsem připravena na vše. Ale jet tam musíme! :-)
Uživatel: Kusnirova 26.5.2014  
Proč varována, já z toho byla nadšená. Nádherný bílý písek, totálně klidná teplá voda. My tam zaparkovali na 3 hodiny a z vody jsem nevylezla.
Kýčovitá skála na konci, nemělo to chybu. :-)
Uživatel: Kusnirova 26.5.2014  
Tady je foto od lehátka. Parkoviště krásně prázdné a lehátek hromada. Krapet dražší, ale proč bychom je nenechali trochu vydělat.
Uživatel: tony2 26.5.2014  
To jsem ráda, fotka je krásná! :-) Na druhou stranu tuším, co mě čeká, ale časy se holt mění ... :-) Ty tři hoďky to teda nebudou, protože nás bude čekat ta Chania :-) , ale chvilku pobudeme určitě! Máme toho v plánu nějak moc! Jedině, že bychom to obrátili a jeli nejdřív do města!
My bychom do Chanie přijížděli tím pádem od Agia Mariny po té pobřežní ... píšu to dobře? To bychom to k přístavu měli nejblíže!
Uživatel: Kusnirova 26.5.2014  
To by byl ten první sjezd a přístav napravo. Asi bych se nejdříve prošla tou Chaniou a Stavros si pak dáš jako relaxaci. Pokud nechcete nakoupit nějaké zásoby jídla v tržnici. Tam bylo dobrot. Ráno se ve městě i lépe zaparkuje. Zpátky to pak vezmete na Soudu a dálnici, tím se vyhnete dalšímu průjezdu městem. To už ale budete i kousíček od Aptéry, ta by taky stála za zastávku. Tak cca 2 km od křižovatky v Soudě /doleva, směr Rethymno a pak je po pravé straně kousek odbočka Aptéra /.
Uživatel: tony2 26.5.2014  
Aptera je úžasná lokalita, mám ji v širším plánu - jen nevím, jak vše stihnout! Je to nejvzdálenější místo v plánovaném programu. To už jsem i na Akrotiri vypustila další parády! :-( Je to z JZ daleko - chtělo by to další návštěvu ze severu - příště!!! :-)
Uživatel: admin 26.5.2014  
Pro tony2 ze dne 26.05.14/15:56

My jsme několikrát parkovali na místě, které jsem ti vyznačil na mapě. Je to kousek od staré části města za betonovou zdi a zadarmo :-) Bylo to v roce 2012, letos tam budeme taky parkovat.
Uživatel: tony2 26.5.2014  
Děkuji mockrát! To bude ono! :-)
Uživatel: lu-lu 26.5.2014  
Marcelo, nezapomeň, že v Chanii je v centru archeologické muzeum. I ta tržnice stojí za to a odpoledne odpočinek ve Stavrosu. Dobrá volba.
Uživatel: tony2 26.5.2014  
Díky za upozornění, Luďku, nezapomenu!http://fysis.cz/N/01GR/11Kre/10Cha/02ChaM1/index.htm
Četla jsem, že i to Námořní muzeum je velmi pěkné.
Moc se na Chaniu těším, nebyli jsme tam ještě, ač už jsme na Krétě pobývali 2x. Jenže z jihu bylo tedy pro nás daleko a z Bali s malými dětmi rovněž. Snad si to tedy nyní vynahradíme! :-)
Uživatel: Portishead 27.5.2014  
Podél té pobřežní komunikace u toho parkování, co vyznačil Roman, probíhají tuším každý čtvrtek super trhy s čerstvým ovocem, sýry, medy...takže je ta komunikace i uzavřená. Vždycky se chceme jen podívat a odcházíme obtěžkáni taškami. Líbí se nám víc než Křížová tržnice.
Uživatel: Háňa 27.5.2014  
Na této fotce je krásně vidět cesta na Balos.
Uživatel: elpe69 27.5.2014  
Marci, to námořní muzeum je fakt parádní! My tam přečkali polední (-) a nemít hlad tak tam jsme do večera :-) Je tam fakt co vidět.
Jinak já parkoval první návštěvu kousek dál od centra, ale při další návštěvě jsem zaparkoval jak radil Roman za betonovou zdi.
Uživatel: tony2 28.5.2014  
Lubo, tobě i všem ostatním díky za pomoc, už se na západní Krétu moc těšíme! (x)
Bude to z Paleochory trochu více ježdění, ale my na pláži stejně dlouho ležet nevydržíme! Navíc vstávám brzy a na pláž chodím už za rozbřesku.
Ráda bych skoukla pláže v nejbližším okolí - na východ i západ od Paleochory - od Elafonisi po Sougii,
- pak Elafonisi samostatně s výletem po vnitrozemí -Voutas, Elos, Chrisoskalitissa a zpět přes Kedrodasos a hory,
- Chaniu přes Kandanos, Vouves, Maleme, Agia Marina, zpět přes Stavros a pak již domů na jih přes Agia, Alikianos,
- Balos opět vnitrozemím přes Vlithias, Dris, Elos, Kissamos, zpět na Falasarnu, Milia, Ag.Sofia
- Omalos s návštěvou horských vesniček Anidri, Prodromi, Mertes, Rodovani, Koustogerako, Meskla-Lakki.
- lodní výlet Paleochora-Sougia s návštěvou Lissosu
Takže nám na válení zbydou necelé 4 dny. Po návratu dám vědět, co se podařilo, co se nestihlo ... :-( :-) My většinou zabloudíme, a na Krétě se bloudí obzvlášť krásně ... (x)
Uživatel: almina 28.5.2014  
Držím palce, ať se zadaří, máte toho v plánu opravdu požehnaně :-) ! Takže krásnou pohodovou dovolenou (-) __| [o] )O( !!!
Uživatel: tony2 28.5.2014  
Ali, díky, ale ještě musíme 14 dní vydržet!
Uživatel: cikona 28.5.2014  
Marcelko, krasny program, ale tohle ja nahlasit doma, tak draha polovicka zrusi letenky a nejede se nikam, musela bych mu to davkovat postupne :). Namorni muzeum je uzasne, tam se nam libilo moc, krasna je vecerni Chania, coz asi z Paleochory moc nehrozi. Urcite bych si na Chanii vyhradila den, kdy jsou trhy, tedy ctvrtek, me osobne trznice v Chanii tak uzasna neprisla, co se tyka vyberu...ale asi jsem uz rozmazlena, ty poulicni trhy mivaji vetsi kouzlo :). Zato se mi libilo v "kozene ulicce" vedouci z trznice a Chania je velice fotogenicke mesto. Nam letos asi Kreta nevyjde, skoda...pro nas jedinecny ostrov, jidlo, lide, priroda a bloudeni (a to jezdim s Rekem) :-) .
Uživatel: Kusnirova 28.5.2014  
Marcelo, to je přesně i náš případ. Bloudíme všude. Už několik let máme zakoupený podrobný atlas Kréty 1:50 000. Tam je každá polňačka a moc se nám osvědčil. Na navigaci jsme si nezvykli, svítí tam stejně moc slunce a já toho moc nevidím. Tržnice se mi líbila z hlediska architektury a těch mini taverniček a krámů s jídlem. Čaje a kosmetika tam ale byla cenově výhodnější taky proti letoviskům a ucelená nabídka. Zato kožená ulička byla pro nás spíše k zasmání, většina made in China, Indie a v lepším případě Turecko,pokud bylo něco řecké, tak jednoduchá řezaná technologie. My jsme v Čechách mnohem vyšší level, máme tu špičkové malé manufaktury vyrábějící pod svou nebo pod drahými světovými značkami. Je to naše profese, proto si dovolím to hodnotit. :-)
Uživatel: machajda 28.5.2014  
Marci, mě ten Tvůj plán taky trochu vyrazil dech.... :-) Ale v dobrém. Asi to dělá mega dojem tím, že jsi vyjmenovala všechny dědinky, kterými budete projíždět,ale i tak to vypadá nabitě. :-)
Já mám auto na 8dní a více méně mám na každý den jednu pláž, případně soutěsku.... Nebo spíš dopoledne pláže v blízkém okolí, odpoledne na dojezd... Ale zase je fakt, že už jsme v těch místech loni byli, tak něco je projeto a můžeme to brát vlažněji... :-) :-) Vzhledem k tomu, že neplánuješ poprvé, tak to máš jistě perfektně rozebráno a je vidět, že se tam moc těšíš. Tak přeji krásnou dovolenou a až budete odjíždět, tak si vzpomeň, že mi teprve přijíždíme. :-) :-)
Uživatel: tony2 28.5.2014  
Ono to "nabitě" jen vypadá, všechna místa podrobně neprozkoumáme, u některých to je jen uvedení směru, i když lokality jako Vouves-nejstarší oliva, nebo Maleme-starověká hrobka, Agia Sofia-jeskyně s kaplí, obce Kandanos, Kouskogerako, Anidri, Mertes, Rodovani, Meskla-Lakki mě velmi zajímají, ať už pro polohu na původních starověkých městech, pro jejich byzantské kostelíky či památky na odvěký odboj Kréťanů proti všem! A např. lodní výlet s pěší tůrkou na Lissos bude vlastně celodenní. Co asi pořádně nestihneme je Mília, ta by potřebovala delší čas ...
Všechny výlety jsou spojené s koupáním na nádherných plážích - Balos, Elafonisi, okolí Paleochory, sever Kréty, a ty nám, myslím, jako vždy plnění programu naruší :-)Takže na Paleochoru samotnou nám zbyde 3,5 dne. To půjde ...
:-) :-)
Uživatel: cikona 28.5.2014  
Radano, ja kdyz jsem tam byla, tak to melo peknou atmosferu, o kvalite a puvodu vyrobku v turistickych lokalitach si ve vetsine pripadu nedelam iluze, uz nejaky patek v Recku ziju. Ale vyrabeli tam kretske holinky, to bylo pekne :).
A v Mournies u Chanie je sverazna domoroda taverna, maso na kila, takovy pravy recky pajzlik :).
Uživatel: tony2 28.5.2014  
Irenko, našla jsem v Mournies tyto taverny - Kypros i s manoulkou :-) , Panorama, Volakas a Aghistri Fishtavern a Manos. Která je ta tvoje?
Uživatel: cikona 28.5.2014  
Marcelko, byli jsme v Kyprosu, doporucil nam to mistni Kretan, ale asi to chce navecer, pro tu spravnou atmosferu...coz asi taky neni u vas realne...a ani nevim, zda maji vubec otevreno i na obedy :(. Ale vy si najdete taveren dost a dost i v Paleochore, toho se nebojim :). Jinak jsi obdivuhodna, ze si najdes hned 5 taveren, to ja takto vybavena na dovolenou nejezdim...ale nam se to asi keca, poptame se mistnich a je to :). Jinak v Chanii jsme prvni vecer jedli v taverne Chrysostomos a jidlo bylo take dobre, vyborny salat a vinecko bile :).
Uživatel: tony2 5.6.2014  
Ještě bych měla dotaz ke Stavrosu, Akrotiri kvůli filmu Řek Zorba - víte někdo přesně, kde se natáčely vesnické scény - lépe řečeno, co to bylo za vesnici? Byl to opravdu Stavros? Nejde mi o pláž, ani ten vrch - to je jasné, ale přímo o tu obec! Díky!
Uživatel: Parros 16.6.2014  
Zorba se natáčel v Kokkino Chorio. Něco se tam změnilo, něco vypadá stejně jak ve filmu :-)
Uživatel: tony2 22.6.2014  
Tomáši, díky, našla jsem tvůj vzkaz až po návratu, ale nevadí, stejně bychom asi místo nenavštívili, vesnice již byla dosti daleko od našich plánů a toulek. :-( Ve Stavrosu jsme byli. :-(
Uživatel: machajda 3.7.2014  
My jsme letos výletovali hlavně po plážích v blízkém okolí Koutsouras a Makrigialos

většina z nich není vidět z hlavní cesty a musí se trochu pátrat.... Ale když víš.... :-)

např. pláž Maheridia a k ní přilehlé další dvě zátoky....
Uživatel: machajda 3.7.2014  
My jsme letos výletovali hlavně po plážích v blízkém okolí Koutsouras a Makrigialos

většina z nich není vidět z hlavní cesty a musí se trochu pátrat.... Ale když víš.... :-)

např. pláž Maheridia a k ní přilehlé další dvě zátoky....
Uživatel: machajda 3.7.2014  
Nebo pláž Bonda, kousek za Achlií
Uživatel: machajda 3.7.2014  
Protože jsme byli loni na lodních výletech, letos nebyl žádný. Dali jsme ale celý Sarakinin Kaňon, což byla paráda
Uživatel: machajda 3.7.2014  
A taky Richties George - který jsme z časových důvodů nedali až k pláži. Došli jsme tak do 3/4 k tomuto nádhernému vodopádu
Uživatel: market07 3.7.2014  
Hani super!! A máš pravdu, přijde mi, že je opravdu jihovýchod zelenější než co jsme byli v roce 2012 a 2009! Už se nemůžu dočkat! Na [o] Diaskari beach u Mikri Poli (x)
Uživatel: machajda 3.7.2014  
Kousek od Makrigialosu je jeskyně Vreiko - taky fajn zážitek, byli jsme překvapeni z velikosti jeskyně...
Uživatel: Barunka9 3.7.2014  
Aktuální dotaz z Kréty - dá se dojet zapůjčeným obyčejným autem na Balos? Samozřejmě, že v autopůjčovně nám tohle území prošktali, že se na to nevztahuje pojištění a blablabla, ale někde tady v diskuzích jsem četla, že se to dá.
Uživatel: tony2 4.7.2014  
Cestu na Balos běžným autem ti nikdo v půjčovně nedoporučí, ale jelo jich tam hodně. Cesta je kamenitá, cca 7 km, lepší džípem. My to jeli Suzuki.
Uživatel: istvan3 4.7.2014  
Mam otazku tiez k tomu balosu, je nutne mat pozicane skorej terenne auto? Normalnym sa tam nedostanem?
Uživatel: tony2 4.7.2014  
Istvane, jak píšu v předchozím příspěvku-cesta je dost kamenitá, hodně se kličkuje mezi šutráky, ale potkávali jsme běžné vozy. Projedeš, ale doporučovat ti to nebudu.
Uživatel: Portishead 4.7.2014  
Istvane, jezdí tam drtivá většina osobáků i těch nejmenších. Ovšem buď to nevědí nebo vědomě riskují to, že při jakékoliv poruše se na takovýto povrch nevztahuje pojištění od půjčovny a opravu hradíš celou sám.
Za sebe můžu říct, že jsme tam jeli před lety myslím se Suzuki Swift. Byly to nervy, ale myslím, že při opatrné jízdě se to dá v pohodě zvládnout.
Ale jak říká Marcela, doporučovat ti to nebudu... :-)
Uživatel: istvan3 4.7.2014  
Oki, vdaka.... inak neviete nahodou ci zo strediska Plakias z pristavu robia nejake lodne vylety, napr na elafonisi, ostrov christi, alebo nieco podobne... dakujem za info.
Uživatel: machajda 4.7.2014  
Kdysi dávno jsme z Plakias jeli lodní výlet na pláž Preveli.... :-)
Uživatel: k.janis 4.7.2014  
My na Preveli jeli autobusem z Plakiasu.S takovým autobusem jsme nejeli ani na dovolenou. Bylo to tam perfektní. :-)
Uživatel: Mikhail 6.7.2014  
Pro všechny, kteří mají v bližší či vzdálenější budoucnosti v plánu návštěvu Kréty a především ,,výletování,, po tomto nádherném ostrově, dávám odkaz na místní ( krétskou) cestovní kancelář, kde vám česky mluvící průvodci či delegáti zprostředkují vše, co si jen budete přát..;-) jelikož v češtině mají prozatím jen facebook stránky, dávám odkaz na ně...

https://www.facebook.com/pages/KR%C3%89TA-v%C3%BDlety-po-ostrov%C4%9B-za-v%C3%BDhodn%C3%A9-ceny/704807766243695?sk=info
Uživatel: Editha 6.7.2014  
Ahoj, chtěla bych se zeptat, jak vypadá silnice z Malie do Agios Nikolaos. Je to dálnice nebo normální a se skútrem se tam na ni dostaneme? Díky.
Uživatel: machajda 7.7.2014  
Edith, já myslím, že se tam dostanete, určitě jsem tam viděla čtyřkolky. A podle mě se v nejhorším dá jet po pobřeží... Ale asi to bude delší :-)
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
Z Málie nabehnete na super dialnicu,vezmite to na Eloundu a z Eloundy do Agios Nikolaos/ je to kúsok cesty,pár km/ okolo pobrežia je zas krásna dialnica :-)

sem nabehnete a z Málie je tiež dobrá asfalt.cesta |.| :-)
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
Stavte sa pár km od Málie po pravej strane v Selinári ,kostol sv.Jiri.nemám rž/ :-) nádherné niečo a aj výhľad je krásny odtiaľ,myslím je to aj kláštor,kde žiju mnísi, je predná časť kostola otvorená

tak áno, je to písané, že tam žiju mnísi :-) neni to len samotný kostol,je to dosť veľké http://translate.google.sk/translate?hl=sk&sl=de&u=http://www.reiselexikon.de/gebiet-a-z/europa/griechenland/griechenland-sehenswuerdigkeiten/kloster-selinari.html&prev=/search%3Fq%3Dkloster%2Bselinari%2Bkreta%26biw%3D1366%26bih%3D652
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
Kostol je do mierného kopca pár metrov a oproti v tých skalách behajú kozenky Kri Kri a riadne mékajú,sa to tam ozýva krásne :-) a tiež ích vidieť pekne
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
Tu vidieť kri kri ,majú čierné hlavy :-) fotené z mobilu, nič moc , ale vidieť :-)
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
Ešte kozenky :-) neuveritelné,jak skáču na tých skalách :-)
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
Tu je hlavný ťah z Málie do A.Nikolaos :-)
Uživatel: Maruska777 7.7.2014  
A tu vidíš Selinari pár km za Máliou, jak je ten kostol a kozenky :-)

no a z tohto si vytlač podrobnú mapu :-) http://www.infokreta.cz/mapa.html#

:-) http://www.infokreta.cz/photos/Articles/Mapa/Kreta_mapa.jpg
Uživatel: Kusnirova 7.7.2014  
Na tom skůtru to bude trochu sebevražedné. Je tam dost provoz a hlavně rychlý provoz. Vezměte to raději po staré - Paleo Odos, to pobřeží stojí za vidění a bude tam klid. Ona vede skoro souběžně a vyjíždí na hlavní křižovatce těsně před Agios Nicolaos. Z Malie normálně po pobřeží směr Agios Nicolaos - Paleo Odos. /stará cesta/
Uživatel: Editha 7.7.2014  
Děkuji za tipy. Asi to vezme raději kolem toho pobřeží :-)
Uživatel: Parros 7.7.2014  
V roce 2008 jsme po té dálnici jeli na skůtru několikrát a bylo to v klidu. Byla tam široká krajnice, tak se dalo v pohodě jet za ní.
Uživatel: Vřesiňáci 8.7.2014  
Mariko, díky za tip na Selinari. Ten klášter vypadá nádherně. Už jsem ho zařadil do itineráře :)
Uživatel: Maruska777 8.7.2014  
OK :-) Tomáš Janka ,tak ešte nejaký záber z kláštora sv. Jiriho :-)

Inak my sme prechádzali tou hlavnou cestou 2 x v 2010 a v 2013 ,no a žeby bol nejaký veľký provoz ? som si nevšimla,ale je pravda, že to bolo v juni a nie v júli a auguste :-) |.| __| (*) :-)
Uživatel: Maruska777 8.7.2014  
Nevzalo mi to foto,ešte skúsim raz .....
Uživatel: Maruska777 8.7.2014  
:-) :-) :-) menšie sa sem vmestia :-)
Uživatel: Maruska777 8.7.2014  
Dá sa aj odpočinúť a je docela pekny výhľad na more a potom kri kri, oplatí sa tam zastaviť :-)
Uživatel: Maruska777 8.7.2014  
Vo vnútri je to ,,klasika,, pekné, sme aj sviečky zapálili (x) :-)
Uživatel: Maruska777 8.7.2014  
Ešte niečo som zmenšila :-)
Uživatel: Barunka9 8.7.2014  
Jeste se vracim k ceste na Balos, kterou jsme prave dnes absolvovali. :-) Na parkovisti, ze ktereho se schazi dolu, bylo asi tak 95% normalnich osobaku, vetsinou mensich nez vetsich. Jen pro info. ;-) Jinak po precteni rady prispevku na diskuzi jsem byla pripravena na nejhorsi, ale mozna prave proto, jsem byla prekvapena, jak cesta vypadala. S nasim Cliem jsme ji zvladli v pohode, jen samozrejme pomalu a obezretne. Cesta je ale celou dobu siroka, da se vybrat dobra "stopa". :-) Ve finale mi nejhorsi prislo to parkoviste. :-)
Uživatel: Barunka9 8.7.2014  
Jinak ale byl Balos pro me velikym zklamanim. Samozrejme co clovek to nazor, ale krome toho ze je mimoradne fotogenicky a ma nadhernou barvu vody v kombinaci s bilym piskem, nenabizi nic. Teda nam nenabidl. Ale podotykam, ze my nevyhledavame lehatka se slunecnikem a spolecnosti turistu ze vsech koutu Evropy. Nebyt te umorne cesty, kterou jsme absolvovali s nasi ctyrletou dcerou, a ktera si potrebovala odfrknout, otocila bych se na podpatku a vratila se hned zpet. Proste ze shora vypada mnohem lepe nez dole.
Uživatel: tony2 10.7.2014  
S dovolením reaguji na předchozí příspěvek - Barunko, a co jste si ještě představovali, že na Balosu bude? Kromě těch úžasných barev, co příroda vytvořila, nádherné vody v kombinaci s bílým pískem, fotogeničnosti tohoto neuvěřitelného místa, které je jedno z nejkrásnějších na Krétě, a dá se říci, že v Řecku vůbec?
Pro nás byl pohled na zátoku a přilehlé ostrovy jeden z nejkrásnějších zážitků!
Uživatel: mykonos 10.7.2014  
úplný súhlas s tony2.... k tomu krásnemu prírodnému výtvoru naozaj nič nechýba. Je to miesto, kde ľudská ruka našťastie neurobila škody na tom, čo vytvorila príroda, kde našťastie nie sú rôzne "rýchle občerstvenia", kde nie je lehátko na lehátku, kde nie je žiadny asfalt, betón.... na každom prospekte o Balose, či fotke je vždy len krásna príroda, tak fakt neviem, čo iného tam niekto očakáva....
Uživatel: Barunka9 10.7.2014  
Spatne jste me pochopili, je to krasny prirodni ukaz, o tom neni pochyb. Cestou dolu jsem fotila jako silena a dolu jsem se tesila. Ale proste jsem byla zklamana. Vedela jsem, ze muj nazor bude asi ojedinely, ale mam na nej pravo. Rozhodne necekam na stanky s fasfoodem, napraskany lehatka a vodni atrakce. Ale prave mi prislo, ze najit soukromi bylo obtizne a lehnout si jinam nez na lehatko s urvanymi sousedy neslo. Mozna jsme jenom spatne hledali. Cely muj prispevek byl o tom, ze proste z te cesty dolu vypada zatoka uchvatne, ale dole si tu krasu clovek nema sanci v klidu vychutnat.
Uživatel: Barunka9 10.7.2014  
Jasne, brzy rano, ale to k nasi smule bohuzel nebylo s malou mozne.
Uživatel: elpe69 10.7.2014  
To Barunka9: neboj ten názor nemáš sama :-) Z dálky na pohled krása nádhera...jj masový turismus :-(
Uživatel: machajda 10.7.2014  
Já třeba z podobného důvodu jako Barunka a elpe69 nemusím palmovou pláž Vai. Podle mě vysoce komerční záležitost. Letos jsem v hotelu slyšela jednoho pána na tuto pláž pět takové ódy - vůbec jsem nechápala. Ale každý je jiný, někdo má rád holky, jiný vdolky... :-)
Uživatel: mykonos 10.7.2014  
V čase, keď sme boli na Balose, na parkovisku hore bolo cca 5 áut. Takže keď sme zišli na pláž, boli sme tam takmer sami. Nezažila som "narvaný"Balos. Preto som hodnotila Balos ako malý raj..... sem - tam človiečik a inak len nádherná príroda.
Uživatel: Kusnirova 10.7.2014  
Machajdo, jak to vypadá s archeologickou lokalitou v Paleokastru? Mělo by být vedle Chiona beach, ale v průvodci píšou, že není přístupné. Vai asi koukám vynecháme a pojedeme rovnou na Itanos. Miluju kombinaci archeologické lokality a krásného koupání. Dokonalá je v tom Falassárna a Kommos na jihu Kréty. To se ten program letos nějak zhušťuje, ještěže se teď v srpnu na chalupě budeme jenom čvachtat a válet. . To máme v plánu jen dodělat Elefternu, je hodně rozsáhlá a hlavně se tam všechno špatně hledá.
Uživatel: Portishead 10.7.2014  
Pro Barunka9:

Tak to je bohužel s krásnými fotogenickými místy, že musíme počítat s tím, že nebudou jen pro nás. Ovšem Balos za to nemůže. Tebe zklamalo hafo lidí, ne samotný Balos, jestli to dobře chápu.
Ale i tak to jde, když se chce. Musí se ale vyrazit v dobu, kdy tam není "špička" a většina turistů je pryč. Nejlépe ráno, než dorazí lodě. Ve vašem případě to kvůli malé nejde, takže člověk musí hledat něco méně objevené.
To samé platí i pro Elafonisi, která má ale alternativu v Kedrodasos hned vedle s nádhernými plážičkami a doposud masově neobjevený. Ani místní úřady tam zatím nechtějí povolit žádnou stavbu. Snad to ještě nějaký čas vydrží. )O(
Uživatel: machajda 10.7.2014  
Radano v tomto bohužel neporadím, nejsem archeologický nadšenec... :-(
Uživatel: re.bok 10.7.2014  
Zdravím Vás všechny, Machajdu vítám zpět v reálném světě. Jak se tak přibližuje termín, je mi čím dál jasnější, že výlety budeme muset tahat z klobouku až na místě. Už teď se těším, co všechno uvidíme a už teď je mi lito, co všechno neuvidíme. Během příštího týdne objednáme povoz. Na skútr asi k naší lítosti rezignujeme(do auta se vejde víc krámů):-D Položím jen jednu otázku. Jak na jihozápadě "pomáhají a chrání "B-)
Uživatel: lu-lu 10.7.2014  
Balos byl magický. Již před několika lety někdo upozornil na oázu klidu i tam. Radou jsme se řídili a celý den jsme byli v levé části zálivu. Je tam mini taverna, dvě malé písečné pláže, dokonce sprcha s odsolenou vodou a absolutní klid. Jedno z nejlepších šnorchlování na Krétě. Byly tam "bazénky" s křišťálovou a hlubokou vodou. Zábavné bylo, pozorovat z velké dálky stovky turistů, kteří přijeli na Balos na dvě hodiny, zaplnili ty řady slunečníků a pak zpět na loď.
Uživatel: elpe69 10.7.2014  
To Pavel: zatím jsem za tři dny cestování po Krétě nepotkal žádnou hlídku, která by stavěla. Nepočítám "cajty" v autě pod majáky, ty jsme potkali 3x a vždy v protisměru. No a dnes při cestě z Plakiasu do Chanie jen stály u silnice a koukali na prasklé potrubí, které krásně sprchovalo všechny auta včetně nešťastníku v kabrioletech :-) tak tak jsem stačili zavřít okna...
Uživatel: tony2 11.7.2014  
Ještě k tomu Balosu - osobně se domnívám, že z Paleochory je to výlet náročnější vzhledem ke vzdálenosti. Rovněž tak návštěva Chanie a severního pobřeží vůbec. Ono se řekne 60 km, u nás to je brnkačka, ale na Krétě v horku a s ohledem na místní cesty ... My jsme k tomu ještě stále zastavovali a fotili ... Nemohli jsme si nechat ujít např. nejstarší olivu, pár krásných vesnic na cestě, soutěsky, památky, vyhlídky, koupání aj. Z každého výletu na sever jsme byli polomrtví :-( a proto jsme byli nejspokojenější při výletech v okolních horách a horských vesnicích-nejkrásnější byly výlety pod Lefka Ori např. se zakončením v obcích Livadas a Koustogerako a později severněji v Lakki a Meskla. Navíc v horách jsme nepotkávali často hodiny živáčka, jen nádhernou voňavou přírodu! (x) Krásné to bylo i v Omalosu a okolí.
Uživatel: machajda 11.7.2014  
Pavle, já se přidávám k Lubovi - policii jsme potkali na cestách jen 1x a to zřejmě u nějaké kolize motorkářů.... Jinak kousek od našeho hotelu měli office a byli téměř stále na místě. :-) :-)
Uživatel: Barunka9 11.7.2014  
Tak my na cestách potkali policii jednou, jeli v protismeru. Tot vse. :-) Pomahaji a chrani se asi pred upalem. :-) Jinak tady nevim, co by kontrolovali, nikdo nic neresi - pasy, svetla, deti na prednich sedackach, nekdy i s tatinkem za volantem, deti na skutru, zastavovani kdekoliv na silnici na slovicko se sousedem, motorkari bez helmy, parkovani,... proste no stress. :-)
Uživatel: Kusnirova 11.7.2014  
Na cestě jsou na turisty hodní, jednou jsme předjížděli dvě auta vedle sebe a jedno z nich byli policajti. Tak to v nás hrhlo, ale nechali nás. Jediné co bych doporučila je dodržovat zákaz parkování. Tam ten problém může nastat a není to tak snadné jako u nás. Řeší se to na stanici a je to krapet komplikované.
Poslední roky hlídají i rychlost, ale zastavují místní. My už se taky krotíme. Bývají často na dálnici Heraklion - Rethymno.
Uživatel: Petaloudi 13.7.2014  
My jsme včera v okolí Chanie potkali dvě hlídky, které stavěli auta. A ve Stavrosu přišla na kontrolu na pláž přístavní policie a chvíli tam zpovidali plavcika. Asi měli nějaký akce :-)
Uživatel: elpe69 17.7.2014  
Doporučují všem, kteří mají v oblibě soutěsky navštívit jednu u vesničky Patsos (bohužel přesný název soutěsky neznám, ale je tam super taverna www.taverna-drimos.gr). Soutěska ústí do přehrady "Amari Dam Reservoir"
Uživatel: elpe69 17.7.2014  
"procházka" zabere cca hodinu-dvě dle zdatnosti a zvládnou jí i děti :-)
Uživatel: elpe69 17.7.2014  
A to jsme tam původně jeli jen kouknout na "Antonios Cave"
Uživatel: Portishead 18.7.2014  
Lubo, díky za tip. Soutěska je: "Gorge of St. Anthony" )O(
Uživatel: machajda 18.7.2014  
Přidávám se Lubo, díky za tip :-)
Uživatel: Prochy 19.7.2014  
Ahoj všem aktivním turistům. Mám dotaz: jel jste někdo do nebo z Paleochory jinou cestou? Klasickým osobním autem. Podle googlu jsou všude asfaltové silnice. Zajímá mne trasa: Paleochora-Anidri-Prodromi-Rodovani-Epanochori-Prases-Nea Roumala-Chliara-Ali Kanos. Prostě chci jet zpět jinou trasou. Díky Prochy. :-)
Uživatel: Parros 19.7.2014  
Pro Prochy ze dne 19.07.14/12:42

Podobnou cestou jsme jeli vloni na skůtru z Paleochory do Platanias. Jen jsme nejeli z Paleochory do Rodovani přes Anidri, ale přes Azogires a pak už dál stejně.
Uživatel: Marcela K. 19.8.2014  
Chci poděkovat za tip na soutěsku St. Antony, došli jsme ji celou až pod přehradu, zpočátku procházka, potom již provazy a žebříky, ale našemu synkovi takové vzrůšo naprosto vyhovuje, jde se celou cestu vlastně ve vyschlém korytu říčky, pokud se vyjde jako my kolem 9,30 tak se většina cesty zvládne ve stínu, zpět jsme se k taverně dostali kolem 12,30 a to již bylo vedro a do soutěsky svítilo sluníčko. Taverna je pěkná, jen v neděli se změní v továrnu na jídlo, kde se sjíždí celé rodiny Řeků, jdou ke kapličce a pak se ve velkém hoduje. Číšnící berou objednávky Ipodem, mají sluchátka a vše se řídí počítačem. Jsou tam pro děti zvířátka a hřiště. Vaří skvěle, vzájemně se neslyšíte, ale super.
Přehradu jsme nakonec viděli až ze silnice, zezdola je pečlivě natažen plot, aby jim tam turisti nelezli.
Uživatel: Portishead 19.8.2014  
Soutěsce se říká i "Patsos gorge".
Uživatel: Portishead 19.8.2014  
Mezi starým Chersonisosem a vodním parkem Acqua Plus (jihozápodně od starého Chersonisosu) se nachází "Labyrinth Park" s atrakcemi pro děti i dospělé (labyrinty, miničtyřkolky, minigolf, lukostřelba, jízda na koních, keramická dílna).
http://www.labyrinthpark.gr/
http://www.labyrinthpark.gr/videos.html
Uživatel: RottenFox 19.8.2014  
Pro Portishead ze dne 19.08.14/08:30
Kolik tam prosím stojí vstupné? Nikde to na jejich webu nevidím.
A díky za zajímavý tip. :-)
Uživatel: Ondřej001 20.8.2014  
To Marcela-kudy jste k soutězce jeli,je tam nějaké parkoviště?jestli jsem to dobře pochopil,musí se jít tam i zpátky(stejná cesta?nebo to jde i jinudy?)
Uživatel: Portishead 20.8.2014  
Pro RottenFox ze dne 19.08.14/10:03

http://www.labyrinthpark.gr/pricelist.html
Uživatel: elpe69 20.8.2014  
Marci, jsem rád že se soutěska líbila...hmm my tak daleko nedošli, příště to musíme napravit :-)
Uživatel: Marcela K. 21.8.2014  
To Ondřej-k soutěsce nemůžeš zabloudit, všude jsou poutače na tavernu Drimiskos, http://www.taverna-drimos.gr, která je přímo u v chodu, na straánkách je i mapka, parkování tam dost, ale hned ráno, jak jsme vylezli po 4 hodinách , tak vzhledem k tomu, že se tam chodí pomodlit ke kapličce na počátku soutěsky celé rodiny, tak tam bylo naprosto nacpáno, dokonce i autobus. Soutěska se jako jiné musí jít zase zpět, to už tak zábavné není, to je fakt.
Uživatel: Marcela K. 21.8.2014  
Jinak včera jsme byli na v Choře Sfakion a Frangokastelu a dle jednoho cestopisu zde jsme se vrátili od hradu do vesnice na oběd do jedné zmiňované taverny na dakos a sfakiánskou palačinku s mitzhirou a medem. Fakt super. A pak jsme zase dle rady a to fakt díky autorovi našli pláž ne přímo po hradem, ale když se vlastně mine hrad, tak potom sjet ze silnice na apartmány Ammos a dojet silničkou na konec. Je tam pláž s písečnými dunami a neuvěřitelně teplou vodou, mělko, no po studené vodě u nás na plážích jsme se tam rochnili do večera. Musí se slézt dolů, ale je tam málo lidí, všichni sebou plácnou pod hradem.
Uživatel: madona66 16.7.2015  
Chtěla bych oživit trochu téma výletů na Krétě, sice již máme nějaký itinerář na cesty, ale přesto by mne zajímalo, má někdo šajnu o ceně dopravy loďkou na ostrov Chrissi ...a odplouvá se z Ireapetry myslíte?? Lístky se asi prodávají někde v přístavu že? Stojí tento výlet za vidění?..díky za rady a postřehy.. :-)
Uživatel: Taema 16.7.2015  
Pro madona66 ze dne 16.07.15/20:50

Na Chrisi jsme byly teď v úterý, z Ierapetra jezdí denně několik lodí, my jely první s odjezdem 10.20 h a návratem v 16 z Chrisi. Cena u všech prodejců (a že jich po městečku bylo hodně) stejná, 10 euro za osobu, pak ještě poplatek 1 euro za vstup na ostrov. Cesta trvá cca hodinou, a pokud si od myslím masovost aneb lidí moc, tak za vidění určité stojí... Na Golden Beach na druhé straně ostrova byly při naší návštěvě hodně vlny, takže kdo si v nich libuje, přišel si na své, já osobně ne, navíc mě jedna z vln hodila na kámen vmori tak šikovně, že mám rozseklou nohu jako suvenýr , ale až na toto určité doporučují, jela bych znova...
Uživatel: stewoo 16.7.2015  
Pre madonna66: tiez som to riesil, dostal som sa ku kontaktu k chlapikovi co ma vlastnu jachtu, pisal som mu, tak mi odpisal toto:
Hello Stefan
Thanks for your email! Chrissi island is a beautiful destination itself!
With the following options we try to help you to combine the beauty of the
island with a little cruise and a few activities which we think that you
will like! If you decide to visit Chrissi island with us you have 3 options:
1) to join a group of 17 people on the boat for 27,5euros per person and
22,5 for the children. We start 10:30 in the morning and return at 17:00. In
this case I just bring you at the island and then I will bring you back in
the afternoon.
2) to do the same thing but you have 3 hours on the island and then lunch ,
fruits and drinks on the boat according our special offer for 60 euros per
person, and 50 for the children.
3) To charter the boat just for you and do the trip as you like. The 3rd
option includes also lunch fishing, snorkeling etc the cost starts from 900
euros depending on what you like to do for the whole day - early in the
morning until late in the afternoon.
There is free parking near the boat!
You can buy the tickets on the boat and you have to be at the fishing port
of Ierapetra next to the Venetian castle, at 10:00am and departure at the
10:30am.
Because of the weather conditions it is not possible to do the trips every
day, so it is better when you will arrive to Crete to call me or email me.
I will tell you which is the best day according the weather forecast, so you
can organise better your holidays and enjoy the trip to Chrissi as much as
possible! Please for more details don't hesitate to email me back! We are
not perfect but we do our job with passion because we love what we are doing
and we are sure that you will be happy that you have chosen us for your trip
to Chrissi!
Thanks a lot.
Michalis
00306972894279
Uživatel: madona66 17.7.2015  
Pro Taema - Moniku a Stewo : moc moc děkuji oboum za informace, uvidíme jak
pořidime... ale určitě tam vyrazime tedy :-) auto lze jistě zanechat někde v přístavu že.. :-)
Uživatel: madona66 21.7.2015  
Zdravím při brzkém ránu.. ještě bych měla prosím otázku... má někdo tušení jak daleko je Ierapetra od Agia Pelagia, jak dlouho se pojede a kudy je nejlepší cestička?
Uživatel: stewoo 21.7.2015  
Tak vyzera to tak to nejak....117 km, a pocitaj s nejakymi dvoma hodinkami, stylom for fun :-)
Uživatel: madona66 21.7.2015  
Stewoo..moc díky..perfektní....a to je takto jak jsi mi zakreslil do mapky....nejlepší ano? Docela oklika...ale zase je to po nějaké docela hlavní silnici že.... :-) tak to abychom si přivstali.... :-) abychom stihli (*) ..
Uživatel: Taema 21.7.2015  
Pro madona66 ze dne 21.07.15/12:06

Možná podle mapky to vypadá jako oklika, ale jinak bych to nejela... kratší by to mohlo být jedině přes hory, ale to není myslím běžně sjízdné, snad jen pro zavilé dobrodruhy s terénní čtyřkolkou :) a rozhodně by to nebylo rychlejší... i ten odhad 2 hodiny zde považuji za reálný, tedy pokud byste chtěli dodržovat všude rychlost podle značek:), pokud pojedete jako místní, čili bez ohledu na ně, tak se to dá za ty dvě hoďky v pohodě zvládnout...
Uživatel: Taema 21.7.2015  
Ještě jedna momentka z Chrisi pro navnadění :)
Uživatel: madona66 21.7.2015  
Pro Taema...ano,to je jasný.. chápu, nejsme žádní dobrodruzi,když řeknou zkušení ..jeďte tudy,je to bezpečnější.. tak je to jasný..
Uživatel: madona66 21.7.2015  
Já píšu v práci přes tablet a mě vždycky se sem dá jen polovina textu než kolik ho napišu..
Uživatel: stewoo 21.7.2015  
Madona66: vidis kebyze kretu naplanujes o tyzden skor mohli by sme spolu na chrissi popijat mirthosa, lebo tiez chrissi planujem :-)
Uživatel: madona66 21.7.2015  
Stewoo..no ano,já si všimla že budeš na Krétě skoro ve stejném termínu jak my..
jen my tam pojedem okolo 9 září.. protože ještě musíme počkat na naše dvě dcery až přiletí za námi...no škoda.. ;-)
Uživatel: vostrucha 22.7.2015  
Prosím, neví někdo, jak to vypadá aktuálně s cestou na Balos? Nedávno se tady psalo, že bude uzavřena pro osobní auta.
V září budeme v Paleochoře a Balos bychom určitě rádi viděli. Masové výlety na Balos lodí mě dost děsí :-(
Uživatel: almina 22.7.2015  
Jani, na Balosu jsme byli letos v půlce června, říkali nám, že od 1.6. měla být cesta pro os. auta uzavřena, ale vše fungovalo normálně po staru :-) . Do září se ale může ledacos změnit, takže musíš počkat až na aktuální info od zářijových turistů.
Uživatel: sněhulík 22.7.2015  
I já potvrdím cesta na Balos v červnu normálně průjezdná ( po 3 hodinách strávených v autě z Bali bych asi byla dost vzteklá kdyby nebyla :-) ) ....kolona co nás jela byla opravdu slušná :-)
Uživatel: sněhulík 22.7.2015  
Na parkovišti hóóóóódně aut :-)
Uživatel: sněhulík 22.7.2015  
Ale protože sluníčko se jaksi nekonalo nebyl ani ten první dechberoucí pohled, jak to nemá barvu není ani to óóóó :-)
Uživatel: vostrucha 7.8.2015  
Prosím o radu :-)
Plánuji výlety z Paleochory a jeden z nich bude přes náhorní plošinu Omalos a pak dále na sever do Chanie. Rádi bychom se alespoň krátce někde vykoupali. Nemáte někdo tip na pěknou pláž v okolí Chanie? Pro nás pěkná pláž = žádný plážový servis, ideálně žádní lidé nebo jen minimum. Lze vůbec na severu Kréty takovou pláž najít? Pokud ne, spokojíme se prostě s pěkným koupáním :-).
Moc díky za tipy :-)
Uživatel: herminka 7.8.2015  
Pro vostruchu- v okolí Chanie nevím, ale my jsme popojeli kousek dál a líbila se nám pláž Afrata -pod vesničkou Afrata-na začátku poloostrova Rodopou - sice tam je pár deštníku, ale i strom-stín a supr tavernička-viz foto
Uživatel: herminka 7.8.2015  
a nebo za Kisamosem to vypadalo takhle - viz foto
Uživatel: madona66 7.8.2015  
Pro vostruchu.. pláži je u Chanie spousta pěkných... co tahle.. http://www.cretanbeaches.com/en/sea-tourism/west-crete-beaches/stefanou-beach-seitan-limania
Uživatel: madona66 7.8.2015  
Ale je jich víc v okolí.. teď mě napadla hned tato.. je to směr na letiště.. pár km... ale je fakt že jde hůř najít..
Uživatel: vostrucha 7.8.2015  
Moc díky za tipy, ... už to koumám :-)
Uživatel: Prochy 6.7.2016  
Ahoj, máte někdo zkušenosti s cyklovýlety u Chanii? Plánuji z Agia Mariny směrm na Vatolakos - Prases - Maleme. Nad Vatokalosem je nová přehrada a pak chci někam na vrcholy s výhledem na záliv a pak směrem k letišti Maleme. Je možné fotit stará éra na letišti? Nezabásnou mě jako ty frajery na Limnosu? Díky Prochy (F) )B( -|-
Uživatel: Yvaine 6.7.2016  
Pro Prochy ze dne 06.07.16/12:59

Dnes jsme jeli kolem letiště, u plotu u letadel stála ozbrojená hlídka, radši bych se zeptala.
Cyklistů moc nejezdí, ale občas vidět jsou.
Uživatel: k.janis 26.4.2017  
Ahojky,pořád zjišťuji jaké výlety podniknout na Krétě. Budeme ve Stalidě. Láká mě soutěska Agio Farago,nedaleko od Mataly. Jak se k ní nejlépe dostat? Budeme mít normální autíčko,takže nebudeme moct přes velké šutry. Zatím si dělám poznámky a už jsem z toho tumpachová :-)
Uživatel: Portishead 27.4.2017  
Pro k.janis ze dne 26.04.17/11:51

No, ze Stalidy na západ po dálnici, u Heraklionu odbočit na jih na Venerato a Agia Deka, Mires, ze Sivas vede asfaltová silnice až ke klášteru Moni Odigitrias. Odtud se dá jet ještě cca 3 km po prašné cestě na jih. Dál už pěšky až k moři.
V blízkosti Gortys, Festos, Agia Triada (vykopávky), Vori (muzeum krétské etnologie), Zaros (jezírko se pstruhy, začátek krásné soutěsky Rouvas), Kommos (opuštěnější volba koupání než Matala).

Je toho mnoho, na něco se také za měsíc chystám... )O(
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
Pro k.janis ze dne 26.04.17/11:51

Přidávám pár postřehů z naší návštěvy soutěsky Agio Farago. Byli jsme v r. 2011, takže skutečnost již může být jiná, nicméně tento výlet byl opravdu vydařený a určitě stojí zato.
Na fotce oblast kolem kláštera Moni Odigitrias.
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... cesta od kláštera je již šotolina, ale dobře sjízdná...
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... až do těchto míst se dá s opatrností dojet i malým autem ...a pak už se musí po svých :-)
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... cesta vede údolím mezi vysokými skalami ...
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... asi po 30- 40 min. narazíte na kostelík Ag. Antonio ... a to už je téměř konec soutěsky ...
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... v úplném závěru čeká krásná pláž a zaslouženíhodné osvěžení :-)
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... od kláštera Moni Odigitrias se dá vyrazit ještě do soutěsky Martsalou, která se nám líbila ještě víc, než Ag. Farago. Je mnohem divočejší a není tak profláknutá (nebo nebyla v r. 2011), byli jsme tam úplně sami.I na jejím konci je plážička, na které je možné se osvěžit. Tato oblast Kréty je úchvatná.
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... plážička na konci soutěsky Martsalou ...
Uživatel: vostrucha 27.4.2017  
... a pokud budete v této oblasti, nenechte si ujít koupání na úžasné pláži Kommos. Ať se výlety vydaří! Kréta je krásná (x) (x) (x)
Uživatel: vostrucha 28.4.2017  
... a ještě musím zmínit jeden obrovský zážitek z těchto míst. Když jsme vegetili na pláži Kommos, objevil se na skalách nad námi sup bělohlavý a poskytnul nám dost času na to, aby jsme si ho prohlédli a vyfotili. To bylo něco! :-)
Uživatel: tony2 28.4.2017  
Teda, Jani, to musel být zážitek! My viděli v soutěsce Kourtaliotiko "jen" krásného orla ...
Uživatel: k.janis 28.4.2017  
Vostrucha:Ta soutěska Martsalou je nalevo od té Faragio.Na ní se dostaneme jak? Od kostelíka Panagia?
Čerpám informace tady z těch stránek http://www.cretanbeaches.com/en/nature
Uživatel: k.janis 28.4.2017  
Portishead: Děkuji za rady. Snad nezabloudíme :-) Koukala jsem že jedete do Plakiasu. Určitě se vám tam bude líbit,jako nám :-)
Uživatel: k.janis 28.4.2017  
Vostrucha:Děkuji za fotečky. Obě dvě soutěsky musí být nádherné. Teď se rozhodnout,kterou projít :-) Jsou dobře značené?
Uživatel: vostrucha 28.4.2017  
Jani, soutěska Ag. Farago je značená dobře, tam se nedá zabloudit. Ale Martsalou jsme šli nejdřív stylem pokus-omyl, hledali cestičky, vraceli se ... nejhorší bylo najít schůdnou cestu dolů do údolí. Pak už se šlo vyschlým korytem potoka. Na fotce je vidět, že dole už je cesta jasně viditelná. Ale bylo to krásné bloudění :-)
Uživatel: k.janis 28.4.2017  
Vostrucha: krása,ale potom ta cesta zpět :-) Když se jede na Faragio,tak jsem koukala na mapu,že je tam nějaké parkoviště za Moni Odigitrias. A potom už asi pěšky :-) To plánování ke krásný,ale zabere to tolik času :-)
Uživatel: vostrucha 28.4.2017  
My jsme jeli na motorce a dojeli jsme po šotolině až nad soutěsku, Tam byl takový odstavný plácek pro auto/moto. Zkusím doma ještě pohledat ve fotkách a popř. ještě něco doplním :-)
Uživatel: k.janis 28.4.2017  
Vostrucha: A soutěska Sarakina? Ta se jde z Mirtosu korytem nahoru? Soutěska Richtis taky nemusí být špatná a neni tak dlouhá. A jaké máte zkušenosti s taxíkama? Psali ,že je dobré,teda tam kde to jde,si vzít taxi,aby člověk nemusel soutěsku šlapat zpátky.Taxikem dojet až k autíčku :-)
Uživatel: vostrucha 28.4.2017  
Do Sarakina jsme jen nakoukli, nevycházelo nám to časově a Ritchies taky neznáme. Ale určitě poradí machajda, ta je šla obě :-)
Uživatel: machajda 28.4.2017  
Pokud jde o soutěsky, mám tady založené jiné téma, pojďme tam :-)
http://www.recko.name/diskuze.php?id=8615&idd=1:Kréta&str=2&s55
Uživatel: LenisS 25.3.2018  
Zdravím, :-)
s přítelem vyrážíme tento rok do Malie. Máme v plánu si na pár dní půjčit čtyřkolku. Můžete nám prosím doporučit nějaká místa okolo tohoto letoviska, nebo spíše ve východní oblasti Kréty, kam bychom se mohli vydat? Když jsem si sama hledala, kam bychom mohli zajet, většina krásných pláží, které jsem našla, se nachází na západě Kréty. Z Malie by nám pak trvalo cca 4 hodiny než bychom tam dojeli, což se nám zdá dost. Zvládli bychom nejspíše maximálně 2 hodiny cesty z Malie. Byli bychom moc rádi za nějaké rady, nápady na výlety včetně pláží. Přítel také rád šnorchluje, takže kdyby Vás napadli i nějaké pláže, kde by byla možnost potápění či šnorchlování, bylo by to super. Předem moc děkujeme :-)
Uživatel: machajda 25.3.2018  
Leni, nevím, co pro Tebe znamená výraz "krásné pláže" :-) ,ale když si projdeš v podstatě všechny moje galerie z východní Kréty, snad tam nějakou tu krásnou najdeš. Je jich tam opravdová spousta a myslím, že u všech mám gps polohu.
Uživatel: Janajjj 25.3.2018  
LenisS: oblast Malie je pomerne nevyhodna na vylety, je spis pro lidi, kteri chteji trcet v rezortech. Je to odtamtud vsude daleko, kdo chce krasne plaze, ubytko bud Z, JV, nebo J Krety..Ale tak lze z Malie jit kupr.:
-Voulisma beach, Istro 37 min autem z Malie, to je nejblizsi
-palmova Vai beach 2hod 13 min + krasna Itanos beach (hned kousek severne od Vai), Psili Ammos (kousek jizne od Vai)
-hipisacka Matala 1 hod 44 min, pak jizne od ni pesky dostupna krasna divoka Red beach
-Agiofarago beach autem 2hod 10 min + 40 min pesky rokli, nadherna odlehla divoka krasa
-sposuty malych, zasitych a esteticky krasnych plazicek ze na useku Iarapetra - Makrigialos na jihu kam to mate ze severu neco malo nad hodinu..
Z Iarapetry navic vyplovaji lodni vylety na prekrasny ostrov Chrossi - recky Karibik
Z Makrigialos pak zase na stejne krasnou Koufonisii island
Uživatel: Kusnirova 26.3.2018  
Čtyřkolkou to můžete vzít z Málie směr Sisi, tam jsou hezké plážičky. Jinak pokud nebude silný vítr a vlny, jedna z nejhezčích písčitých pláži je právě na konci Málie směr mínojský palác. Po staré silnici můžete jet dále směr Pláka- Spinalonga. po cestě je spousta hezkých vesniček. Lehce dobrodružné, ale není tam tak silný provoz. Na hlavní bych se nepouštěla čtyřkolkou. Po cestě jsou i malé pláže a rybářské přístavy.
Na druhou stranu po staré se dostanete zase do Chersonisos, na začátku u muzea Lychnostatis je chráněná malá plážička. Pěšky pak projdete kolem moře celé Chersonissos. Stará silnice vede dále pobřeži až k Herakliu. Můžete vyrazit nad Slalidu do kopců na vyhlídky a do vesniček.
https://www.cretanbeaches.com/en/sea-tourism/east-crete-beaches-lassithi/agia-varvara-beach
https://www.cretanbeaches.com/en/sea-tourism/east-crete-beaches-lassithi/vlyhadia-beaches-mirabelo
Uživatel: LenisS 30.3.2018  
Tak je toho tedy nakonec docela dost :-) , takže myslím, že budeme mít co dělat, abychom aspoň většinu z vašich nápadů stihli :-). Každopádně moc všem děkujeme za tipy ::¯
Uživatel: dvoracka 18.6.2018  
Kdo je v oblasti Chanie, doporučuji výlet na pláž Seitan Limania - úžasný zážitek ::¯ (x) :-)
Uživatel: dvoracka 18.6.2018  
... dole na pláži ...
Uživatel: dvoracka 18.6.2018  
... cesta dolů ...
Uživatel: Babka 21.2.2019  
Článek o Heraklionu https://www.novinky.cz/vase-zpravy/zahranici/recko/1043-54530-mestem-ve-meste-byla-impozantni-pevnost-koules-v-heraklionu.html
Uživatel: Vladuska 10.4.2019  
Dobré ránko....trochu oživuji téma. Jak se dostat nejlépe k Agio Farago ? Pojedeme od Rethymna. Kde se dá nejblíž zaparkovat ? Jak dlouho trvá cesta z parkoviště ? Dá se dostat suchou nohou na pláž ? Odkud je nejlepší výhled zhora ?
Uživatel: Vladuska 10.4.2019  
....a pak ještě, jestli někdo absolvoval cestu přes Aradenu přes tento most......
Uživatel: Portishead 10.4.2019  
Pro Vladuska ze dne 10.04.19/09:05

Od Rethymna přes Armeni, Spili, Timpaki, na jih přes Sivas až k Moni Odigitrias, kde je parkoviště, ale dá se jet po štěrkové cestě dál. Asi po 3 km je ostrá zatáčka doprava dolů. Zde také někdo parkuje. Lze ale jet dál dolů a dle odvahy dojet, kam se dá. Potom pěšky, určitě suchou nohou, až k pláži. Kousek za kostelem v soutěsce s červenou střechou je doleva nahoru pěšina, kterou se dojde k mořskému "oku" - propast ve skále, odkud je i výhled na pláž Agio Farago shora.
Uživatel: Portishead 10.4.2019  
Pro Vladuska ze dne 10.04.19/09:39

Ano, několikrát a je to zážitek. Když má člověk štěstí, skáče se bungee. Na druhém konci mostu je občerstvení. Soutěsku Aradena jsem prošel tam a zpět 2x a je to srdcovka. Náročná zejména zpět od pláže k mostu, ale stojí to za to. Na mramorové pláži taverna a tyrkysové moře.
Uživatel: vostrucha 10.4.2019  
Pro Vladuska ze dne 10.04.19/09:05
Vladko, z Rethymna budete muset dojet do Timbaki a pak směrem na jih hledat cestu ke klášteru Odigitrias. Cestu soutěskou Agio Farago popisuji v tomto tématu 27.4.2017. Naše zkušenost je ale ze září,kdy bylo v soutěsce sucho. Jak to bude v květnu....těžko říct. Není mi úplně jasný,co myslíš tim nejlepším výhledem,protože celou cestu se jde dnem soutěsky a nikam nahoru jsme neměli možnost vyjít,ale je možné,že jsme o tom jen nevěděli... V každém případě je to skvělý výlet. Užijte si ho
Uživatel: Vladuska 10.4.2019  
Děkuji moc za skvělé informace :) (x) (-)
Uživatel: Vladuska 10.4.2019  
Výhled zhora jsem myslela takto:
Uživatel: madona66 10.4.2019  
Také mne zajímá soutěska Agio Farago a následně pláž...;-) jsem zvědavá, jaká bude právě na konci května, obzvlášť po
letošním divokém počasí na jihu Kréty. My tedy pojedeme od druhé strany, od Ierapetry...všude čtu, jak je tam špatná cesta pro auto, že jen Jeepem....
Vladuško, budu zvědavá jak se povede expedice na Farago? :-) :-) :-) budete tam dříve....byla bych ráda za info :-) ::¯
Uživatel: Portishead 10.4.2019  
Zde je popsán přístup a také jedna fotka s tou propastí.

https://www.cretanbeaches.com/en/sea-tourism/central-crete-beaches-heraklion/agiofarago-beach
Uživatel: Trencanka 10.6.2019  
Pozdravujem vsetkych reckomaniakov. Chcem poprosit o vas nazor na plaz Vai. Oplati sa tam ist. Na foto to vyzera vyborne, len sa bojim, ze tam bude milion ludi. A mame to autom tam 2 hodiny a naspat 2 hodiny :-O Netusim, ci vôbec tak daleko bude manzel chciet ist. Ake su cesty na juhovychodnej Krete? Take nieco ako na Karpathose, Kefalonii...alebo lepsie? Ďakujem. Uz sa nam to blizi, za rovnych 30 dnes! (F) )O(
Uživatel: RottenFox 10.6.2019  
Pro Trencanka ze dne 10.06.19/15:57

Tak ta pláž je "vyhlášená", takže se opravdu nedá čekat, že tam budete sami...
Cesty jsou ok, dá se jet na pohodu. (bavíme se o těch asfaltových)
Uživatel: sejkora 10.6.2019  
Ivano,
Z JV Kréty jsme se vrátili před 14 dny a musím se přiznat, že jsem byla nadšená. První dojem byly sice nevzhledné foliovníky, kterých je tam opravdu dost, ale měli jsme půjčené auto na celý pobyt, takže jsme hodně cestovali. Na pláž Vai je to z Makrigialosu asi 11/2 hodiny cesty, ale cesta přes hory byla fakt úžasná. Alespoň v tomto období (konec května). Vše bylo nádherně rozkvelé a neskutečně voňavé. Samotná pláž je ryze komerční a i v našem termínu už tam byla spousta lidí. Nicméně stačilo přeběhnout na vedlejší Psili Amos a byli jsme sami. Silnice byly sice užší se spoustou serpentýn, ale velmi kvalitní. Jo a ještě jedno upozornění. Snažte se mít při cestě na Vai dostatek benzínu v nádrži. Na mapě jsou sice v této oblasti značené benzínky, opravdu tam i jsou, ale bohužel všechny jsou zavřené.
Přeji vám krásnou dovolenou, my zítra odlétáme směr Kythira, tak doufám, že se nám tam bude taky tak líbit jako na Krétě.
Uživatel: SMART47 10.6.2019  
Pro Trencanka ze dne 10.06.19/15:57

Ahoj Ivana. Vai je masovka. Na obrázkoch prekrásna, no v skutočnosti rušná ako mestská letná plaváreň. Predpokladám že už ti je známa z internetu pláž Amoudi na juhovýchodnom pobreži. Je bez servisu, nadherna piesočná plaz. Treba k nej od cesty dole zostúpiť pešo po vyšlapanom chodníčku, preto nebýva plná. Samozrejme slnečník, tekutiny so sebou.
Uživatel: Trencanka 10.6.2019  
Dakujem vam vsetkym za odpoved. Usudila som teda, ze tu plaz nemusim zazit. Masovky nemusim. A viem si predstavit, ked tam zacnu prichadzat autobusy co sa tam deje.
Uživatel: machajda 11.6.2019  
Já jsem se se svým názorem na pláž Vai nikdy netajila, myslím, že jsem ji popsala i v cestopise i na fotkách. Nicméně zase musím říct, že když za námi na Krétu přiletěli kamarádi a chtěli,abychom jim ukázali zajímavá místa, tak Vai mezi ně patřila. Přece jen je se svými palmami zajímavé místo. Ale jen na nakouknutí a pokračování dál.
Uživatel: tony2 11.6.2019  
Osobně jsem na pláž Vai z JV Kréty /byli jsme ubytování nedaleko Myrtosu v letovisku Koutsounari/nejela-přece jen se mi cesta zdála poněkud dlouhá-nás nadchl Xerokambos a nejzazším cílem byl úžasný Kato Zakros. Pak jsme se vraceli překrásnou podhorskou zpola opuštěnou krajinou v lokalitě Chandrás s malými vesničkami a navštívili zapomenuté obce Etiá a Ziros … Překrásný výlet! A na Xerokambos bychom rádi i na samostatnou dovolenou-tak nám učaroval! Na pláž Vai bych jela asi při prozkoumávání SV Kréty …
Na [o] - Xerokambos.
Uživatel: Portishead 11.6.2019  
My jsme už v roce 2012, když jsme přijeli k placenému parkovišti "zábavního parku" Vai, dali přednost pokračovat kousek (1,5 km) na sever a užili jsme si krásné pláže Itanos i s vykopávkami. )O(
Uživatel: madona66 11.6.2019  
Přesně jak výstižně napsal Petr, já bych už do ,, zábavního parku" alá Vai nejela. Letos, před cca 5-6 dny jsme jeli okolo, jen jsme koupili banánky a fíky na křižovatce a vesele s lehkým srdcem pokračovali na Itanos.. :-) Jednou jsem tam byla, zažila a stačilo..;-)
A musím nyní podotknout, byli jsme se podívat v Matale ....( to jsme neměli dělat a kazit si dojem z roku 2007) to, co jsme tam viděli, bylo davové šílenství...a již nikdy více! Moc mě mrzí, že se toto děje, tyto nájezdy aut až k plážím... :-(( já bych to trochu korigovala, být Řekem, dál od pláže, jesrtli chceš, jdi si pěšky.Zde v Matale už je fakt parking skoro až na pláži, je to k pláči. Jo, když stojí hotýlek přímo někde na pláži, hlavně pro ty, kteří již nejsou tolik pohybliví, prosím ale tohle...a to nebyla ještě ani sezona! :-O ::_ (F)
Uživatel: Portishead 12.6.2019  
No jo, když si tak vzpomenu, před 10 lety byly pláže jako Elafonisi, Balos či Seitan Limania oproti současnosti poloprázdné. To už nikdy nebude. Jsem rád, že jsem to zažil a můžu na to vzpomínat. Jednou takhle určitě dopadne třeba Xerokambos. Holt je potřeba je navštěvovat brzy ráno (před 10h). Možností je ještě třeba Falasarna, která je tak široká, že si každý místo najde. A nebo prostě šlapat (Kedrodasos, Marmara, Agio Farago). )O(
Uživatel: madona66 12.6.2019  
Pro Portishead ze dne 12.06.19/08:46

jooo Petře, Agio Farago....hmm...krásná pláž a byla tam jedna dvojice když jsme tam dorazili soutěskou...;-) ale voda..jen 22 st. brr....ale to byla nejchladnější na celé Krétě.
Uživatel: Afrodita 9.10.2019  
Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli máte někdo aktuální zkušenost, jak to vypadá u jezera Kournas? Mohl by to být dobrý tip pro ty, co mají rádi krétskou přírodu a její unikátnosti a přitom nemusí přeplněná a již hodně komerční místa. Podle fotek vypadá moc krásně, ale říkám si, jestli masový turismus už nedorazil i tam, když tu čtu spíše negativní komentáře k pláži Vai a dalším symbolickým místům Kréty.
Jinak jsem našla moc hezké povídání o Krétě tady www.kalimera-recko.cz/ostrov-kreta/
Je tam i část věnovaná výletům a právě fotky k jezeru Kournas mě do těchto míst lákají :-)
Děkuji.
Uživatel: Portishead 10.10.2019  
Pro Afrodita ze dne 09.10.19/23:36

Kournas na šlapadle se super. A jako u každého známého místa záleží na tom, jestli je hlavní sezóna a ještě více na tom, kdy na místo dorazíte. Nejlépe ráno nebo v pozdním odpoledni.
Uživatel: aarak 11.10.2019  
Pro Afrodita: aktuální zkušenost sice nemám, ale jezero Kournas je fajn výletní cíl. Za nás (červenec před pár lety) lidí sice nebylo úplně málo, ale dalo se. Šlapadla byla bezva, jen nás překvapila poměrně chladná voda lehce nad 20°.